אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

ביטוחים כפולים – למה זה קורה ואיך מונעים את זה

גם אם אתם לא טיפוסים חרדתיים במיוחד, שבטוחים שמאחורי כל פנייה מסתתרת הצרה הבאה, בוודאי יש לכם לא מעט ביטוחים בחייכם. ביטוח חיים, ביטוח דירה או ביטוח לרכב – לכל אדם מבוגר בישראל יש לפחות שני ביטוחים אם לא יותר. חברות הביטוח מנסות להציע לכם כל מיני מסלולים שונים לאורך השנים, ולא תמיד קל לעקוב האם הביטוח שמציעים לכם מכסה דבר מה שכבר מבוטח.

 

ביטוחים כפולים

ביטוחים כפולים למעשה גורמים לכם להוציא הרבה כסף על מעט תמורה. לדוגמא, אם הייתם הולכים לסופר כדי לעשות קניות, והייתם קונים חלב של חברה אחת, ובסוף הקנייה היו משכנעים אתכם לקנות משקה חלבון טבעי בנוסף לכך. הדוגמא הזו מייצגת בדיוק את הרעיון שעומד מאחוריי ביטוחים כפולים – מוצר דומה או זהה, שעולה לא מעט כסף. לכן חשוב לעשות סדר בתיק הביטוח.

 

ביטוחים כפולים – למה זה קורה

בעלות על ביטוחים כפולים יכול לקרות מכל מיני סיבות. למשל, אם קניתם פוליסה מסוימת לפני שנים ושכחתם כבר מה היא מכסה. דוגמא אחרת היא מצב שבו אתם קונים ביטוח שאתם חושבים שהוא שונה רק בגלל שיטת השיווק, אך למעשה יש לכם ביטוח שמכסה בדיוק את אותם המקרים. אם יש לכם ביטוחים כפולים זה לא אומר שאתם טיפשים, חלילה, אלא שאתם צריכים לעשות סדר בביטוח.

 

ביטוחים כפולים – איך מונעים את זה

הדרך הטובה ביותר להמנע מביטוחים כפולים היא לפנות למתכנן פיננסי שיעשה יחד אתכם סדר בתיק הביטוח. בדיקת ביטוחים, כפל ביטוחים וניהול תיק ביטוחי אלו הם הדברים שמתכנן פיננסי אמור לדעת לעשות עבורכם גם מתוך שינה. דרך אחרת להמנע מביטוחים כפולים היא לפנות לחברת הביטוח הקיימת שלכם לפני רכישת ביטוח חדש, ולשאול אותה אם הביטוח הקיים שלכם חופף לו.

 

סיכום

לסיכום, ביטוחים כפולים הם צרה של לא מעט ישראלים. כדי להמנע מתשלום כפל ביטוחים, אנחנו ממליצים לכם לפנות למתכנן פיננסי שיעשה סדר בתיק הביטוח שלכם. לא חבל שתשלמו הרבה כסף בלי סיבה? כפל ביטוחים הוא למעשה בזבוז מוחלט ומצער של כסף.

ביטוח חיים