אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

איך תבנו אתר שיתרום פיננסית לעסק שלכם

בין אם אתה צלם עצמאי, בעל חנות לחומרי בניין או בעל עסק מסוג אחר – אתר טוב הוא חיוני להצלחת העסק שלך.

אם בעבר, חברות ובתי עסק רבים אפילו לא הקימו אתר, הרי שכיום לכל אדם שמציע שירות כלשהו (גם אם הוא אדם פרטי ולא חברה) יש אתר אינטרנט.

ההבדל בין האתרים השונים הוא גדול ורחב – החל מאתרים קטנים, לא מעוצבים וללא השקעה מינימלית בקידומם, ועד לאתרים מושקעים שמקדמים את מכירות העסק במידה רבה.

שאלת השאלות – כיצד לבנות אתר שיתרום פיננסית לעסק שלכם?

 

לחשוב על דומיין מנצח

כל בניית אתרים מתחילה בחיפוש דומיין (Domain) שזו בעצם כתובת האתר. בחירת דומיין טוב חשובה הן לעשיית רושם טוב שכן זו נקודת הכניסה לאתר, אבל יותר מכך – עבור קידום האתר במנועי החיפוש (SEO). דומיין טוב יהיה קצר וקולע על מנת שיהיה קל לזכור אותו ולהקליד נכון, ורצוי שיהיה ברור ונטול מילות סלנג. כדאי גם להימנע ממספרים ומקפים, שכן קשה לזכור אותם והם פחות מובנים (בעיקר כאשר יש צורך בהשמעת שם הדומיין).

מבחינת אסטרטגיה עתידית, כדאי לעשות את כתובת הדומיין רחבה ככל האפשר, כך יהיה ניתן להשתמש בה לצרכים רבים. לדוגמא: אם מדובר בחנות שמוכרת בעיקר סבונים אבל גם כלי רחצה, לא כדאי שהדומיין יכיל את המילה ״סבון״ גם אם זה המוצר העיקרי, אלא את שם החנות, וזאת למקרה שבעתיד תרצה החנות להתרחב למוצרי קצה נוספים.

 

למצוא אחסון טוב

כל אתר בעולם זקוק לאחסון – שרת בו כל נתוני האתר נשמרים וכך יש אליהם גישה בכל עת. כאשר מדובר בעסק קטן, אחסון משלך לא יהיה רלוונטי שכן מדובר בהוצאה מאוד גדולה. במצב כזה, נהוג לבחור חברת אחסון חיצונית.

בהתאם לתקציב, ניתן לבחור בשני מסלולים שונים. האופציה הראשונה היא אחסון אתרים משותף מה שאומר שהמידע על האתר שלך ישב בשרת עם אתרים נוספים. זו האפשרות הזולה יותר מבין השתיים. האופציה השנייה היא שתקבלו שרת אחסון פרטי משלכם. זה אמנם יקר יותר, אבל כך לא תצטרכו להתחרות באתרים שעלולים להאט את המהירות של האתר שלכם.

ככל שהאתר גדל (השימוש בו, התנועה בו ועוד) כך יגדל הצורך לשדרג למארח אתרים אחר שיוכל להכיל את האתר. במקרים מסוימים יהיה צורך לעבוד עם מספר ספקים על מנת לתפעל זאת.

 

להכין תוכן מתאים

בהתאם למה שהאתר מציע ומוכר – כך גם צריך להיות תוכן האתר. אתר ללא תוכן לא נחשב אתר איכותי בימינו. התוכן נועד לגרות את הגולש להתחבר למוצר ולהניע אותו לרכישה ושימוש, וגם לקדם את האתר במנועי החיפוש.

למשל, אם מדובר באתר של בית מלון בירושלים, כדאי ליצור כתבות בנושא תיירות בירושלים. כתבות כמו ״5 מקומות שאסור לפספס בירושלים״ ו- ״איפה לאכול בירושלים״ יעזרו לבית המלון ללקט קהל יעד שמגיע לטייל בירושלים, וככל הנראה מחפש מקום לשהות בו.