אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

ביטוח נסיעות

אחד הנושאים החשובים ביותר לגבי כל נסיעה לחו"ל למטרת טיול או חופשה הוא ללא ספק ביטוח הנסיעות, למרות שרבים נוטים למרבה הצער להמעיט בחשיבותו על פני נושאים נוצצים יותר כמו המלון, הטיסה, מסעדות ואטרקציות. ביטוח נסיעות מעניק לנוסעים לחו"ל שקט נפשי, אפשרות לקבל טיפול רפואי במקרי חירום, לקבל פיצוי כספי על אובדן רכוש, ביטוח טיסות ושאר מצבים בהתאם לסוג ומהות הפוליסה. אמנם חלק הבריאות תופס מקום נכבד מביטוח הנסיעות, אך גם לרכוש יש כיסוי וחשוב להכיר את הכיסויים וההגבלות עוד לפני העלייה למטוס.

לפחות תקבלו פיצוי כספי…

אין הרבה דברים מעצבנים יותר מאשר לאבד ציוד או גניבה של ציוד במהלך טיול או חופשה בחו"ל,  נסעתם ליהנות ולטייל ועכשיו נתקעתם בלי המצלמה היקרה והחדשה שלכם, בלי הטלפון הסלולארי או בלי המזוודה כולה. מרכיב ביטוח הרכוש במסגרת ביטוח נסיעות לחו"ל אמנם לא ישיב את הציוד שאבד או שנגנב, אך לפחות מקבלים פיצוי כספי מסוים שמכפר במעט על ההרגשה הרעה ומאפשר להצטייד מחדש במדינת היעד או לאחר החזרה לישראל.

ביטוח למקרי אובדן או גניבה

ביטוח נסיעות – רכוש מכסה ציוד ורכוש שהובא לחופשה מהארץ או שנרכש במהלך החופשה, כאשר הכיסוי הוא כאמור גם למקרי אובדן – למשל חברת התעופה איבדה את המזוודה, במהלך הפלגה מאורגנת אבד ציוד מהתיק וכדומה – וגם למקרי גניבה של רכוש – מחדר המלון, מהמכונית, ברחוב וכן הלאה. ברוב המקרים יש בפוליסה סעיף מיוחד ויעודי למקרים בהם המזוודה או התיק אבדו במהלך אחת הטיסות על ידי חברת תעופה או מסיבה אחרת, כך שמתקבל פיצוי כספי על אובדן המזוודה כולה או על הימים עד להגעת המזוודה ללקוח במשלוח מטען חברת התעופה.

ביטוח נסיעות – רכוש מכסה את כל הרכוש של בעל הפוליסה, אך במקרים בהם מדובר על רכוש יקר ערך כגון מצלמות, טלפונים סלולאריים מתקדמים, מחשבים וכדומה יש חובה ליידע מראש את חברת הביטוח לגבי קיומם ורישום שלהם בפוליסה. בנוסף לרכוש וציוד (כבודה) של הנוסעים לחו"ל, ביטוח נסיעות – רכוש כולל לרוב גם כיסוי למסמכים שאבדו/נגנבו – כך שמתקבל שיפוי כספי מסוים לשחזור מסמכים רלבנטיים.

השתתפות עצמית בביטוח נסיעות

במסגרת רכישת ביטוח נסיעות – רכוש חשוב מאוד לשים לב לסעיף ההשתתפות העצמית. כמו בביטוחי רכב ורכוש אחרים, גם בביטוח נסיעות לחו"ל שרוכשים חברת הביטוח לרוב לא תכסה את מלוא הנזק. ההשתתפות העצמית יכולה להיות בגובה של כמה מאות שקלים או סכום אחר בדולרים אמריקאיים, כאשר במקרים רבים עצם קיומה הופך את הפעלת הביטוח וקבלת הפיצוי ללא משתלם או לא כדאי מבחינת הסכום שיתקבל בסופו של דבר לעומת התהליך הבירוקרטי שיש לעבור. כמו כן, במקרה שפוליסת ביטוח הרכוש לנסיעות לחו"ל נכלל פריט יקר כלשהו כמו ציוד אלקטרוני או תכשיטים אז ההשתתפות העצמית עשויה בהחלט להיות גבוהה יותר.

הפרוצדורות של הפעלת ביטוח נסיעות – רכוש

כאשר נמצאים בחו"ל בחופשה או טיול ורכוש כלשהו נאבד או נגנב, יש לפעול לפי הליכים מסוימים על מנת להפעיל את הביטוח וליהנות מהכיסוי – בעיקר לגבי מקרי גניבה או אובדן מזוודה בשדה התעופה. אם חס וחלילה חלק מהרכוש נגנב בחו"ל, יש להגיש תלונה מסודרת במשטרה המקומית ולהעביר לחברת הביטוח את טופס התלונה ואישור על כך שהגניבה התרחשה באופן רשמי. גם אם המזוודה נאבדת יש להשיג אישור או טופס תלונה רשמי משדה התעופה על מנת לקבל את כספי הביטוח.

היום אפשר לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל ישירות אצל סוכני הביטוח, באינטרנט דרך אתרי חברות הביטוח או סוכנויות הנסיעות. ביטוח הנסיעות של חברות כרטיסי האשראי בפועל אינו מספיק במקרי חירום אמיתיים (בעיקר רפואיים).