אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

איזה ביטוח כדאי לעשות לעובדים בענף ההובלה?

רובנו הגדול השתמש בזמן כזה או אחר בחייו בשירותי הובלות לצורך העברת דירה. ברוב הפעמים מדובר על עסקים קטנים הכוללים מספר קטן של עובדים אך יש בשוק גם חברות גדולות של הובלות שהם כבר נוגעות בתחום ההובלות דרך הים, האוויר וגם דרך היבשה. חברות אלו כבר פורשות ידיים ויש להם מספר גדול מאד של עובדים. המאמר הבא ידבר על ביטוח שכדאי לעשות לעובדים בענף ההובלות.

 

הובלות בישראל

95% מהשינוע בישראל עובר על ידי משאיות של חברות הובלה שונות. למרות המעמד המרכזי של נהגים אלו בתחום הכלכלה בישראל רבים מהם סובלים מתנאי עבודה לא טובים כלל, הכוללים: שכר מזערי, שעות עבודה רבות ואי תשומת לב לתחום הבטיחות. העובדים בענף ההובלות חלקם עובדים לתקופה ארוכה ויש כאלה שעובדים זמניים. יש כאלה שאפילו לא אזרחי או תושבי המדינה ובעלי השכלה בסיסית בלבד ולא בקיאים בזכויות שלהם.

עבודה כזאת עלולה לכלול חשיפה לחומרים מסוכנים, נזקי פציעה כתוצאה מסחיבות של משא כבד ועוד. ברוב המקרים שעות העבודה אינם קבועות ויכולות להשתנות.

 

ביטוח עבודה בענף ההובלות

לכל אחד מאיתנו יש ביטוח כזה או אחר. לרוב סוגי העבודה השונות יהיה ביטוחים שונים. לדוגמא לבנאים יהיה ביטוח עבודה בגובה, לנהגים יהיה ביטוח תאונות ועוד. בתחום ענף ההובלות העניין קצת מסובך יותר משום שעובדים רבים בתחום הם עובדים זמניים, עובדים ללא תעודת זהות כחולה ורק מעט מהם הם עובדים קבועים בעלי ביטוח כזה או אחר.

בתחום ההובלות המוביל חשוף למגוון רחב מאד של סכנות, מסכנות פציעה עקב משקל כבד, סכנות מחשיפה לחומרים מסוכנים, תאונות ועוד. הביטוח שצריך מוביל הוא ביטוח רחב שיכול לכסות אותו בכל אחד מהמקרים הללו. מהרבה חברות הובלות המעסיק כלל לא דואג לביטוח עבור עובדיו מסיבות רבות מה שמשאיר את העובדים ללא הגנה במקרה של תאונה.

 

הביטוח המועדף

כיום ישנם חברות רבות שמבצעות ביטוחים כלליים לעובדים שעובדים בעבודות מגוונות כמו מובילים. למוביל הממוצע יש דרכים רבות להיפגע או להיפצע. ראשית, חשוב לציין שביטוח זה משהו שעל המעסיק לדאוג לא ולא על המועסק. אך בימינו מעסיקים רבים חושבים רק על הצד הכספי ולא על חייו של העובד.

פעמים רבות בעל העסק בוחר לא לבצע ביטוח עבור העובד שלו בגלל טעמי חישוב הובלות. ברגע שהעובדים שלו מבוטחים הוא צריך לשלם יותר כסף כל חודש. חשוב מאד, עבור העובד ועבור המעביד לבצע ביטוח עבור עובדי הובלות. פציעה שקרתה בזמן העבודה יכולה להוביל לבעיות רבות עבור העובד ועבור המעביד.

 

לסיכום:

במידה ואתם מובילים בתחומים שונים חשוב מאד שתלמדו ותבינו מה הם הזכויות שלכם על פי החוק. מעסיקים רבים יכולים לנצל את חוסר הידע שלכם ולהשתמש בו נגדכם. תשמרו על הגוף שלכם על ידי הזכויות שמגיעות לכם.

תעשיית התחבורה