אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

איך לבחור חברת סיעוד מקצועית ומהן העלויות

לצערנו לא ניתן להימנע מלהגיע לשלב בו נצטרך לשכור שירותי סיעוד עבור אדם קשיש בבתינו, או אדם שעבר תאונה וצריך סיוע.

למרות שאנחנו מודים ושמחים על העובדה שהם אתנו למרות האתגרים שהם חווים, להכניס אדם חדש הביתה זה צעד לא פשוט בכלל ולכן עלינו לבחור בזהירות רבה את חברת הסיעוד שמעסיקה את אנשי המקצוע

הללו.

חברה סיעוד בעצם חוסכת לנו הרבה כאבי ראש ומעסיקה בעצמה מגוון רחב של מטפלים ישראליים וזרים. היתרון בכך הוא שבמידה וחלילה המטפל שלנו אינו יכול להגיע לעבודה, חברת הסיעוד יכולה לשלוח מטפל חלופי לאותה התקופה. כמו כן, כל תחום התשלום ורווחת העובד מנוהלת דרכם וכך אנחנו יכולים להיות בראש שקט. אבל, בגלל שבסופו של דבר מדובר באדם חדש שנכנס לבתינו, חשוב שנסמוך על החברה ששולחת אותו.

 

איך נבחר חברת סיעוד

היתרי עבודה

ראשית, נרצה לוודא שלחברה בה אנחנו מעוניינים יש אישור מהמדינה לעבוד ולעסוק בתחום ואף להציע לאנשים שונים את השירותים שלהם. כמו כן, אם מדובר בחברה שמעסיקה לדוגמא מטפלת סיעודית זרה, חשוב לוודא שהם יודעים ומורשים לעסוק בתחום רווחתה בארץ. לבסוף, נרצה לוודא שכלל המטפלים הם בעלי היתרי עבודה והסמכה רלוונטיים.

 

המלצות

הרשת מאפשרת לנו לבדוק חוות דעת והמלצות שונות, ללא התערבות של הגוף עצמו. כך נוכל לדעת האם הלקוחות של החברה בעבר אכן היו מרוצים מהשירות שניתן להם.

 

בקרה

חשוב לזכור שאם אנחנו שוכרים חברת סיעוד, ששולחת לנו מטפל מקצועי, זה לא אומר שכאן נגמרה עבודתה. כל המטרה בחברת סיעוד שהיא זו שעוסקת בבקרה ורווחת העובדים הללו ולכן נצפה שהם יבצעו בקרה נאותה על עבודתם של המטפלים שלה.

 

היצע

בדקו אילו שירותים מספקת חברת הסיעוד. משמע, האם היא שולחת את המטפלים להשתלמויות, מהי הזמינות שלהם לשליחת מטפל באופן דחוף וחלופי, האם יש מטפלים לדרגות סיעודיות שונות וכך הלאה. כך אנחנו נדע שבכל בעיה דחופה, או לכל סיטואציה רפואית אפשרית, החברה יכולה לספק לנו איש מקצוע שמתאים לביצוע המשימה.

 

מהן העלויות

לרוב נשלם עבור מטפלת סיעודית משכורת רגילה לצד הטבות שונות שמגובות בחוק, כמו ביטוח לאומי וכדומה. המחירון משתנה עם השנים וחברת הסיעוד מסייעת לנו בכך שהיא לוקחת מאתנו את העיסוק בתשלום והיא מספקת אותו למטפלים, בעוד שאנחנו נשלם פשוט לחברה. לכן, כדאי לעשות סקר שוק ולהשוות מחירים הנדרשים מחברות שונות, ביחס לשכירת מטפלת פרטית.

 

לסיכום

הכנסת מטפל סיעודי לביתנו זה צעד גדול. חשוב לזכור שמדובר באדם עם צרכים והרגלים ולכן עלינו לגלות אמפתיה וסבלנות גדולה לאורך התהליך. על מנת להקל קצת על המצב מומלץ לשכור חברת סיעוד שתטפל ברוב הבירוקרטיה ונבחר אותה על פי היתרים, המלצות, היצע ומחיר.

מטפלת ומטופל