אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

איך לסגור את העסקה האידיאלית עם מחשבון משכנתאות

מרבית הישראלים נזקקים להלוואת משכנתא בעת רכישת ביתם.

חשוב להבין שככל הנראה, אין תחום בו לידע ולמידע חשיבות גדולה יותר מאשר בלקיחת משכנתא וסגירה של עסקה אידיאלית.

לכל שינוי של שבריר אחוז בריביות, יכולה להיות משמעות כלכלית אדירה בטווח הארוך ולהצטבר לסכומים משמעותיים לאורך תקופת ההלוואה.

מאמר זה יעסוק באופן שבו מחשבון משכנתאות יכול לסייע לכם להשיג את העסקה האידיאלית.

 

מהו מחשבון משכנתא

מחשבון משכנתא מאפשר לרוכשי נכס להבין, בהתאם לנתונים הרלוונטיים את מסלולי התשלומים הצפוי להם בהחזר ההלוואה. במחשבון ניתן לבדוק עבור סכום הלוואה ספציפי את התמהילים האפשריים למשך תקופות תשלומים משתנות וכיצד אלו יבואו לידי ביטוי בגובה ההחזר החודשי. לתוך מחשבון משכנתאות ניתן להזין נתוני אמת ולקבל מגוון הדמיות של האפשרויות השונות.

 

הדמיה ללמידה

תהליך החישוב מתבצע באמצעות הכנסה למחשבון את מחיר הנכס, גובה ההון העצמי ותקופת ההחזר הרצויה. בנוסף יש להכניס את גובה התשלום החודשי בו ניתן לעמוד בהצלחה ומועד תחילת תשלום ההחזרים.  ההדמיות שמופקות באמצעות המחשבון מאפשרת להבין את האופן שבו כל שינוי בריבית של כל מסלול ישפיע, הן על אורך תקופת ההלוואה והן על גובה התשלום החודשי.

 

מכרז ומשא ומתן

על מנת להצליח למקסם את המשא ומתן עם הבנקים חשוב להגיע מוכנים. כך שכאשר הבנק מספק הצעה ראשונית, ניתן יהיה להשוות אותה מול ההצעות של הבנקים האחרים ומול ההדמיה מהמחשבון ולקבל החלטה מושכלות לגבי ההצעה הטובה ביותר. מכיוון שלבנק במקרים רבים ישתלם לתת משכנתא גם בריביות נמוכות מההצעה הראשונית, ניתן לבצע מעין מכרז בין הבנקים.

 

ליווי מיועץ פרטי

למידה עצמית והשגת עסקה אידיאלית באופן עצמאי בעזרת מחשבון משכנתא אינה מתאימה לכולם. יש צורך במשמעת עצמית ובחשיבה אנליטית, על מנת להצליח ללא עזרה של יועץ משכנתאות חיצוני. למרבית נוטלי המשכנתאות עדיף לשלם ליועץ פרטי שינגיש את המשמעויות של התמהיל וינהל עבורם את המשא ומתן והמכרז בין הבנקים, עד להשגת העסקה האידיאלית.

 

מחשבון ככלי עבודה

המחשבון יכול לשמש  ככלי מקצועי שבאמצעותו יועץ המשכנתאות יציג את המשמעות הכלכלית של ההצעות השונות מכל בנק. ככל שמשך תקופת ההלוואה ארוכה יותר גובה הריבית יעלה בהתאמה ולכן עסקה אידיאלית היא ההלוואה הקצרה ביותר האפשרית מבחינת עמידה בהחזרים. התמהיל עם הריביות הנמוכות ביותר שניתן להשיג בשוק לכל מסלול מהתמהיל.

 

מחשבון למקסום הידע מול הבנקים

לסיכום הנושא, נטילת משכנתא היא ככל הנראה הפעילות הכלכלית הגדולה ביותר של מרבית האוכלוסייה בישראל. האינטרס של הבנקים הוא למקסם את רווחיהן מול הלקוח ולכן הם ינסו להעלות את הריביות על מסלולי התמהיל ככל שהם יכולים. מחשבון משכנתא מאפשר ללקוחות לסגור את פערי הידע מול הבנק ולהבין את המשמעויות הכלכליות שהבנקים מנסים להסתיר.

זכוכית מגדלת כסף ומחשבון