אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

ביטוח בריאות או קוד משרד הבריאות – מה עדיף

קוד משרד הבריאות

כשמדברים על קוד משרד הבריאות, הכוונה לסיוע לאנשים סיעודיים או לקשישים אשר זקוקים לסיוע רפואי ו/או אשפוז. הקוד הוא למעשה מסמך של משרד הבריאות המאשר את הסיוע הזה, בהתאם לנוהלי משרד הבריאות.

 

מי זכאי לקבל את הקוד

האשפוז הסיעודי איננו חלק מסל הבריאות לו זכאי כל אזרח במדינה, בניגוד לטיפול או אשפוז בבית חולים אשר ניתן כחלק מסל הבריאות לכל אזרח במדינה. ב"קוד" של משרד הבריאות, הכוונה לכך שהמדינה משתתפת במימון האשפוז, בהתאם ליכולתו הכלכלית של הזקן הסיעודי ובמידה וקיים מקום פנוי באחד מהמוסדות המוכרים ע"י משרד הבריאות, שבו יכול האדם הסיעודי להתאשפז.

לפיכך, קיימים מס' קריטריונים הקובעים למי ניתנת הזכאות לקוד משרד הבריאות:

  1. החולה צריך להיות מוגדר כ "חולה סיעודי" או "תשוש נפש" ע"י לשכת הבריאות.
  2. החולה (או בני משפחתו) נדרש להציג מסמכים אשר מעידים על מצבו הבריאותי ועל כך שהינו עומד בתנאי משרד הבריאות.
  3. יש התחייבות של בני משפחתו להשתתף בחלק מהוצאות האשפוז.
  4. החולה ובני משפחתו נדרשים להציג אישורי הכנסה, שומות וקצבאות ביטוח לאומי, במידה ויש, חתומים ע"י עו"ד או נוטריון.

 

ביטוח בריאות

ביטוח בריאות למעשה הינו פוליסה אשר מכסה הוצאות הקשורות לטיפול או אשפוז רפואי. הוא מתנהל כך שהמבוטח משלם סכום כלשהו ("פרמיה") עבור הפוליסה אשר יהוו תשלום עתידי להוצאות רפואיות באם יזדקק לטיפול או אשפוז. הגורם המבטח יכול להיות המדינה, קופת חולים או חברת ביטוח. כאשר הרעיון העומד מאחורי ביטוח זה הוא שהתשלומים המגיעים מכלל המבוטחים יכסו את ההוצאות הרפואיות הגבוהות, באם יהיו, של מבוטחים אחרים.

תוכלו לקבל אינפורמציה נוספת לגבי סוגי ביטוחי בריאות שניתן לרכוש, עלויות ופרמטרים חשובים שכדאי לדעת, כדי לבחור את הביטוח המתאים והמשתלם ביותר עבורכם.

 

ביטוח בריאות בישראל

חוק ביטוח בריאות ממלכתי הקיים בישראל, מבטיח שירותי בריאות לכלל התושבים במדינה. תשלומי ביטוח אלה נגבים מכל אזרח ב"י ביטוח לאומי.

שירותי הבריאות ניתנים ע"י קופות החולים כ "סל בריאות" המתעדכן מפעם לפעם ע"י המדינה. אולם, החיסרון הבולט בסל בריאות זה הוא בכך שהוא אינו כולל טיפולים יקרים או חדשניים, כמו גם תרופות מסוימות ובעיקר יקרות שלא נכללות בסל. לפיכך, חולים הזקוקים לתרופות או טיפולים יקרים אשר לא נכללים בסל הבריאות, אמורים לממן את הטיפולים ו/או התרופות הללו בעצמם. מסיבה זו, מס' רב של מבוטחים דרך קופות החולים מוסיפים לעצמם גם ביטוח פרטי, שאמור לספק עבורם טיפולים ותרופות שלא מספק עבורם סל הבריאות.

 

ביטוח בריאות או קוד משרד בריאות – איך נדע לבחור?

לאור האמור לעיל, ניכר כי שירותים ו/או תרופות עשויים להינתן הן במסגרת ביטוח בריאות והן במסגרת קוד משרד הבריאות. אולם, כשאתם ניגשים לבחון את עתידכם הבריאותי, כדאי לקחת בחשבון את היתרונות ואת החסרונות של כל אחת מהאפשרויות הנ"ל מבחינת נגישות הטיפולים (האם ניתנים לכל אחד, מה הקריטריונים לקבלם וכיו"ב), העלויות הכרוכות במן שירותים אלה, ואיכות הטיפולים ו/או התרופות שניתנים באותה מסגרת.

 

 

משפחה מבוטחת