אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

אילו טיפולים יכול לספק פסיכולוג קליני?

בימים אלו, כאשר העולם סביבנו רועש וגועש, רבים מאיתנו ירגישו את הצורך למצוא מקום לפורקן ועבודה על בעיות שונות שהמציאות הכאוטית רק מחזקת. טיפול פסיכולוגי הוא ממזמן לא מילה גסה, ואף מהלך שמומחים רבים מעודדים אותנו לעשות במידה ועולה בנו הצורך לכך. אילו טיפולים יוכל לספק פסיכולוג קליני? כל הפרטים על כך ממש כאן. 

 

מגוון הטיפולים שפסיכולוג קליני יכול לספק

כל פסיכולוג ושיטותיו, כל פסיכולוג ותחומי ההתמחות שלו – אך לרוב, פסיכולוגים במקצועם יוכלו להעניק טיפול למגוון של בעיות והפרעות, ולטפל בסיטואציות מיוחדות, למשל:

פְּסִיכוֹלוֹג

טיפול בחרדות

אלו מאיתנו שמתמודדים עם חרדות באופן כרוני, יודעים כמה הן יושבות עמוק בלב ומחכות להתפרץ החוצה. טיפול של פסיכולוג קליני בחרדות יוכל לשים אצבע על המקור שלהן ולעזור לנו להבין מה מניע אותנו להרגיש כך, לקבל כלים להתמודד עם החרדות ומקום לשתף בפחדים.

 

טיפול בפוסט-טראומה

לאחר מקרה קשה או אירוע טרגי, הגוף והנפש לעיתים מגיבים במנגנוני הגנה שונים, שלחלקם יש השפעות כבירות על חיי היום יום שלנו. פסיכולוגים קליניים רבים מטפלים בפוסט טראומה ומאשרים למטופלים מרחב בטוח לצלול לתוך האירוע ולפתור את הקשרים הסבוכים סביבו.

 

טיפול בהפרעות התנהגות

הפרעות כמו הפרעת ויסות רגשי, הפרעת התנגדות ופסיכופתיה של הילדות הינן הפרעות התנהגות שפסיכולוג קליני יוכל עזור להתמודד עימן.

 

טיפול זוגי

טיפול זוגי ממזמן לא נועד אך ורק לבני זוג שמתמודדים עם בעיה רצינית – מומחים רבים ממליצים על טיפול זוגי לזוגות שמעוניינים פשוט לחזק את הקשר ביניהם ולשמור על התקשורת בריאה. טיפול בלהטב מומלץ לזוגות מקהילת הלהט״ב החווים קשיים הייחודיים לסיטואציה שלהם.

 

טיפול משפחתי

ישנן משפחות שיכולות להיעזר בדמות חיצונית שתסתכל על מצבן באופן אובייקטיבי ותוכל לסייע לגשר בין בני המשפחה השונים בעת צרה. טיפול משפחתי ידוע בכך שעוזר למשפחות לתקשר בינן לבין עצמן, גם עם מתבגרים מתוסכלים או הורים שמתקשים לבטא את עצמם במרחבי הבית.

 

איך מוצאים את הפסיכולוג הקליני הנכון?

כל אדם יגיב באון שונה לאנשים שונים, ועל כן מטפל שמתאים למטופלת אחת עלול שלא להתאים למטופל אחר, גם אם הם סובלים מבעיה דומה או מעוניינים לטפל באישיו דומה. חשוב לגשת לתהליך מציאת המטפל עם המון סבלנות וראש פתוח, שכן אין לדעת היכן יקרה החיבור המיוחל, ואתם עלולים להיות מופתעים לטובה מיכולת ההיקשרות שלכם.

תהליך זה יכול לקחת זמן רב אך בסופו, תמצאו פסיכולוג שיהיה שם עבורכם ויטפל איתכם בבעיות שמפריעות לחיי היום יום שלכם, אז זה לגמרי שווה את הסבלנות.

 

לסיכום

פסיכולוג קליני מוסמך יוכל לעבוד איתכם במסגרת הטיפול בבעיות כמו חרדות, פוסט טראומה מתאונה או מאורע, הפרעות התנהגות שונות, יעניק טיפול זוגי לבני זוג שמעוניינים לחזק את הקשר ביניהם וכן למשפחות המרגישות צורך לגשר על פערים שונים. מציאת מטפל הינה משימה חשובה שעלולה לקחת זמן אך ההשקעה הזו משתלמת.

פְּסִיכוֹלוֹג