אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

באיזה שלב של העסק כדאי לקחת יועץ עסקי ולמה?

בכל צעד משמעותי בחיים צריך עצות טובות, תמיכה וליווי.

תפקידו של יועץ עסקי הוא ללוות מנהלים, אנשים שפותחים עסק, עצמאים וכדומה.

במהלך הליווי יש כמה שלבים – הצבת מטרות עסקיות, הצבת מטרות אישיות, הבנת החזון והאתגרים של בעל העסק ועוד.

יעוץ עסקי מתקיים בשני מישורים – במישור אישי ובמישור עסקי.

על מנת לקדם את העסק, בעל העסק צריך לעבור תהליך פנימי מעצים ובנוסף לרכוש ידע להתנהלות עסקית נכונה.

יועץ עסקי צריך לקדם את המטרות האלה יחד עם האדם שפנה אליו ליעוץ.

 

מתי כדאי לפנות ליועץ עסקי?

אם אתם פותחים עסק לראשונה, מרחיבים את העסק, עושים שינוי משמעותי בעסק, נתונים במשבר עסקי כלשהו ועוד – כדאי לפנות ליעוץ עסקי כדי להבטיח שאתם צועדים בבטחה. אם העסק שלכם עובד בצורה טובה בשגרה אולי אתם לא צריכים יועץ, אבל ברגעים אלה זה בגדר הכרח. ליועץ עסקי יש ידע בנוגע ליזמות, ניהול וכלכלה וביכולתו להעשיר את הידע והיכולות שלכם. אל תתפתו לעשות צעדים גדולים לבד כשמדובר בעתיד הכלכלי שלכם – זה הזמן לפנות ליועץ עסקי. לפרטים על יועץ עסקי

 

מה עושים ביעוץ עסקי?

בדרך כלל יעוץ עסקי יתחיל בהבנת המטרות והחזון של הפונה ליעוץ. לאחר הכרה ביעדים יש לגשת לבחון כיצד מגיעים אליהם – כלומר, אילו צעדים כלכליים יקדמו את העסק למקום הנכון. סביר להניח שבמהלך התכנון היועץ יפרוס את הטעויות שכדאי להימנע מהן. כמו כן, יצופו חסמים ופחדים של בעל העסק שמונעים ממנו להתקדם, וגם אליהם יש להתייחס ביעוץ. יועץ טוב ממשיך ללוות את העסק עד שזה נוסק למעלה או עובר שינוי משמעותי.

 

שלב ראשון בחיפוש אחר יועץ עסקי 

כמו כל דבר בימינו – אתם יכולים להתחיל בחיפוש באינטרנט, יועצים רבים פתחו לעצמם אתר שמספר על אופי עבודתם. לאחר שמצאתם יועצים שנראו לכם מתאימים לצרכים שלכם, חפשו המלצות מאנשים שעבדו איתם או אנשים שמכירים אותם. שם טוב של יועץ יכול להעיד הרבה על איכות השירות שלו.

 

מה חשוב שיהיה ליועץ שלכם?

כפי שכתבתי, ניסיון הוא הכלי המנצח של יועץ עסקי. מומלץ לפנות ליועץ עם ניסיון ולא ליועץ מתחיל, כיוון שעם הכסף שלכם לא כדאי לעשות טעויות. בנוסף, חשוב לברר מול עצמיכם האם מה שחוסם אתכם הוא מחסומים פנימיים –  כמו חוסר הצבת חזון, פחדים לפרוץ וכדומה – או מחסומים עסקיים. כאשר תבינו מה הקושי שלכם תוכלו לבדוק איזה יועץ יכול לענות לו ולשפר את מצבכם.

 

לסיכום 

יעוץ עסקי הוא השקעה חכמה שתאפשר לכם להרוויח יותר מהעסק שלכם ולחוות הצלחה וסיפוק. יועץ עסקי ייקח אתכם צעד קדימה וייתן לכם להרוויח יותר ולהתפתח ברמה האישית. חשוב מאוד להתייעץ עם יועץ עסקי בפתיחת עסק או בשינוי משמעותי שנעשה בעסק.

 

אנשים מדברים