אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

איך להתאים מצבה לאופי המנוח

כמה קשה להיפרד מאדם אהוב בין כל הרגשות שאנו עוברים, מקום קבורתו יכול להיות סממן האופי האחרון שייצג לדורות את אופיו וקוים לדמותו.

אז איך אנחנו עושים זאת, כשכל כך הרבה מונח על הכף? בין רגשותינו לבין רגשות כל המתאבלים, אלו העצות שלנו איך להפוך את המצבה למתאימה ביותר לאופיו של המנוח.

 

 

סוג האבן

בראש ובראשונה, עלינו לבחור את סוג האבן עבור מצבת המנוח. אם למשל, מקום קבורתו של המנוח יהיה בראשון לציון, עלינו לחפש מצבות בראשון לציון. חיפוש ביטוי זה יוביל אותנו לעסקי מצבות, ולכל עסק יש את מגוון האבנים שהוא עובד ומתמחה בעבודה איתם. תוכלו לבחור בין מגוון גדול של אבנים, משיש טורקי ועד אבן חברון. לכל אבן יכולה להיות משמעות אחרת והן כולן שונות ומיוחדות בנראותן. נסו להתחבר לסגנון שלדעתכם יהיה הכי נאה בעיניי המנוח.

 

 

ניסוח

השלב הבא אחרי בחירת המצבה היא להבין מה הכיתוב המתאים למצבה. ישנם גופנים שונים ורבים, ואפשרויות הכיתוב הן כל כך רבות, ושטח החריטה כה קטן. מלבד הפרטים הרגילים שמופיעים על מצבה, נסו לחשוב מה יהפוך את מקום המנוחה הזה לשונה ומיוחד מכל השאר. בין אם זה שיר אהוב של המנוח, ציטוט אהוב מהתנ"ך או אפילו משפט של פילוסוף אהוב. אתם, כבני משפחה, יכולים להוסיף גם מסר אישי מכם שלדעתכם המנוח היה מתחבר אליו ולוקח איתו הלאה.

 

 

עיצוב המצבה

לכל מצבה יש מגוון גדול מאוד של עיצובים. סוגי חריטה, חיתוך והרכבת המצבה ממספר חלקים, שיבוץ אבני חן ועוד מגוון רחב מאוד של אפשרויות. נסו לחשוב בשלב זה על אופיו של המנוח. האם אהב צבעים? איך הוא הסתכל על העולם? איך הוא רוצה שיזכרו אותו? כל אלו יוכלו לעזור לכם להרכיב ברא שתמונה תאורתית למצבה העתידית שלו.

 

 

זיכרון אחד ומתוק

בתהליך עיצוב ובחירת המצבה, תנו ללב ולמחשבות להנחות אתכם בחלקים מסויימים. נסו להיזכר בזיכרון אחד מהותי ותנו לרגשות שלכם להוביל את תהליך המחשבה. אתם תתפלאו מאוד ממה שייצא.

 

 

איך ממשיכים מכאן

בחירת מצבה והתאמתה לאופי הנפטר היא משימה קשה על סף הבלתי אפשרית. למה? כל כך הרבה אנרגיות ורגשות מרחפים באוויר בשלב כזה בחיים, בו עלינו להתאבל וגם לקבור אדם אהוב. הפתרון הטוב ביותר להתאים את כל אלו למנוח היא לפנות למייצרי מצבות שנמצאים באזורכם ולראות מה ההיצע שלהם של אבנים וסוגי חיתוכים. מעבר לאלו, ניתן להתאים בכל רגע נון את תוכן המצבה ואת הכיתוב. החשוב ביותר הוא קודם כל האבן.

פרידה מאדם אהוב היא קשה מאוד, אך הוא תמיד יחיה בזיכרונכם. לכן, אל תפחדו לגשת לזיכרונות. לגעת הנקודות היפות אך כואבות. הזיכרון מחייה אותם כל יום מחדש

בית קברות