אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

ביטוח בריאות בגיל 67+

ביטוח בריאות כלול בחוק ביטוח בריאות ממלכתי ומטרתו להעניק לתושבי ישראל את סל הבריאות מוגן ומעוגן בחוק. יחד עם זאת, בעקבות היציאה לגמלאות בגילאים מאוחרים, ישראלים רבים לא מכירים את זכויותיהם בנושא ביטוח בריאות, לאחר שמתחילה הפנסיה. אז מה באמת מגיע לכם?

 

אל תשליכני לעת זקנה

הגיל המתקדם מביא איתו חששות ודאגות מסוגים שונים. הגוף המזדקן מגלה קשיים שלא היו לו בעבר, טיפולים רפואיים, בדיקות ותרופות הופכים חלק משגרת החיים גם עבור אלה שלא ביקרו מעולם אצל הרופא ואפילו המוח כבר לא צלול כמו פעם.

משום כך, אנשים שמתקרבים לגיל השלישי, מבקשים למצוא דרכים שונות להגן על עצמם בשנים שבהן הגוף הוא כבר לא מה שהיה פעם. ייפוי כוח מתמשך הוא אמצעי חוקי המאפשר לאנשים שאיבדו את כשירותם לטפל בעניינים חשובים כמו בריאות, כספים, רכוש ועוד.

זהו רק אחד מן האמצעים העומדים בישראל לרשותם של גמלאים, המבקשים להגן על זכויותיהם, כבודם ואורח חייהם לעת זקנה, אך למעשה, קיימים אמצעים נוספים, המאפשרים לבני הגיל השלישי להגן על עצמם, גופם ואפילו אורח החיים שלהם, בכל מצב.

 

חוק ביטוח בריאות ממלכתי

חוק ביטוח בריאות מספק לא מעט הגנה בפני עצמו, כאשר גמלאים בעלי קצבאות מסוגים שונים, זכאים להיכלל במסגרת חוק ביטוח בריאות ממלכתי. משמעות הדבר היא כי הם זכאים לקבל שירותי רפואה כמו כל אזרח אחר בישראל, בין אם הם נדרשים לשם עבור שירות זה ובין אם לא.

 

ביטוח בריאות פרטי לגמלאים

למרות סל הבריאות הנדיב יחסית, אותו מקבלים תושבי ישראל כחלק מביטוח בריאות ממלכתי, טיפולים רפואיים רבים אינם כלולים בחוק הביטוח הממלכתי ולכן רבים בוחרים לבטח את עצמם ואת בני משפחותיהם באופן פרטי, הרבה לפני הגיעם לגיל השלישי.

זוהי אפשרות המעניקה תחושת ביטחון, שמלווה את המבוטחים אשר יודעים כי הם עלולים להזדקק לעזרה נוספת, כאשר כוחו של הגוף כבר אינו מה שהיה פעם. בעיות רפואיות רבות מכוסות על ידי ביטוחים אלה, כאשר הם מאפשרים למבוטחים לקבל טיפול מהיר יותר, יעיל יותר ואף לעיתים מקצועי יותר ממה שיכלו לקבל במוסדות הרפואה הציבורית של המדינה.

 

ביטוח בריאות סיעודי

סוג זה של ביטוח מתכתב היטב עם תחילת מאמר זה, בו מוזכר הנושא של ייפוי כוח מתמשך. סיוע סיעודי הוא מצרך חיוני כאשר אדם מאבד את כושרו לבצע בעצמו פעולות שונות, אשר רוב האנשים יכולים לעשות באופן עצמאי ולכן ביטוח סיעודי הוא חיוני, לא פחות מביטוח בריאות, כאשר מתקרבים לגיל זקנה.

זהו ביטוח המספק רשת הגנה לאנשים שלא יכולים, או לא מעוניינים לקבל סיוע סיעודי מבני משפחותיהם ומעדיפים לקבל עזרה בתשלום. ביטוח סיעודי מכסה כמובן את ההוצאה הזאת.

 

לסיכום

ביטוח בריאות לגילאי 67+ אם כן, הוא חיוני ויש לבחון את האפשרויות השונות מהן יכולים להנות תושבי ישראל. מתוך כלל האפשרויות הללו חשוב לבחור את האפשרות המתאימה ולהיעזר בשירותיו של עו"ד מתאים במקרה הצורך.

 

סמל המשפט והצדק