אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

איך לבחור בית אבות סיעודי והאם הביטוח מכסה את זה? כל הדגשים

כבר כשמתחילים לשקול בני המשפחה והאדם המבוגר עצמו את החלופות השונות להמשך השהייה בבית במצבם, עולה הרעיון לגבי מעבר לבית אבות. מדובר בהחלטה נכונה מאוד, שתספר איכות טיפול גבוהה וסביבה תומכת. עכשיו נכנס לתמונה העניין של לבחור איזה בית אבות, ומתעוררות השאלות לגבי כיסוי ביטוח ומה כל הסיפור הזה אומר. אז בואו נתחיל מלהבין את הרעיון עצמו של מעבר לבית אבות, ומשם נוכל להתחיל לחבר את החלקים ולהבין איך לבחור בית אבות סיעודי מתאים.

 

מעבר לבית אבות

בשלב מסוים, עם גיל מסוים, מעבר לבית אבות עולה באפשרויות ששווה לשקול, בכדי שאדם מבוגר יוכל לטפל את הטיפול המיטבי סביב השעון, להיכנס לאיזושהי רשת בתי אבות

זה כבר צעד שבבסיסו הולך לעזור משמעותית ולהקל חיי אותו אדם ומשפחתו. מדובר במקום שיספר את הטיפולים בכל שעה ובאיכות הגבוהה ביותר, ויספק לכם הרבה נחת.

 

למה עוברים לבית אבות?

יש הרבה סיבות לעבור לבית אבות, יוצא שמעט מאוד אנשים העוברים לבית אבות באמת רוצים בזאת. בדרך כלל יש הרבה גומרים שאינם בשליטתם, אשר מאלצים לעשות את המעבר הזה. יש נקודות מסוימות של אל חזור, שהמצב כבר לא יחזור לקדמותו, ולמרות שקשה לקבל את זה, המעבר לבית אבות זו החלטה שבאה לעזור, להקל ולא להקשות.

 

עניין של בריאות

בדרך כל המעבר לבית אבות, מגיע בגלל ירידה של המצב הבריאותי של אדם מבוגר, אשר זקוק לטיפול סיעודי שלא מתאפשר לו לקבל בביתו. כתוצאה מאותם שינויים, רבים בני הגיל השלישי אשר צריכים לעזוב את ביתם, מכיוון שהם זקוקים לטיפולים שיתאפשרו בבית האבות באופן קריטי עבור בריאותם.

 

מתי הזמן לעבור

המעבר יכול לקרות אפילו כשהבן אדם בגיל שישים וחמש, אך זה תלוי במצב רפואי שמצריך זאת, המחייב טיפול לטווח ארוך שיתאפשר בבית אבות. בעזרת רופא בוועדה המיוחדת בביטוח לאומי, מתקבלת הערכה על מצבו ויכולותיו לבצע משימות לטיפול עצמי בסיסי. בדרך ככל הזמן לעבור מגיע כשנתקלים בסיטואציות שמובן שכבר אינו יכול לבצע פעולות יום ימיות פשוטות.

 

איך לבחור נכון

כדאי להתחיל מלמצוא רשימה של מקומות פוטנציאלים, ולשקול את הבחירה על פי המיקום, איכות המקום, כמות אנשי הצוות ובדיקה של עמידה בתקן בריאות ובטיחות. בנוסף כדאי לבחור את ההתנהלות שלה הצוות, לוודא שיש התנהלות תקינה, מכבדת וטובה.

 

התארגנות והסתגלות

מדובר במעבר מורכב מאוד שמצריך תקופת הסתגלות והתארגנות, זהו תהליך ריגשי מורכב מאוד שמצריך הרבה סבלנות והכנות, חשוב לדעת את זה כשנכנסים לתהליך, ולשים את המוקד על לעשות את הדברים לאט.

 

תלוי בפוליסת הביטוח

בסופו של דבר בחירת בית האבות לא קשורה לביטוח, מכיוון שאם יש צורך, עושים מה שצריך, ועניין הביטוח יכול להוות גורם עזר במקרה שזה מתאפשר. הכל תלוי בפוליסת הביטוח שרוכשים, תוכלו לברר את הדברים האלו מבעוד מועד, ובמקרה שלא בדקתם, תוכלו לבדוק מול הגורמים הרלוונטיים.

בתי אבות