אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

מה ההבדל בין ביטוח בריאות פרטי לזה של הקופה?

תחום הביטוח ובייחוד היקפי פוליסת הביטוח יכולים להיות מבלבלים מאוד – איזה סוג ביטוח מכסה איזה טיפול, מה היא הבחירה המשתלמת ביותר על מנת לקבל מצד אחד את הכיסוי הרחב והיעיל ביותר ומצד שני לחסוך בכסף מידי כל חודש בחודשו?

אחת הסוגיות החשובות ביותר בהקשר הזה היא הבדלי כיסוי הביטוח הפרטי ובין הביטוח של קופות החולים. לרוב האנשים יש גם ביטוח בריאות פרטי וגם ביטוח בריאות של הקופה – למרות שלעיתים משלמים באופן כפול בביטוח הפרטי על דברים שמוצעים על ידי הקופה.

על מנת להבין כיצד יש להתנהל בתחום זה, יש להבין קודם כל את ההבדלים בין שני סוגי הביטוחים, ולאחר מכן כיצד ניתן לברר מהם הפערים בין הטיפולים המכוסים על ידי כל פוליסת ביטוח – במטרה לחסוך כמה שיותר.

 

מהו ביטוח הבריאות של קופת החולים?

כידוע, לכל אחד ישנה קופת חולים (כאשר הגדולות שבהן הן כללית ומכבי). כל קופה מציעה הסדרי ביטוח שונים המכסים סוגים שונים של טיפולים (כאשר ההבדלים הניכרים ביותר בין המסלולים לרוב נוגעים לביטוחי שיניים וכיסוי טיפולי רפואה אלטרנטיבית).

הביטוחים שמוצעים על ידי הקופה לרוב מקיפים את הפעולות השוטפות שצריך המבוטח – שירותים של רופאי משפחה ורופאים מקצועיים בהשתתפות עצמית חודשית נמוכה מאוד, לצד הפניות לבדיקות מקצועיות שונות ותרופות במימון חלקי.

עם זאת, מי מאיתנו גם לא מכיר את התופעה הבאה – על מנת לראות רופא מקצועי (ובייחוד רופא עם תחום התמחות מאוד ספציפי), יש להמתין מספר חודשים רבים מאוד דרך קופת החולים. התופעה הזו מייצרת בעייתיות עם הביטוח של הקופה.

ולכן רבים מעדיפים ללכת לרופא באופן פרטי – כזה שגם ניתן לקבל בו תורים באופן מהיר יחסית, ולשלם תעריפים גבוהים מאוד. הדרך לקבל החזרים על ביקורי הרופא הפרטיים האלו היא באמצעות הוספת ביטוח בריאות לביטוח המוצע על ידי הקופה.

 

ביטוח בריאות פרטי

ביטוח הבריאות הפרטי נועד להוות השלמה הכרחית לביטוח הבריאות שמוצע על ידי קופת החולים – כך שניתן לקבל החזרים על טיפולים רפואיים פרטיים, שניתן לערוך פרוצדורות בבתי חולים פרטיים וכל שירות אחר שמציע רפואה ברמה גבוהה ובזמני המתנה נמוכים.

כמות הכיסוי של הביטוח הפרטי והמצב הבריאותי של המבוטח הם הנתונים העיקריים שמשפיעים על העלות של ביטוח הבריאות – ככל שהכיסוי רחב יותר כך התשלום גדול יותר מידי חודש. לכן, כדי לחסוך יש לייצר את הביטוח הפרטי באופן כזה שהוא יכסה רק את הדברים שהביטוח של הקופה לא מכסה, ולמנוע סיטואציות של כיסוי כפול, קראו עוד באתר https://bituach-har.org.il

 

איך עושים זאת?

כדי למנוע כיסוי כפול, כדאי להשתמש בסוכן ביטוח מקצועי שיידע להשוות בין התוכן של הפוליסה וכך יורד סעיפים כפולים ויוזיל את ההוצאה החודשית על הביטוח.

תחנת אמבולנסים