אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

איך נהרס הבי די איי?

BDI הן ראשי התיבות של Business Data Israel ומשמעותם לשכת האשראי של ישראל, דרכה גופים פיננסיים ובנקים מקבלים מידע על לקוחות על מנת להגדיל להם את מסגרת האשראי או להעניק להם הלוואות. איך נהרס הבי די איי וכיצד זה משפיע על החיים שלנו – על כך במאמר הבא.

 

ההשפעה של בי די איי על הגופים המלווים

בין אם מדובר בבנקים ובין אם בגופים פיננסיים אחרים, נעשית על ידם בדיקה של אשראי לפני מתן הלוואות והגדלת אשראי. כלומר, על פי המידע הם יחליטו האם לאשר ללקוח הלוואה או לא, האם הלקוח יעמוד בהחזרים של ההלוואה ובתנאים שלה והאם מדובר על לקוח בסיכון גבוה. במידה וללקוח יש תיק בהוצאה לפועל או חדלות פירעון הוא ייחשב כלקוח בסיכון גבוה.

 

איך נהרס הבי די איי?

בדיקת הבי די איי נעשית באמצעות דו"ח ריכוז הנתונים של הלקוח הכולל את דירוג האשראי שלו וחיווי האשראי. במילים אחרות, הלקוח מקבל ציון על עמידה בתשלומים שונים או על פיגורי תשלומים וכך גם קובעים מה הריבית שישלם על ההלוואה. במידה וחיווי האשראי של הלקוח שלילי והוא בסיכון גבוה וההלוואה תידחה – לכך קוראים בי די איי שלילי.

 

האם ניתן לשפר בי די איי?

מומחים פיננסים כמו חברת קרדיט קלין יכולים לסייע ללקוח למחוק את הבי די איי השלילי שלו ולשפר את דירוג האשראי שלו. באמצעות סיוע מקצועי מצמצמים את גורמי הסיכון של הלקוח ומתקנים את דו"ח הנתונים שלו. גם אם בעבר הלקוח שגה ונוצרו לו פיגורי תשלומים, הוא אינו צריך לשאת בעונש כל חייו.

בצורה כזו ניתן לקבל הלוואת משכנתא שהבנק סירב לתת, מימון לרכב, הלוואות אחרות שישפיעו על חיינו ומסגרת אשראי גדולה יותר. יחד עם זאת, דו"ח הנתונים של בנק ישראל מרכז את ההיסטוריה הפיננסית של הלקוח 3 שנים אחורה ולאחר מכן היא נמחקת בצורה אוטומטית.

מדובר על דרך נוספת לקבלת אשראי והלוואות במידה והלקוח יכול לחכות. יחד עם זאת, כאשר עסקים ואנשים פרטיים זקוקים להלוואה מיידית, זה יהיה בעוכריהם.

 

האם ניתן לבדוק את דו"ח הנתונים באופן עצמאי?

דו"ח הנתונים של בנק ישראל זמין באינטרנט וכל אחד יכול לבדוק את נתוני האשראי שלו ולהבין האם הוא נחשב ללקוח בסיכון גבוה או לא. בדו"ח מפורטים גם הגורמים השליליים וגם החיוביים. במידה והנתונים חיוביים אין סיבה לא לקבל הלוואה או להגדיל את מסגרת האשראי.

במידה והנתונים שליליים ניתן להגיש בקשה ללשכת האשראי של ישראל בסיוע של מומחים פיננסיים ולתקן את הבי די איי כדי לקבל את מה שצריכים. באמצעות אנשי המקצוע חוסכים זמן, נמנעים מבירוקרטיה מיותרת ומגיעים לתוצאות טובות מבחינת האשראי. לפיכך, אין מה לחשוש גם אם הבי די איי נהרס.

קרדיט קלין