אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

לבטח את העסק: למה חשוב להשקיע במשאבי אנוש בעסק שלך?

בעלי עסקים שמחזיקים בוותק רב בתחום, יודעים שעליהם להשקיע כמה שניתן במשאבי האנוש. שכן, העסק מושתת על עובדי החברות והארגונים. בשורות הבאות נציג בפניכם את הנושא בהרחבה, כדי שתוכלו להכיר מקרוב בחשיבותו וליישם אותו בעסק הפרטי שלכם. הישארו כאן ותצאו עם ידע שיעשיר אתכם.  

 

נעים מאוד, משאבי אנוש

נפתח את המדריך בהסבר קצר אודות המושג שלשמו התכנסנו, רגע לפני שנצלול לחשיבות ההשקעה במשאבי האנוש של העסק. שכן, חשוב להבין תחילה את התפקיד של מחלקה זו. יש הסוברים שהיא אחראית בכל הנוגע להחלטות שנוגעות לגיוס של עובדים חדשים ופיטורים של עובדים קיימים, אך אין זו התמונה המלאה. משאבי אנוש הינה מסגרת הוליסטית שנוגעת לכל התחומים הבאים:

  • גיוס עובדים
  • הכשרה מקצועית
  • ניהול
  • תרבות ארגונית
  • דאגה לרווחת העובדים

נעים מאוד, משאבי אנוש

כעת אתם מכירים במידע הבסיסי, כך שניתן להציג בפניכם את הסיבות שיגרמו לכם להשקיע במשאבי האנוש של העסק.

 

סיבה ראשונה – להבטיח ציות לתקנות העסק

אנחנו בטח לא צריכים לספר לכם על המורכבות שבאה לידי ביטוי בעולם העסקים. שכן, כל אחד יודע שיש תקנות וחוקים רבים שמטרתם להסדיר את הזכויות של העובדים. אלה נוגעות לענייני בטיחות, אי אפליה, תגמול ועוד. מחלקת משאבי האנוש אחראית על תחומים אלה והיא מונעת כישלון בדרישות שעשויות להוביל לתביעות משפטיות וקנסות גבוהים. רגע לפני שנעבור לסיבה הבאה, נציע לכם להיכנס לאתר היי בוב שמרכז את המידע המקיף בכל הנוגע למשאבי אנוש.

 

סיבה שנייה – שיפור הביצועים של העובדים

כל בעל עסק רוצה להיות בטוח בכך שהעובדים שלו ממלאים את תפקידם על הצד הטוב ביותר. מדובר בתהליך שצריך להתבצע תוך יישום של פעולות מורכבות שונות. סביר להניח שהבנתם בשלב זה שמחלקת משאבי האנוש היא האחראית לנושא זה. נסביר שזו משתמשת במערכות ניהול מתקדמות שמזהות מצד אחד את החוזקות של העובדים ומצד שני את התחומים שזקוקים לשיפור. כאשר בשלב מאוחר יותר, אלה מעבירות לעובדים תוכניות הדרכה שיחדדו את המיומנויות הדרושות וישפרו את הפרודוקטיביות.

 

סיבה שלישית – טיפוח של התרבות הארגונית

תכירו את המושג שמאחד כל עסק באשר הוא: "תרבות ארגונית". בטח ניחשתם שמחלקת משאבי האנוש היא זו שאחראית עליו. אם כך, נותר לנו רק לציין שעסקים שמחזיקים בתרבות חזקה וחיוביות, צפויים להביא לנאמנות, שביעות רצון ופרודוקטיביות מצד העובדים (תרחיש שכל בעל עסק שואף אליו).

 

השורה התחתונה

אין צורך להכביר עוד במילים. כעת אתם יודעים שמשאבי האנוש הם הבסיס שמאפשר להחזיק חברה מצליחה תוך הבטחה לציות בתקנות של העסק, שיפור ביצועי העובדים וטיפוח של התרבות הארגונית. בשלב זה נותר לכם רק לבטח את העסק ולהחזיק במחלקת משאבי אנוש יציבה ואיכותית שתוביל לתוצאות הרצויות. נאחל שתנחלו הצלחה תוך זמן קצר.

אבטחת העסק