אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

ביטוח אחריות מקצועית – מה זה מכסה

אין ספק שרוב בעלי המקצוע שנמצאים כיום בשוק מנסים לעשות את העבודה שלהם בצורה הכי טובה, כדי לדאוג בצורה הכי טובה ללקוחות שלהם. אבל לצערנו, בהרבה מקצועות יכולים להתפתח פערים משמעותיים בין מה שאנו מתכננים למה שקורה בפועל.

במדינה עם המון תביעות משפטיות שמוגשות כנגד בעלי המקצוע מכיוון לקוחות מאוכזבים, בעלי המקצוע צריכים להגן על עצמם כדי שהם יוכלו להיות רגועים ושקטים ולהמשיך להת.עסק בעבודה שלהם במקום להיגרר כל היום לבית משפט. אז הכנו לכם כאן סקירה קצרה ומעניינת על נושא זה.

 

מה המטרה של הביטוח הזה?

ביטוח אחריות מקצועית נועד לדאוג לבעל המקצוע במקרה שבו הלקוח שלו או מישהו אחר יתבע אותו. התביעה יכולה להיות על פגיעה בגוף או על פגיעה כספית, וזה אומר שיש הרבה מאוד בעלי מקצוע שכדאי מאוד שיהיה להם את הביטוח הזה. כמו שאתם בטח יודעים, תביעות כאלה לרוב מוגשות על סכומי עתק, שלבעל המקצוע הממוצע אין בהישג ידו, ולכן חשוב מאוד שכל בעל מקצוע שיכול לקבל תביעה כזו יחזיק בביטוח אחריות מקצועית.

ביטוח אחריות מקצועית

מה מכסה ביטוח אחריות מקצועית?

ביטוח אחריות מקצועית קשור לכמה תחומים שאותם הוא מכסה. הדבר הראשון הוא כמובן ביטוח כלכלי כנגד תביעות מקצועיות, שמגיעות בדרך כלל לכמה מאות אלפי שקלים. רוב התביעות הללו מגיעות עם טענה לרשלנות מקצועית מצידו של בעל המקצוע.

דבר נוסף שהביטוח הזה מכסה הוא תביעה כנגד פגיעה שמי שגרם לה כביכול הוא לא בהכרח בעל המקצוע עצמו, אלא עובד שלו או נותן שירות מטעמו. דבר שלישי שרוב הביטוחים דואגים לו הוא כיסוי להוצאות המשפטיות של אותם משפטים. כמו שאתם יודעים, שירות של עורך דין טוב למשפט כזה יכול לעלות לא מעט כסף.

ביטוח אחריות מקצועית

מה חשוב לזכור לפני שעושים ביטוח אחריות מקצועית?

אז כבר הבנו מה החשיבות הגדולה של ביטוח אחריות מקצועית, ולמה להרבה מאוד אנשים כדאי לעשות אותו, אבל יש משהו נוסף שחשוב לזכור לפני שעושים אותו. יש הרבה מאוד בעלי מקצועות שעבורם הביטוח הזה רלוונטי, למשל: טכנאים, חשמלאים, רואי חשבון, קוסמטיקאים, אדריכלים, ועוד. כל מקצוע כזה הוא עולם שלם בפני עצמו ולכל בעל מקצוע כזה יש צרכים שונים.

כדאי מאוד שתתאימו את פוליסת ביטוח האחריות המקצועית שלכם למה שמתאים ורלוונטי עבור המקצוע שבו אתם עוסקים. לא צריך להיות גאון גדול כדי להבין שביטוח אחריות מקצועית למי שעוסק בתחום הרפואה יהיה שונה מביטוח אחריות מקצועית לבעלי מקצועות חופשיים כמו עורכי דין או רואי חשבון.

 

סיכום

אנו חיים לצערנו במדינה שבה היד על הדק התביעה קלה מאוד. הרבה פעמים ברור לכולם שבעל המקצוע היה בסדר גמור, אבל התביעה וההתנהלות יכולה לקחת הרבה מאוד זמן וכסף. אז כדאי לדאוג שיהיה לכם ביטוח אחריות מקצועית.

ביטוח אחריות מקצועית