אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

6 ביטוחים שחייבים לעשות לפני שנוסעים לחו"ל

נסיעה לחו"ל משמעה יציאה מאזור הנוחות אל תחום בלתי ידוע, לפעמים תייר לא ידע לתקשר בשפה שמדוברת ביעד או לא יבין את מנהגי המקומיים.

אבל המעבר הגיאוגרפי מציב אתגרים נוספים, ובראשם עניין הכיסוי הביטוחי.

רוב פוליסות הביטוח עליהם הישראלים מסתמכים מאבדים את תוקפם מחוץ לגבולות המדינה ועל תייר אזרחי לדאוג לתחליפים איכותיים שיאפשרו טיול בראש שקט.

כל הביטוחים החלופיים המומלצים ללחו"ל מאוגדים תחת השם "ביטוח נסיעות", ולכן כדאי לכל נוסע לתכנן מראש את הביטוח שמתאים לו מבחינת פעילויות מכוסות וסכומי הפיצוי המוצעים.

 

בלי "יהיה בסדר", הביטוחים שכל אחד חייב.

ביטוח בריאות 

חוק הביטוח הממלכתי נותן לישראלים רשת ביטחון בריאותית, אבל רק בגבולות המדינה. לצערנו, מקרים רפואיים נפוצים מכדי לאפשר לנוסע לטוס לחו"ל בלי להתכונן לאפשרות בה יזדקק לטיפול. אשפוזים ואפילו סתם חוות דעת של רופא יכולים לעלות סכומים בלתי נתפסים בחלק מהמדינות, חשוב לכל אחד להשקיע בכיסוי איכותי ולהמנע מסיכונים בקנה מידה גדול.

 

חילוץ ואיתור

ביטוח שחשיבותו מודגשת יותר בנסיעות שיתרכזו בטיולים באיזורים נידחים יחסית. במקרה בו אבד הקשר עם המבוטח ישנם אמצעים חיוניים ויקרים שיופעלו על מנת להבטיח את שלום המבוטח. בנוסף, כמו שציינו, מצבים כאלו יקרו בדר"כ במקומות בהם יהיו קשה לאדם רגיל להשיג את השירותים הנדרשים ללא עזרה מצד שלישי, ולכן חשוב שיהיה למבוטח את הגב של הביטוח.

 

ביטוח צד ג' 

מצבים רבים ישימו את המטייל בסכנת תביעה במקרה בו הזיק לצד שלישי. מקרים כאלו נפוצים ולכן חשוב להתכונן עם כיסוי מתאים.

 

חשוב 

מבחינת החוק על הנוסע לחו"ל לבטח אותו בביטוח הרפואי בלבד, ולכן ניתן לוותר על שני הביטוחים האחרים במקרה בו הם לא נדרשים.

 

טיול בראש שקט: ההרחבות שיסדרו אתכם

בנוסף לביטוחים החיוניים, מבחינה חוקית ומבחינת ניהול סיכונים, ישנם ביטוחים נוספים למקרים יותר נדירים, או ביטוחים לפעילויות נוספות כמו ספורט אתגרי.

 

ביטוחים רפואיים לפעילויות נוספות 

האותיות הקטנות בכל ביטוח רפואי בסיסי מגדירים בדיוק איזה פעילויות הביטוח מכסה, במקרים רבים הוא לא יכסה פעילויות כמו צניחה, שייט ואפילו רכיבת אופניים, כדאי להתסתכל על כל בודי הביטוחים בתחום באתרי חברות הביטוח.

 

ביטוח לשינוי תאריך או ביטול 

אפשר להרחיב את הביטוח לשינוי וביטול מסיבות רפואיות או אישיות.

 

ביטוח כבודה ופריטים אישיים 

יש הרבה שמעדיפים שהציוד האישי והמזוודות שלהם יהיו מבוטחים, חברות הביטוח מציעים מנעד רחב של כיסויים ופיצויים שיתאימו לכל סוג כבודה וטיול.

 

לא בזבוז של כסף

מטיילים רבים מתייחסים לביטוחים כאל כסף שצריך לבזבז בשביל שהטיול יתאפשר, אבל מדובר בחלק אינטגרלי מתכנון הטיול. על הביטוח להיות מותאם בדיוק לטיול על מנת לוודא שהמטייל יהיה מבוטח בכל מצב.

 

מגן