אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

מתי צריך לעשות בדיקת תיק ביטוח? אפשר לעשות לבד? וכמה זה הולך לעלות?

ביטוח זה נושא מבלבל לכולנו, שקשה לשלוט בו בצורה מלאה.

יש לכל אחד מאיתנו ביטוחים מסוגים שונים ובחברות שונות, וזה לגיטימי לחלוטין, אבל כדאי לעשות מאמץ כדי לרכז את כולם ולדעת שאינכם מפסידים כסף מיותר.

מעוניינים בבדיקת תיק ביטוח אבל לא יודעים מספיק?

במאמר הבא נעשה עבורכם סדר ב"בלאגן", ונפרט את כל המידע הדרוש בנושא כדי שתדעו בדיוק מה עליכם לעשות!

 

מה זה בדיקת תיק ביטוח?

תיק ביטוח מתכלל למעשה את כל הביטוחים שבבעלותכם. כל מקום עבודה שעובד בחוק, מחויב לשלם על ביטוח פנסיוני עבור כל אחד מעובדיו, כך שגם אם לא עשיתם פעולה אקטיבית עבור כך, יש אתם בעלי ביטוח. מלבד זאת ייתכן שדאגתם לעצמכם לביטוח רכב, ביטוח תכולה לדירה, ביטוח בריאות וכו'.

בבדיקת תיק ביטוח, אתם פונים לסוכן ביטוח אשר בוחן את כל הביטוחים שבבעלותכם, ומרכז אותם למסמך אחד מסודר. כך אתם יכולים לבחון האם אתם משלמים על ביטוחים כפולים, והאם ישנם ביטוחים אחרים שיהיו משתלמים וזולים יותר בעבורכם.

 

אפשר לעשות בדיקת תיק ביטוח לבד?

ישנם שירותים אינטרנטיים אשר יכולים לאפשר לכם לצפות בכל נתוני הביטוח שלכם בלי מאמץ רב. אחד מהם הוא "הר הביטוח", אתר ממשלתי חינמי שבו ניתן לראות את כל הביטוחים שבבעלותכם – ביטוח סיעודי, ביטוח דירה, ביטוח רכב וכו'. השני הוא אתר "המסלקה הפנסיונית" בו ניתן לצפות בנתוני הפנסיה שלכם. השימוש באתר זה הוא בעלות נמוכה של כמה שקלים.

עם זאת, ייתכן שהמידע שתקבלו מהאתרים הללו לא יהיה מספק, ולא תבינו אותו כראוי. במקרה כזה מומלץ ורצוי לשכור סוכן ביטוח אשר מציע שירות זה. מדובר באנשים מקצועיים שניתן לסמוך עליהם, כן הם מתעסקים בנושא הזה לאורך כל הקריירה שלכם ומיומנים בו.

 

כמה זה הולך לעלות?

המחיר הוא גורם משמעותי בבחירה האם לבצע את בדיקת תיק הביטוח. המחיר לשירות זה משתנה בין כל סוכן ביטוח, ולכן אין תשובה חד משמעית. סוכנים מסוימים אינם לוקחים כסף כלל עבור שירות של בדיקת תיק ביטוח, וישנם סוכנים שלוקחים כמה מאות שקלים.

כאשר ניגשים לבחירת סוכן ביטוח כדאי שתקבלו עליו המלצות, ותדעו שהוא אדם אמין ומקצועי. רצוי להסתמך על ניסיון אישי של אנשים שאתם מכירים, כמו גם על הניסיון והוותק של סוכן הביטוח. עליכם לדעת שהוא אינו מנסה להרוויח כסף על חשבונכם, אלא לסמוך על כך שהוא דואג לטובתכם.

כפי שניתן לראות מהמידע המפורט, בדיקת תיק ביטוח היא לא דבר כל כך מסובך כמו שאנו נוטים לחשוב. אין ספק כי ביטוח זה דבר שחיוני וחשוב להיות בבקרה עליו, כיוון שניתן להפסיד כמות גדולה של כסף עבורו.

 

מדד ביטוחים