אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

4 טיפים לבחירת ביטוח נסיעות לחו"ל

 כאשר מתוכננת נסיעה לחו"ל, בין אם מדובר בטיול משפחתי, בין אם מדובר בנסיעת עבודה ובין אם מדובר בכל מטרה אחרת, אסור לוותר על רכישה של ביטוח נסיעות לחו"ל. כידוע, פוליסת ביטוח שכזאת נועדה לאפשר למבוטח לעמוד בהוצאות הרפואיות הכבדות שיחולו עליו אם וכאשר יזדקק לטיפול רפואי כלשהו.

בנקודה זו ראוי לציין שישראלים השוהים בחו"ל אינם יכולים לקבל שירותים רפואיים זולים כפי שהורגלו לכך בישראל. קופות החולים הפועלות על פי כללי סל הבריאות שמוגדר בחוק מספקות כיסוי רפואי מוצלח למדי, אך כזה שלא תמיד יכול לסייע לאלה שנמצאים מעבר לים.

לכן, בפני היוצאים לחו"ל עומדת השאלה החשובה – כיצד לבחור את הפוליסה המתאימה להם ביותר. למה ראוי להתייחס לפני רכישת הפוליסה, וזאת על להיטיב ולבחור?

תקופת הנסיעה

בין השאלות החשובות ביותר שצריך להתייחס אליהן לפני הבחירה בפוליסה כזאת או אחרת, היא לכמה זמן מתוכננת הנסיעה. מטבע הדברים, אין דין נסיעה קצרה (למשל לנופש) כדין נסיעה לתקופה ארוכה למטרת ניהול עסקים, לימודים או טיול תרמילאים. ככל שתקופת השהות בחו"ל עתידה להיות ארוכה יותר, הסיכוי לפגיעה, פציעה או מחלה גדול יותר. אי לכך, בעת פניה לסוכן הביטוח או ישירות לחברת הביטוח עצמה, חשוב לעדכן אותם לכמה זמן מיועדת הנסיעה. מובן שלא פחות חשוב מכך לקחת בחשבון מהי מטרת הנסיעה.

מטרת הנסיעה

פוליסות שונות המיועדות ליוצאים לחו"ל נבדלות אלה מאלה בכיסוי המוצע לנוסע. חלק גדול מההבדלים הללו נובע באופן ישיר ממטרת הנסיעה ומסוג הפעילויות המיועד להתבצע במהלך הנסיעה. כך למשל ניתן למצוא פוליסות מיוחדות שמיועדות לתת מענה לאנשי עסקים היוצאים לחו"ל. פוליסות אחרות נועדות לאלה שנוסעים לצורך לימודים וישנן גם פוליסות סטנדרטיות לאלה שיוצאים לנופש או לטיול שגרתי.

עבור אלה שיוצאים לטיולים אתגריים במיוחד, כגון צעירים שיוצאים לתקופה ממושכת לטיולי שטח או כאלה שמתכוונים להשתתף בפעילות של ספורט אתגרי (כגון גלישת צוקים, צניחה חופשית, קפיצת בנג'י ועוד) מומלץ לברר אודות פוליסות מיוחדות של ביטוח ספורט אתגרי.

מצבו הבריאותי של הנוסע

נקודה נוספת שחשוב לקחת בחשבון לקראת הנסיעה לחו"ל ובעת שצריכים לבחור בפוליסה מתאימה היא מצבו הבריאותי והכללי של הנוסע. על פי רוב, פוליסות סטנדרטיות אינן מספקות כיסוי ביטוחי מספק לאנשים הסובלים מבעיות רפואיות קיימות כחלק מהכיסוי הרגיל. יחד עם זאת, ישנה לעיתים האפשרות לרכוש הרחבות שמשמעותן יכולה להיות קריטית. כך, אדם שמצבו הרפואי הוחמר, יהיה זכאי לפיצוי כספי למרות שהמקור הראשוני של הבעיה איננו בנסיעה הנוכחית.

היקף הפוליסה והרחבות שונות

מרבית היוצאים לחו"ל אינם מומחים בביטוח, וחלק מהם אף אינם מקפידים לקרוא בעיון את תנאי הפוליסה שאותה הם בוחרים בסופו של דבר. למעשה, חשוב לעשות מאמץ ולהבין לכל הפחות שהפוליסה אכן עונה על הצרכים הספציפיים של הרוכש אותה. על פי הדברים שנאמרו עד כה, בוודאי ברור כבר לקורא שפוליסות מספקות כיסויים שונים. מלבד השוני בכיסויים ישנו הבדל גם בסכומים הכספיים שנועדו לפצות את הנוסע במקרה ויתקיים מקרה הביטוח.מומלץ לבצע ביטוח נסיעות לחו"ל בסוכנות ביטוח המתמחה בתחום זה על מנת לקבל את שירות המקצועי והטוב ביותר.

כפי שראינו, מומלץ שהפוליסה הנבחרת תהיה תואמת את מטרת הנסיעה, את משך הנסיעה ואת מאפייני הנוסעים. יש לבדוק את היקף הפוליסה ובמידת הצורך לרכוש הרחבות נוספות. סעיף מרכזי שחשוב להתייחס אליו בהקשר זה ניקרא גבול אחריות המבטח, ומשמעותו תקרת הפיצוי שתשולם בעת התרחשות מקרה הביטוח. בנוסף, כדאי לבדוק מהם התנאים לגבי השתתפות עצמית של הנפגע וכן האם הפוליסה כוללת סעיף של ביטוח צד ג'.