אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

איזה פיצויים אפשר לקבל אחרי תאונת דרכים

כאשר אדם נפגע בתאונת דרכים, הוא תמיד יכול לפנות לבעל הרכב הפוגע ולקבל מחברת הביטוח שלו פיצויים גבוהים בגין הנזקים שקרו לו בנפש ובגוף בעקבות התאונה. חוק פיצויים מתאונות דרכים נקבע כדי שאדם שנפגע בתאונת דרכים יוכל לדרוש ואף לקבל פיצויים בעקבות התאונה בצורה מהירה ואוטומטית וכך הפיצויים יועילו להתאוששות שלו מהפגיעה. כל הפרטים על החוק ותנאיו, וכיצד אפשר לקבל פיצויים מתאונת דרכים, מובאים כאן במאמר.

 

הסבר החוק

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים חוקק בשביל לענות על הצורך להקל על הנפגעים בתאונה. כאשר אדם הנפגע בתאונה עונה על תנאי החוק, הוא זכאי לתבוע את חברת הביטוח של הפוגע ולזכות בפיצויים מוקדמים ומידיים אפילו אם האשמה בתאונה אינה מוטלת על הנהג הפוגע.

הדרישות אותן קבע החוק כדי לזכות את הנפגע בתאונת דרכים בפיצויים הן החזקת ביטוח חובה בתוקף, רישיון נהיגה בתוקף, תאונה מוגדרת על פי החוק וכן כי הנפגע קיבל טיפול רפואי במוסד רפואי מוכר, בזמן הסמוך לזמן התאונה. כל שינוי באחד התנאים האלו יכולה לגרום לביטול מוחלט של התביעה לפיצויים או לפגוע בצורה משמעותית ביכולת לזכות בפיצויים.

 

סוגי הפיצויים האפשריים

ישנם סוגים שונים של פיצויים עם קטגוריות ותתי קטגוריות שונות, אם אתם לא בקיאים בדיני תאונות דרכים, אתם עלולים לתבוע סוג פיצויים שלא מתאים למקרה שלכם וכך תצאו ללא פיצויים.

סוגי הפיצויים הם – עוגמת נפש – מתייחס בעיקר למצב בו בעקבות התאונה, התובע סובל מכאבים. הסוג השני הוא אובדן השתכרות – מתייחס למצב בו בעקבות התאונה הנפגע לא יכול ללכת לעבודה אפילו למספר ימים. סוג נוסף הוא סיעוד רפואי – סוג פיצויים זה מתייחס למצב בו בעקבות התאונה, הנפגע סובל מאחוזי נכות שבעקבותיהם הוא זקוק לעזרה בניהול משק הבית או אפילו לסיוע סיעודי, במקרים אלו הנפגע יוכל לתבוע החזרים על ההוצאות האלו

חשיבות ההתייעצות עם עורך דין

כדי שתוכלו לדעת מה גובה הפיצויים שמגיעים לכם בעקבות התאונה, מומלץ להתייעץ קודם עם עורך דין המתמחה בתאונות דרכים ודיני תעבורה. בשיחה עם עורך הדין תוכלו לבדוק בדיוק את סכום הפיצויים אליו אתם זכאים ומהו אפיק התביעה הכדאי ביותר בשבילכם.

אם ברצונך להתייעץ עם עורך דין מומלץ המומחה בדיני תאונות דרכים ותעבורה לחץ כאן על מנת לקבל את השירות הטוב ביותר.

עורך דין תאונות דרכים הוא השותף הטוב ביותר שיכול להיות לכם לאיר תאונת דרכים, גם אם אתם מכירים עורך דין מעולה אך הוא אינו מתמחה בתאונות דרכים, לא תוכלו לקבל ממנו את הידע הנכון והמקסימלי בשבילכם וזה עלול לפגוע לכם בגודל הסכום אותו תקבלו לבסוף מחברת הביטוח.
תאונות דרכים