אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

באיזה שלב של הקמת עסק מומלץ לקחת יועץ עסקי

בשנת 2020, נפתחו בארץ כ-50000 עסקים חדשים, קטנים כגדולים, לעומת כ-36000 עסקים שנסגרו.

נכון, 2020 הייתה השנה שהביאה איתה את הקורונה, שהייתה מכה אנושה להמון בתי עסק.

אבל כך גם ניהול מוטעה ומחסור בבסיס חזק לעסק, שיאפשר לו להתקיים גם ברגעי משבר בלתי צפויים כמו קורונה.

יודעים איך ניתן להפחית את הסיכון להיפגע ממשבר כזה או אחר? כיצד נכון לנהל עסק, על מנת לקבל את הרווח המרבי ולהפחית את הסיכונים? במילה אחת – ייעוץ. בשתי מילים – ייעוץ עסקי.

נתחיל בהסבר קצר מהו ייעוץ עסקי, למי הוא מתאים, באיזה שלב כדאי לקחת אותו וכמה זה עולה לנו.

 

 ייעוץ עסקי – נעים להכיר

ייעוץ עסקי מאפשר לנו לבנות תוכנית עסקית שתכלול אפיון העסק, בחירה והתמקדות בקהל יעד, הבנה מיהם המתחרים בנישה אליה פונה העסק, חישוב ההשקעה הכספית לעומת הרווח העתידי. בנוסף לכך, יש צורך בתוכנית למזעור נזקים ובניית יכולת הישרדות בתנאי השוק המשתנים. כל זה ניתן להגדיר במילה אחת – אסטרטגיה.

 

 ייעוץ עסקי – לא לעסקים גדולים בלבד

קל לנו להבין למה עסק גדול צריך ייעוץ עסקי ולמה עסקים קטנים מוותרים עליו, מתוך מחשבה שמדובר במותרות לא נחוצה. אבל אם נתעכב לראות, מה כמות של עסקים קטנים שנפתחו ונסגרו בשנים האחרונות, נבין שיש פה תופעה של חוסר יכולת לבנות אסטרטגיה עסקית נכונה. לפתוח עסק זה קל, לשרוד ולהתפתח זה כבר סיפור אחר.

לכן, ייעוץ עסקי מתאים הן לעסקים גדולים שחייבים אותו והן לעסקים קטנים, שמוטב שישתמשו בכלי זה, על מנת להבטיח לעצמם יכולת הישרדות ועמידות בתנאים משתנים.

 

 שלב שבו ייעוץ עסקי הכרחי

ישנה דעה מאוד נפוצה, שייעוץ עסקי נחוץ רק לעסקים שנמצאים בתקופת המשבר. אנחנו לא נתווכח על כך אבל למה בעצם להגיע לתקופת משבר כאשר ניתן לעשות משהו בשביל לא להיקלע למצב זה מלכתחילה? כמובן שישנם מצבים, שייעוץ עסקי לא יכול לצפות וקורונה הוכיחה לנו את זה, אבל ניתן לקבל כלים להתמודד עם משבר כזה או אחר ולבנות כרית בטיחות שתעזור למזער נזקים.

 

 ולשאלת השאלות – כמה זה עולה לנו

ייעוץ עסקי טוב לא יכול להיות דבר שמקבלים בחינם או במחיר מוזל, שכן הוא כולל בתוכו המון עבודת שטח ומחקר – חקר השוק והגדרת המתחרים, החלטה מהי שיטת השיווק הנכונה עבור העסק, קידום העסק בפלטפורמות דיגיטליות ופרסומות, דבר שדורש לערב מומחים נוספים במהלך הייעוץ.

אבל ההשקעה שווה את זה, שכן בהרבה מקרים ייעוץ עסקי, הוא זה שיעשה את ההבדל בין עסק ששורד לבין עסק שייסגר רגע אחרי שהוא נפתח.

ייעוץ עסקי זהו כלי נפלא בידי בעל העסק, מכל תחום ובכל גודל, שיכול לסייע לו להימנע מטעויות ניהול ויאפשר להגדיל את הסיכויים להצליח.

במילה אחת – מומלץ. בשתי מילים – מומלץ מאוד.

 

פגישה