אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

איך להמנע מסכנות אפשרויות בעבודה

לאחרונה אנו עדים לצערנו לעלייה במקרי התאונות שמתרחשות במקומות עבודה שונים. מדובר בתאונות שמתרחשות לא פעם במקומות שבהם יש סיכון (למשל, עבודה בגובה) וגם במקומות עבודה "רגועים" כמו משרדים ועוד. יצאנו לבדוק את כל הפרטים בנושא מתוך מטרה להפחית את הסכנות הללו עד מניעה רשמית שלהם. הישארו אתנו ותגלו איך תוכלו לעשות באופן מעמיק.

 

תכירו קודם כל את אלו שעזרו לנו לכתוב את מדריך זה

רגע לפני שנציג בפניכם את כל המידע בנוגע להימנעות מסכנות אפשריות בעבודה, ראוי שתדעו כי המדריך הנוכחי נכתב תוך ליווי מטעם גורמים שיודעים דבר או שניים בנושא. שכן, אלו עובדים שמצאו את עצמם נפגעים מעבודות אלו וסובלים מכך. הגענו אליהם לאחר שכתבנו סקר מקיף בנושא וביקשנו לקבל פניות.

היו מיש עברו תאונת עבודה לאחר נפילה מגובה בעוד אחרים  קיבלו מכה חזקה בראש בעקבות נפילה במשרד מרצפה רטובה. המשותף לכל אלו זו העובדה שהם למדו בדיעבד איך להימנע מהסכנות הללו והם חזרו כדי לספר לכם על כך.

 

איך להימנע מסכנות אפשריות בעבודה בגובה?

מרבית העובדים שפנו אלינו ציינו בפנינו כי הם עובדים בגובה רב. היו כמה מהם שציינו כי הם נפלו או נחבלו לאחר שלא פעלו באופן בטוח מספיק. לדבריהם, הם למדו מכך שעליהם לעבוד רק דרך חברות מוסמכות בתחום שיש להן אישור עבודה בגובה. שכן, אלו חברות שמאפשרות לעובדים שלהם לקבל הדרכה מעמיקה שמעניקה להם את הידע הדרוש כדי לעבוד באופן בטיחותי. כזה שמונע הופעתן של סכנות חריגות במהלך העבודה.

 

איך להימנע מסכנות אפשריות בעבודה במשרד?

כדי שתוכלו להימנע מסכנות אפשריות במרחב עבודה משרדי, אתם צריכים קודם כל לדעת שהמרחב הזה שנראה לכם בטוח יחסית (לעומת למשל עבודה בגובה) הוא לא באמת בטוח עבורכם. הרי נפילה הכי קטנה מרצפה רטובה יכולה להוביל אתכם למצב רפואי בלתי הפיך. כדי שתמנעו מכך, עליכם לפנות אל המעסיקים ולהפנות אותם לקורס בטיחות בעבודה. כך הם יוכלו לשים לב לדברים הקטנים שעשויים להוות סכנה ולטפל בהם באופן מידי.

 

מניעת סכנות בעבודה – שמירה על חיי אדם

חשוב מאוד להיות מודעים לעובדה כי יכולות להיות סכנות קטנות וגדולות בכל מקום עבודה שהוא. גם מקום העבודה שנראה לכם הבטוח ביותר עשוי להוביל אתכם או את העובדים שלכם בסכנה. אם תחליטו לפעול נכון ולקחת חלק בקורס בטיחות בעבודה, אתם צריכים להפנות את המידע גם אל העובדים שלכם. שכן, גם הם צריכים להכיר את התחום הזה מקרוב.

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם לדעת איך תוכלו להימנע מסכנות אפשריות בעבודה. נאחל לכם בהזדמנות זו שלא תדעו את הסכנות הללו על בשרכם ושתשמרו. להתראות במדריך הבא שיעסוק בהתמודדות מיטבית ומהירה עם מצבי סכנה ממשיים במקום העבודה.

חומר בניין