אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

איך לבחור את קרן הפנסיה המתאימה לכם

אם התחלתם לעבוד במקום חדש או שסתם הבנתם שהגיע הזמן לעשות סדר במצב הפיננסי שלכם, בחירת קרן פנסיה מתאימה היא צעד חשוב. החברות המובילות בעולם הפיננסים מבינות את הפוטנציאל הרב שיש בקרנות פנסיה, מה שמייצר תחרות גדולה על הלקוחות. זו בדיוק ההזדמנות שלכם למצוא את קרן הפנסיה שתעניק לכם את השירות הטוב ביותר למצב שלכם.

 

בחירת קרן פנסיה

עוד לפני שנדבר על השוואת קרנות פנסיה, חשוב להבין למה ההשוואה הזו היא דבר כל כך חשוב. הפנסיה היא אפיק ההשקעה החשוב ביותר בחיים שלכם, לאור העובדה שהיא אמורה לאפשר לכם להתקיים בכבוד בזמן שבו כבר לא תוכלו לעבוד. הפנסיה היא חיסכון שאותו אתם מפרישים מהמשכורת החודשית שלכם יחד עם המעסיק, ולעת זקנה החסכון הזה אמור להשתחרר.

התחיל לעבוד

דמי ניהול

הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות לפני שאתם בוחרים קרן פנסיה הוא לבדוק מה דמי הניהול שלה. דמי הניהול יהיו בשברי אחוזים בלבד, אולם אל תתנו לזה להטעות אתכם. העובדה שבפנסיה מצטברים סכומי כסף גדולים הופכת את דמי הניהול הללו לסכום משמעותי. חברות הפנסיה יהיו מוכנות להתגמש על דמי הניהול, כך שאם זיהיתם קרם משתלמת אל תהססו להתמקח על זה.

 

הסדר עם מקום העבודה

נתון נוסף שכדאי לבדוק הוא האם במקום העבודה שלכם קיים הסדר עם קרן פנסיה מסוימת. הסדרים כאלו בדרך כלל לא יופיעו באתרים של קרנות הפנסיה, אולם הם יכולים להיות משתלמים מאוד לאור העובדה שקרן הפנסיה מקבלת בבת אחת מספר גבוה של חוסכים. רואה החשבון במקום העבודה שלכם יוכל לפרט לכם על הסדר כזה במידה והוא קיים כמובן.

בחירת קרן פנסיה

אפיקי השקעה בהתאם לגיל

הפנסיה היא השקעה פיננסית לכל דבר, רק חשוב לשים שיש שלב מסוים שבו אנחנו צריכים למעט את הסיכון. באופן כללי נכון לומר שככל שאם מתקרבים לגיל שבו קרן הפנסיה אמורה להתחיל להחזיק אתכם, עליכם להוריד את רמת הסיכון. לאור זאת, בדקו שבקרן הפנסיה שלכם אתם יכולים לקחת סיכונים גבוהים בגיל צעיר וכך להעלות את סיכוי הרווח, ולהוריד אותו לקראת הפרישה.

 

ייעוץ מקצועי

אם אין לכם הבנה עמוקה בעולם הפיננסי, הדרך הבטוחה ביותר לבחור קרן פנסיה היא בעזרת ייעוץ מקצועי. בניגוד לאפיקי השקעה אחרים שעליהם אפשר להסתכל בתור מותרות, הפנסיה היא משהו שבלעדיו לא תוכלו להסתדר. מציאת הסדר פנסיה טוב הוא צורך קריטי, ולכן כדאי לתת את המשימה הזו לאיש מקצוע שמכיר היטב את הקרנות השונות ויוכל למצוא את זו שהכי משתלמת לכם.

 

לסיכום

בחרי קרן פנסיה היא אחת הבחירות החשובות ביותר בחיים שלכם, ואם מדברים על העולם הפיננסי כנראה הבחירה החשובה ביותר. השוו את דמי הניהול של קרנות הפנסיה שונות ובדקו מה רמת הסיכון שבה הכסף שלכם נמצא בתוך כל קרן פנסיה.

אפיקי השקעה