אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

אילו ביטוחי בריאות אתם חייבים שיהיו לכם

ביטוח בריאות הוא מהדברים שאנחנו מקווים להזדקק להם כמה שפחות אבל אנחנו ממש לא רוצים להסתדר בלעדיהם.

ביטוח הבריאות בישראל נחשב לאיכותי ואחד המקיפים בעולם, אך למרות זאת קיימים בו מספר חסרונות ולכן מומלץ לבטח את עצמכם בביטוח משלים.

ביטוח בריאות פרטי יכול להציל חיים באופן ממשי, ואמנם העלות שלו לא מבוטלת בכלל אך אנו עדיין ממליצים לא להסתפק בביטוח הממלכתי.

 

מה כולל ביטוח בריאות ממלכתי?

בהתאם לחוק ביטוח בריאות ממלכתי, כל תושב ישראלי זכאי לסל בריאות מהמקיפים מסוגם בעולם. ביטוח הבריאות הממלכתי מאפשר לכל תושב להנות משירותי בריאות ממלכתיים ברמה לא רעה ובעלות נמוכה ולעיתים חינמית. סל הבריאות הממלכתי מאפשר לכל תושב לעבור ניתוח בבית חולים ממשלתי או ציבורי מתוך רשימת בתי חולים שנמצאת בהסכם עם קופת החולים בה הוא חבר. עם זאת יש לציין כי זמינות שירותי הבריאות הממלכתיים לא תמיד גבוהה, לא ניתן לבחור רופא מנתח, סל התרופות מצומצם יחסית וקיימת זמינות נמוכה של איברים להשתלה וכנ"ל לגבי זכאות לניתוחים בחו"ל.

 

מהם שירותי הבריאות שמציעות קופות החולים?

קופות החולים מציעות שירותי בריאות נוספים (שב"ן) שאינם נכללים בביטוח הבריאות הממלכתי. עלות השב"ן יחסית לא גבוהה, וכ-75 אחוז מתושבי ישראל נמצאים בתוכנית שב"ן כלשהי. תוכניות שב"ן כוללות ניתוחים פרטיים בארץ, ניתוחים פרטיים בחו"ל, השתלות בחו"ל, תרופות שלא נמצאות בסל הבריאות הממלכתי, רפואת שיניים, רפואה משלימה, חוות דעת נוספות, בדיקות תקופתיות וכן הנחות והטבות בקבלת שירותים רפואיים נוספים.

קופות החולים מחויבות לקבל לשב"ן כל תושב ללא תלות בגילו ובמצבו הבריאותי. עם זאת יש לציין כי שב"ן מכסה באופן חלקי בלבד ניתוחים והשתלות בחו"ל וישנן תרופות רבות שלא נכללות בו. אפשרויות בחירת הרופאים המנתחים מצומצמת לרשימת הרופאים שעובדים עם קופת החולים, והכיסוי הוא אחיד לכל ולא מותאם אישית. כמו כן, הכיסויים והתנאים אינם קבועים ויכולים להשתנות ומרבית השירותים כרוכים בהשתתפות עצמית.

 

מהו ביטוח בריאות פרטי?

חברות ביטוח שונות מציעות ביטוחי בריאות פרטיים הכוללים מגוון כיסויים. יש להבחין בין ביטוחי בריאות פרטיים המציעים כיסוי טיפולים רפואיים לבין ביטוחי בריאות פרטיים המציעים פיצויים מקרה של גילוי מחלה קשה או תאונה.

ביטוחי בריאות פרטיים כוללים מימון לניתוחים פרטיים בארץ ובחו"ל, מימון תרופות כולל תרופות שאינן כלולות בסל הבריאות הממלכתי ובשב"ן וכן תרופות שנמצאות בסל הבריאות אך מיועדות למטרה שונה ותרופות אונקולוגיות והמטו-אונקולוגיות וכן חלק מהחברות מציעות כיסוי משלים לטיפול בתרופה, תרופות ניסיוניות ותרופת יתום. כיסויים נוספים שמציעים ביטוחים פרטיים הם מימון השתלות וטיפולים מיוחדים בחו"ל, הוצאות רפואיות ישירות, הוצאות נלוות ועוד.

 

איזה ביטוח מומלץ עבורי?

אנחנו ממליצים בחום להשוות בין ביטוחי בריאות ולראות מה ביטוחים שונים מציעים באמצעות סקירות על ביטוחי בריאות. קחו אחריות על חייכם ואל תשאירו את בריאותכם בידי הגורל.

 

 

משפחה מבוטחת