אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

בעיית תפקוד מיני בעקבות תאונה – האם מגיעים פיצויים?

עברתי תאונה ובשל כך נפגע התפקוד המיני שלי. האם אני זכאי לפיצויים? ייתכן, וייתכן שלא. בשנת 2016 חייב בית המשפט את חברת הביטוח ״כלל״ לפצות גבר בשנות ה-40 לחייו שעבר תאונת דרכים בפיצויים על סך של יותר מחצי מיליון שקלים. מיד נבין כיצד זה קשור לפגיעה בתפקודו המיני, ואם זה אכן נחשב לסעיף שבגינו הוא זכאי לפיצויים.

 

הפיצויים: על הפסדי שכר, כאב וסבל, עזרת צד ג' והוצאות רפואיות

הגבר עבד כאלונקאי בבית חולים. בגיל 40 הוא עבר תאונת דרכים, ולא יכול היה לחזור לעבודתו, משום שנאסר עליו להרים משאות כבדים. הוא תבע את חברת הביטוח על נכות תפקודית ודרש פיצויים על הפסדי השכר שספג בעקבות התאונה. בנוסף, הוא טען כי גם מערכת השתן שלו נפגעה בתאונה, דבר שיש לו השפעה על תפקודו המיני. הוא טען שזה יצר אצלו דיכאונות ולכן משפחתו נאלצת לטפל בו בגילו. ההליך התנהל במשך 5 שנים, ובמהלכו חברת הביטוח ״כלל״ טענה מצדה כי הגבר סובל רק ממגבלה קלה בגב התחתון, מצבו לא חמור, ואין סיבה שיפסיק לעבוד לחלוטין. בית המשפט קבע כי על חברת הביטוח לפצות אותו ב-534,200 ש״ח.

אז האם אכן מדובר בפיצויים בשל בעיית תפקוד מיני בעקבות התאונה?

התשובה היא מורכבת. השופטת איילה הוך-טל ציינה כי נכותו ״בתחום האורולוגי בעלת משמעות תפקודית עמוקה על חייו הפרטיים של התובע, אולם לא כך על כושרו ויכולתו להשתכר ולכן אין לייחס לקביעה במישור זה משום נכות תפקודית". כלומר, היא כן הכירה בפגיעה בתפקודו המיני ובהשפעות שיש לה על החיים שלו, אך התייחסה לפגיעה בכושר העבודה שלו בלבד בעת שקבעה את הפיצויים. המשמעות הישירה היא שהפיצויים שהוא קיבל היו רק על כך ששהה במצב של אי כושר עבודה לאחר התאונה. אבל מצד שני, ייתכן שלהחלטה זו יהיה משקל בתביעות עתידיות, מפני שהיא הכירה הלכה למעשה בפגיעה בתפקודו המיני של הגבר כפגיעה שנגרמה בעקבות התאונה, וייתכן שבמקרים אחרים בית המשפט ישתכנע אחרת.

 

התפקוד המיני שלי נפגע – מה אפשר לעשות?

בעיית תפקוד מיני בעקבות תאונה היא מצב שקשה להתמודד איתו, אבל לא בלתי אפשרי. ישנם היום פתרונות רבים להקלה ושיפור של המצב, החל מפיזיותרפיה וכלה בשימוש בתרופות כמו ויאגרה, או בתכשירים כדוגמת קמגרה ג׳ל מקורי המסייע בהשגת זקפה מלאה למשך 6 שעות. אפשר לחזור לתפקוד מיני מספק גם אחרי תאונה.