אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

ארבעה כללים חשובים לגירושים הוגנים

העיסוק בגירושים פעמים רבות עוסק סביב ההישגים כביכול של צד יכניס להסכם הגירושים על חשבון האחר. מדובר בגישה שעשויה להיות מזיקה מכיוון שהיא מתעלמת ממשמעותו החשובה של ההסכם  ביצירת מנגנונן חדש לניהול התא המשפחתי לאחר הפרידה. דרכי ניהול החיים אחרי הגירושים הם תוצר ישיר של ההבנות שיושגו בהסכם. במאמר זה נעסוק בארבעה כללים שיכולים לאפשר תחושת הוגנות בקרב שני הצדדים.

 

כלל מספר 1 – להגדיר את החיים אחרי הגירושים

בניהול תהליך גירושים, כאשר נכנסים למשא ומתן על ההסכם חשוב לדעת מהן המטרות שרוצים להשיג באמצעותו. משא ומתן שאינו כולל הגדרת מטרות על ידי כל אחד מהצדדים, עשוי להוביל לוויתורים ותחושות של הפסד במקום בו ניתן היה לייצר ניצחונות הדדיים. הגדרת המטרות צריכה להיות בצורה ברורה ככל שניתן

מומלץ לנסות לדמיין את המציאות הרצויה בחלוף שנה, שנתיים וכן הלאה. יש לתת את הדעת לגבי שגרת היום הרצויה, האם תהיו מעוניינים בזוגיות חדשה, היכן תעבדו וכדומה. ככל שיהיו לכם יותר שאלות עם תשובות מפורטות, תוכלו לוודא שהסכם הגירושים אכן יאפשר לכם חיים טובים יותר לאחר הגירושים. להרחבה בכל הנוגע לנושא כנסו https://www.todivorce.co.il

 

כלל מספר 2– בניית הדרך בהתאם למטרות

רק לאחר שחשבתם על המסלול להשגת המטרות תוכלו לבחון בצורה אובייקטיבית את המקום בו אתם עומדים. חשוב לשרטט מסלול שיוכל לגשר על הפערים בין המציאות כפי שהיא כיום למקום בו תוכלו להשיג את מטרותיכם.  חשוב לתת את הדעת לשאלות הפרקטיות של החיים ולא לחשוש להיעזר בבן הזוג ממנו נפרדים על מנת לייצר את הפתרונות.

 

כלל מספר 3 – וודאו שהצד השני יגדיר את מטרותיו

גם כאשר מתגרשים חשוב לזכור שהאושר האישי שלכם עדיין תלוי באושרו של ההורה השני במיוחד כאשר ישנם ילדים קטנים בסיפור. ככל שאחד ההורים ישגשג בעוד האחר יעמוד במקומו הדבר עשוי להוביל לקנאה  ולהגדלת הכעסים והמחלוקות בין הצדדים. מי שייפגע מכך בסופו של דבר הם הילדים ולכן חשוב שההורה האחר לא יישאר מאחור.

 

כלל מספר 4 – לפרט את הדברים המעשיים

חשוב מאוד בתהליך הגירושים לסגור את הפרטים הטכניים הנוגעים לאופן ניהול המשפחה בשני בתים. הדבר כולל הגעה להסכמות לגבי זמני הורות, דמי מזונות, ניהול כלכלי נפרד, חלוקת רכוש, דרכי תקשורת, חינוך ועוד. כאשר שני ההורים מודעים למטרות האישיות הן שלהם והן של הצד השני, השיח ביניהם הופך להרבה יותר ברור ורגוע וניתן לקבל החלטות הוגנות עבור שני הצדדים.

 

 סיכום גירושים הוגנים

לסיכום הנושא, במאמר זה דנו בכללים שיכולים לסייע להפוך את תהליך הגירושים להוגן כלפי שני ההורים. כפי שציינו, מטרות ברורות ושימוש בנתונים אובייקטיבים מאפשרים ליצור תמונה ברורה של הצרכים המעשיים של כל אחד מהצדדים ויכול לאפשר לבני הזוג המתגרשים לנהל את השיח  ביניהם באופן ענייני, שקוף וברור.

פטיש