אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

אתם קונים נכס? אלו הדברים שחשוב שתדעו!

קניית נכס הוא צעד גדול ומשמעותי בחייו של אדם. קנייה שכזו דורשת מחשבה רבה מפני שהיא מורכבת (מכמה וכמה סיבות) וכדי לקבל את ההחלטה הנכונה חשוב להבין בתחום הזה בצורה הרצויה לה. ידוע כי קניית נכס בצפון הארץ הוא דבר יותר ריאלי מבחינה פיננסית לרוב האוכלוסייה לעומת קנייה במרכז הארץ. אנחנו כאן נעזור לכם להבין מה חשוב לדעת – וזה, לפני שתבצעו את קניית הנכס שלכם.

 

קודם כל, מבחינה פיננסית

תבינו עם עצמכם מהו ההון העצמי שלכם ומה המקסימום שאתם יכולים להשיג ממנו. לאחר שתבינו זאת, תצטרכו לקבל אישור עקרוני למשכנתא.  האישור הזה מוענק על ידי הבנק שלכם ויאפשר לכם להבין האם הבנק יכול לעשות לכם הלוואה ואם כן, באיזה סכום. חשוב ואף קריטי שלא תחתמו על שום מסמך כל עוד אין בידכם את האישור הזה.

קודם כל, מבחינה פיננסית

מה עם המיקום?

המיקום של הנכס שלכם הוא דבר מאוד חשוב ותצטרכו לשאול את עצמכם כמה שאלות:

האם האזור בו נמצא הנכס הוא אזור מבוקש? האם יש לו פוטנציאל להתפתח ולהפוך לכזה? אם לדוגמא אתם רוצים לקנות דירה, תבדקו האם האזור של הדירה הוא אזור עם בתי ספר, גני שעשועים, סופרמרקט קרוב וכו'… ואם לעומת זאת אתם קונים משרד תשאלו את עצמכם האם יש מתחם מסחרי קרוב, האם הוא קרוב לתחבורה ציבורית? שאלות קטנות שעושות את כל ההבדל.

 

הבדיקות שאתם צריכים לבצע

תצטרכו לבצע מספר בדיקות לפני קניית הנכס. הבדיקות האלו יעזרו לכם לבצע את הקנייה בצורה הטובה והבטוחה ביותר.

קודם כל, תבדקו את הרישום בטאבו:

  • האם הדירה רשומה בטאבו
  • למי שייך הנכס
  • האם יש על הנכס הזה הערת אזהרה כמו לדוגמא חוב או הלוואת משכנתא
  • האם הנכס בבעלות המוכר או שהוא רק בחכירה

ואם מדובר בפרויקט חדש, חשוב מאוד שתבדקו את היתר הבנייה. עורך דין מקרקעין בצפון יכול להיות המקום הבטוח והעוגן שלכם בתהליך המורכב הזה מפני שהוא מכיר את האזור שלכם בצורה טובה.

הבדיקות שאתם צריכים לבצע

לוח התשלומים

איך אתם פורסים את התשלומים לנכס החדש שלכם הוא עניין מרכזי בעת קניית נכס. הוא צריך להיות סכום ריאלי עבורכם. בשביל הדבר הזה, לבחור עורך דין אשר נמצא קרוב למקום מגוריכם יכול מאוד להועיל לכם מפני שככה, יהיה קל יותר לגשת אליו. לדוגמא אם אתם נמצאים בחיפה, עורך דין מקרקעין בחיפה יהיה הדבר הנכון בשבילכם. הוא יעזור לכם עם לוח התשלומים ויהיה אחראי לבצע עבורכם אחד כזה אשר יתאים לכם באופן אישי.

 

לסיכום

קניית נכס הוא דבר מורכב ולא פשוט. עם העורך דין הנכון, הסביבה הנכונה ועם הרבה מחשבה, הוא יהפוך להיות קל יותר. תזכרו לנשום ולא לחתום על שום דבר ממקום של לחץ. תישארו עם הראש על הכתפיים, תתיעצו למקרה הצורך והכי חשוב, תשארו נאמנים לעצמכם. אנחנו נאחל לכם המון בהצלחה!

אתם קונים נכס אלו הדברים שחשוב שתדעו!