אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

למה חשוב לעשות ביטוח אחריות מקצועית למהנדסים

מדוע חשוב לעשות ביטוח אחריות מקצועית למהנדסים

כל אזרח ישראלי, מצא עצמו מתעסק כפעמיים בחייו לפחות, עם מהנדס או אדריכל.

אי לכך ובהתאם למזג האזרחים הישראלים, נבחין בוודאי בכך שכמות התביעות כנגד מהנדסים לצורך העניין, היא גבוהה מאוד באופן

יחסי לשאר המקצועות נותני השירות.

שאלה חשובה עולה אם כך – איך המהנדסים יכולים להגן על עצמם, לפחות באופן חלקי, מפני תביעות שעלולות להתדפק על דלתם?

 

ביטוח אחריות מקצועית 

ביטוח אחריות מקצועית למהנדסים , הוא פתרון עבור אותם מהנדסים שבשל עבודתם הרבה מול לקוחות ובגלל שעסקאותיהם לרוב

יאופיינו בסכומי כסף גדולים, הם חשופים לתביעות ברמה יותר גבוהה. ביטוח זה מגן על המבוטח מפני תביעות נזיקין המתארות כשל או רשלנות מקצועית שמוגשות נגדו או כנגד עובדיו. חשוב לרכוש ביטוח אחריות מקצועית כשאתה מהנדס בגלל ההבנה הפשוטה, שבעקבות טעות אנוש, חוסר מקצועיות מוחלט או חוסר יכולת לרצות את הלקוח עד תום, מהנדס, או כל בעל מקצוע אחר עלול לאבד את עבודתו ואת כספו לעיתים על הוצאות משפטיות. מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע ולרכוש פוליסה שמתאימה להיקף העבודה שהמהנדס מבצע, עלויות וסוג הפוליסה משתנות בהתאם ללקוח, לכמות הפרויקטים שלו, לגילו וניסיונו ולכשלי עבר (במידה ויש).

פוליסה מסוג זה, יכולה גם לשמש רטרואקטיבית במידה שבזמן רכישת הפוליסה המבוטח לא ידע כי מתוכננת תביעה כנגדו.

 

חשוב לשים לב   

כאשר מהנדס מעוניין לרכוש פוליסת ביטוח אחריות מקצועית עליו לשים לב לכמה דגשים שהפוליסה צריכה לכלול כמו: ביטוח כיסוי גם לעובדים, ביטוח עבור חריגה מסמכות שנעשתה בתום לב, כיסוי בגין הוצאת דיבה, כיסוי בגין איבוד מסמכים, כיסוי לשותפים נכנסים ויוצאים מהעסק וכו'..

דבר נוסף שחשוב להתעכב עליו הוא, במידה והעסק נסגר מסיבות כאלה או אחרות ומעוניינים להפסיק את הפוליסה, צריך לדעת שזמן ההתיישנות עבור תביעות נזיקין כנגד מהנדסים הוא 7 שנים ממועד גרימת הנזק, מה שאומר, שגם במקרה וסגרתם את העסק, הלקוח האחרון יכול לתבוע אתכם גם בתום שבע השנים הבאות. בנוסף, נזק בפרוייקט שמהנדס היה אחראי עליו, יכול להתגלות המון שנים לאחר הקמתו ולכן, מהנדס הוא מקצוע שחשוף מאוד לתביעות, בסכומים גדולים ולאורך זמן רב.

 

מה כולל הביטוח   

ביטוח זה, כולל כיסוי בהוצאות המשפט והפיצויים (במידה ויש) לתובע וסיוע משפטי אם נדרש. כל פוליסה, מפרטת בתוכה את העלויות, מה שהיא מכסה, אם נדרשת השתתפות עצמית ובהתאם למרכיביה, נקבע העלות שלה. ניתן להרחיבה לפי הנדרש ולפי סוג העסק.

 

אם עדיין מתלבטים 

מהנדסים וודאי ירצו לשמור על ראש שקט ונטול דאגות, ההבנה שבמקצוע זה חבויות הרבה אפשרויות לתביעה צריכה לבוא באחת עם הקמת העסק וכדאי לזכור, אם דואגים לדברים מסוג זה מראש, הם לא יפתיעו בהמשך.

 

כובע ואיש