אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

האם ביטוח הבריאות שלכם מכסה טיפולים של רפואה משלימה?

כיום, בשנת 2024, כמעט ואין מי שלא מכיר את עולם הרפואה האלטרנטיבית או המשלימה. המדע אמנם ממשיך להתקדם בקצב מזהיר, אבל הוא לא מצא פתרונות לכל הבעיות – וישנם אנשים רבים הסובלים מתסמינים כאלו ואחרים שזקוקים לטיפולים משלימים שיעזרו להם לחיות חיים מלאים ועשירים. מה איתכם? האם ביטוח הבריאות שלכם מכסה רפואה משלימה? במאמר זה נספר לכם מהי רפואה משלימה ומה שווה לכם לבדוק.

 

מהי בעצם רפואה משלימה

רפואה משלימה היא תחום עתיק שנים, המגיע ממגוון של תרבויות שונות מסביב לעולם. כחלק מתחום זה קיימים טיפולים רבים המיועדים לסייע ולתמוך ברפואה המערבית, עבור מגוון רחב של מכאובים, מחלות, תסמינים שונים ובעיות שהרפואה המודרנית לא מספקת עבורם מענה רחב ושלם מספיק.

 

מי צריך רפואה משלימה

אז מי יכול להיעזר ברפואה המשלימה? ובכן, כל מי שסובל כיום מכאבים או בעיות שאינן נפתרות לחלוטין על ידי טיפולים רפואיים מערביים, יכול לנסות את תחום הרפואה המשלימה ולבדוק האם כלול בה טיפול, שיטה, או גישה שיאפשרו לו לסבול קצת פחות. חשוב שתוודאו עם קופת החולים או הביטוח הפרטי שלכם האם הוא מכסה טיפולי רפואה אלטרנטיבית או משלימה. רוב קופות החולים היום מציעות טיפולים משלימים לחבריהן.

רפואה משלימה

 

דוגמאות לרפואה משלימה

אז אילו דוגמאות ישנן עבור רפואה אלטרנטיבית? איגדנו עבורכם דוגמאות מובילות לרפואה משלימה וכן רפואה פונקציונלית:

 

דיקור

הדיקור הסיני מתבסס על שיטות סיניות עתיקות המקשרות בין נקודות שונות בגוף ומיוחסות להן יכולת לטפל בכאבים או אזורי לחץ אשר נמצאים באזורים אחרים בגוף. כחלק מהדיקור המטופל ידקר על ייד מחטים דקים מאוד במספר אזורים בגופו, בהתאם למכאובים שהוא סובל – הם יכולים להיות מיגרנות, כאבי גב, תופעות גיל המעבר או בעיות פוריות.

 

עירוי ויטמינים

טיפול בעירוי של ויטמינים מתבצע על ידי החדרת עירוי למטופל והזרמה של מגוון ויטמינים אל מחזור הדם שלו. הויטמינים שמרכיבים עירוי ויטמינים יהיו בדרך כלל B1, B2, B3, B5, B6, B7, B9, B12, ויטמין C, E, D2, A, K. הויטמינים הללו חיוניים לגוף, תורמים למגוון המערכות שלוף שומרים על תפקוד תקין, אך אינם מיוצרים על ידי הגוף ויש צורך לקבל אותם דרך תזונה או תוספי תזונה.

 

נטורופתיה

נטורופתיה היא גישה אלטרנטיבית לרפואה, המתבססת על פרקטיקות טבעיות, שמתויגות כאינן פולשניות ומטרתן לקדם ריפוי עצמי של הגוף ממחלות. מטופל בשיטת נטורופתיה יקבל איבחון מעמיק של הבעיה בשמה הוא הגיע, ויבין יחד עם המטפל מה המקור שלה, ואז יטופל בעזרת תזונה טבעית ורוקחות של צמחי מרפא.

 

לסיכום

רפואה משלימה היא חלק מהותי וחשוב בחיים בריאים מאושרים ועם כמה שפחות מכאובים. ישנן אפשרויות רבות בתוך עולם הרפואה המשלימה, ואחרי התייעצות עם איש מקצוע תוכלו להבין איזה סוג טיפול יתאים בדיוק עבורכם. חשוב שתבדקו האם טיפול זה נכלל בביטוח הבריאות שלכם.

נטורופתיה