אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

איך לסדר את ביטוחי הבריאות לאחר גירושין?

ביטוח בריאות הוא חלק מביטוח לאומי, תשלום אשר כל אדם מגיל 18 מחויב לשלם בכל חודש.

במידה ואת אישה נשואה ומובטלת יש לך פטור מתשלום ביטוח בריאות.

מה קורה כאשר תחליטי להתגרש, איך מסדרים את ביטוח הבריאות לאחר הגירושין?

הליך הגירושין הוא קודם כל הליך מורכב נפשית אך גם מורכב מבחינה משפטית ופרקטית. במסגרת ההליך בני הזוג נדרשים לחלק ולפצל ביניהם רכוש, נכסים ואף להחליט על אופי חלוקת המשמורת על הילדים. כחלק מההליך מומלץ להיעזר בעורך דין לענייני משפחה אשקלון, תל אביב, חיפה או כל אזור אחר אשר קרוב למקום מגוריכם ולעלות אותה תרצו להשקיע.

נוסף על חלוקת הרכוש והנכסים הפיזיים בני הזוג נדרשים גם לפצל חשבונות והסדרים משותפים כגון הוראות קבע לתשלומים שגרתיים. בין יתר התשלומים וההסדרים המשפחתיים או הזוגיים יש לסדר את ביטוח הבריאות בהתאם להסדר ולסוג הביטוח שבני הזוג רכשו.

 

ביטוח בריאות

בישראל, בשונה ממדינות אחרות בעולם כדוגמת ארצות הברית, חובה לשלם דמי ביטוח בריאות. תשלום זה מועבר במסגרת התשלום לביטוח לאומי והוא מופרש לפי החוק ממשכורת של אדם שכיר החל מגיל 18, לחלופין משולם על ידי מובטלים או עצמאים מעל גיל 18 גם כן.

במסגרת התשלום לביטוח בריאות מדובר בביטוח סטנדרטי אשר מחייב חברות בקופת חולים כל שהיא. התשלום מועבר לקופת החולים והיא מעניקה למבוטח בה סל הכולל שירותים רפואיים ותרופות מסוימות לפי ההיקף שמעוגן בחוק. כמובן שניתן להגדיל או לשנות את היקף הביטוח על ידי פניה לחברה פרטית ולרכוש ביטוח בריאות פרטי גם לכל המשפחה יחדיו.

 

עקרות בית

התשלום לביטוח לאומי, אשר כולל גם ביטוח בריאות, הוא חובה מגיל 18 לכל אדם בישראל. במסגרת החוק עקרת בית נשואה, בעצם אישה נשואה מובטלת, מקבלת פטור מתשלום ביטוח בריאות כל עוד בעלה אכן משלם ביטוח בריאות. במידה והאישה תחזור לעבוד היא מחויבת לשלם ביטוח בריאות אשר בעצם מופרש אוטומטית מהמשכורת שלה על ידי המעביד.

לאחר גירושין האישה מאבדת את הזכאות לפטור מתשלום ביטוח בריאות ועליה להתחיל לשלם באופן עצמאי או במידה ותחזור לעבודה כבר יופרש עבורה אוטומטית. כדי לא לעבור על החוק ולצבור חובות בביטוח לאומי יש להסדיר את הגירושין מול ביטוח לאומי, כלומר להצהיר על שינוי מצב זוגי לרווקה. הדרך היעילה לבצע את התשלום לביטוח לאומי (שכולל ביטוח בריאות) הוא על ידי הוראת קבע חודשית לביטוח לאומי וכמובן לזכור לבטל את ההוראה במידה והאישה חוזרת לעבוד.

ביטוח בריאות הוא חלק מביטוח לאומי וחובה לשלם אותו בכל חודש בתור עצמאי, מובטל או שכיר, לנשים נשואות ומובטלות יש פטור מתשלום זה ולכן חובה לחדש הסדרת תשלום זה לאחר הגירושין על ידי הצהרת רווקות והסדרת התשלום.

 

משפחה מבוטחת