אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

ביטוח אובדן כושר עבודה

אומרים שהעבודה היא חיינו, בין אם קביעה זו נכונה או לא – העבודה היא מקור פרנסתנו ושל משפחתנו ולכן היא כמובן חשובה מאוד לתזרים הכנסות קבוע. במקרים שונים אדם יכול לאבד את כושר עבודתו – תאונה, מחלה, פגיעה כלשהי בתפקוד וכו' – לכן חשוב  ורצוי לרכוש ביטוח אובדן כושר עבודה המאפשר לקבל פיצוי כספי בעת מקרה כלשהו של אובדן כושר העבודה. הפיצוי במסגרת ביטוח אובדן כושר עבודה יכול להיות בסכומים שונים, לרוב זהו לא סכום שמקנה שקט כלכלי מלא אך בהחלט מאפשר להמשיך להסתדר בכבוד עם ההוצאות השוטפות ואולי גם לממן עלויות מיוחדות עקב תאונה או מחלה עד החזרה לשגרה או מציאת תחום תעסוקה אחר ואפשרי.

חשוב להבין כי ביטוח אובדן כושר עבודה חשוב ורלבנטי עבור כל אחד ואחת מאיתנו, לא רק עבור אלו העובדים בעבודות כפיים ושעשויים להיפגע מתאונות באופן סביר יותר מאשר עובדים משרדיים למשל. כל אחד יכול להיפגע בדרך כזו או אחרת ולאבד את יכולתו לעבוד, כך שרכישת הביטוח מכסה מפני אותו "יום סגריר", שעדיף כמובן שלא יגיע לעולם.

שוני בין פוליסות הביטוח השונות

התחום של ביטוח אובדן כושר עבודה הוא מורכב מאוד ובשוק קיים שוני רב בין פוליסות שונות והגדרות שונות, כך שנוצר מצב שאחד הסעיפים הכי חשובים בביטוח של כל אדם הוא קשה להבנה וכולל מגוון הגבלות שיש להכיר לפני רכישת הכיסוי. יש פוליסות ביטוח פרטיות שבהן הגדרת אובדן כושר העבודה מורכבת יחסית ולעיתים מחמירה מאוד, יש פוליסות אחרות שבהן תנאי השיקום המוענקים למבוטח טובים יותר וגם יש מקרים רבים שבהם חברות הביטוח מקשות מאוד על קבלת התשלום – כך שיש חשיבות האם החברה ידועה כאחת שמשלמת למבוטחיה בביטוח אובדן כושר עבודה.

חשוב מאוד לבחון את תנאי הפוליסה לפרטי פרטים ולא להתעצל להבין את התמונה המלאה, יש פוליסות שיותר מתאימות לאנשים ממקצועות מסוימים ופחות למקצועות אחרים, יש מגבלות על הריון ולידה, יש חשיבות לאזורי מגורים וכן הלאה.

פיצוי של עד 75% מהשכר

באופן כללי, ביטוח אובדן כושר עבודה מעניק כיסוי של עד 75% מהשכר אותו קיבל המבוטח לפני הפעלת הביטוח. אי אפשר לקבל כיסוי ל-100% ולכן גם אי אפשר לרכוש כיסוי לסכום הגבוה מהמשכורת. ניתן לרכוש פוליסה עם כיסוי של פחות מ-75% מהשכר תמורת פרמיה נמוכה יותר.

יש השפעה לסוג העבודה

סוג העבודה מהווה כמובן פקטור חשוב ובעל השפעה על ביטוח אובדן כושר עבודה, זאת משום שחברת הביטוח רואה סיכון גדול יותר בפועל בנייה או חקלאות מאשר מתכנת בחברת הייטק למשל. סוג העבודה משפיע על מחיר הפרמיה החודשית במסגרת ביטוח אובדן כושר עבודה ועשוי להשפיע על מהות הכיסויים או הגבלות בפוליסה.

בגלל מאפיינים אלו של הביטוח, חשוב מאוד ליידע מיידית את חברת הביטוח על כל שינוי במקום העבודה וסוג העבודה – בין אם מדובר על שינוי שייקר את הפוליסה או יוזיל אותה. אי הודעה עשוי לגרור חוסר כיסוי ושלל בעיות בקבלת הפיצוי במקרה תאונה או מחלה.

ביטוח אובדן כושר עבודה בחיסכון הפנסיוני

עמיתים בקרנות הפנסיה המקיפות החדשות כמו גם מבוטחים בביטוחי מנהלים למיניהם מחזיקים למעשה בכיסוי של ביטוח אובדן כושר עבודה במסגרת החיסכון הפנסיוני. אך לרוב כיסוי זה אינו מספיק ולא מגיע ל-75% מהשכר, לכן כן מומלץ לרכוש כיסוי נוסף באופן נפרד. יש מעסיקים המציעים לעובדים ביטוח אובדן כושר עבודה בתנאים זולים ואטרקטיביים.

כמו כן, ביטוח אובדן כושר עבודה מעניק כיסוי כלכלי איכותי למקרים רלבנטיים ומשלים את המעט שלרוב מקבלים מהביטוח הלאומי. כספים מטעם הביטוח הלאומי אינם מהווים תחליף לקבלת הפיצוי מחברת הביטוח.