אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

ביטוח בריאות לעובדים בחברה – האם זה כדאי?

כיסויי ביטוח הבריאות הממשלתי ואלו שמציעות קופות החולים אינם מהווים הבטחה הרמטית לתשלום סכומי העתק הכרוכים בהוצאות רפואיות שונות בהגיע יום פקודה. ביטוח בריאות לעובדים מהווה כיסוי ביטוחי נרחב עבור מגוון הוצאות רפואיות.

אם אתם מעוניינים לרכוש ביטוח בריאות ייתכן וקיבלתם המלצה לרכוש פוליסה קבוצתית עבור העובדים שלכם. מה חובת המעסיק בנושא? והאם ביטוח בריאות קולקטיבי לעובדים משתלם לכם? מומחי הביטוח כאן כדי להסביר.

 

ביטוח בריאות לעובדים – האם זה משתלם?

על פי חוק חייב מעסיק לדווח ולהפריש דמי ביטוח לאומי וביטוח בריאות עבור עובדיו. מעסיק שלא יעשה את חובתו במועד שנקבע חוקית יידרש לשלם קנסות בתוספת הצמדה. בנוסף, עלול הדבר לגרור תביעה כנגדו להחזר הסכום השווה לקצבאות אותם המוסד לביטוח לאומי שילם או עתיד לשלם לעובדיו.

מעסיק שתחתיו עובדים זרים שאינם מבוטחים דרך קופות החולים יידרש לרכוש עבורם ביטוח רפואי כחוק. ביטוח רפואי מגן על המעסיק במקרים של אשפוז, תאונה או מחלה של העובד מה שיחסוך לו עלויות גבוהות שכן על המעסיק לא חלות חובות תשלום נוספות בגין הוצאות רפואיות אם דאג לרכישת פוליסת בריאות מתאימה.

 

ביטוח בריאות לעובדים – פרטי מול קבוצתי

בשנים עברו נהוג היה לרכוש לעובדים באופן פרטי את ביטוח הבריאות.  כיום, עם עלייה במודעות זכויות העובדים והבנת כוחם של קבוצות וארגוני עובדים מתפתחת הבנה כי ניתן לרכוש ביטוח בריאות לעובדים באופנים נוספים. פוליסת ביטוח קבוצתית לעובדים הופכת להיות רלוונטית יותר ויותר למנהלים הרוכשים ביטוחי בריאות עבור עובדיהם.

 

מהם היתרונות ברכישת ביטוח בריאות קולקטיבי עבור העובדים?

ביטוח קבוצתי הינו ביטוח של מספר אנשים שהתאגדו יחד כדי לרכוש פוליסת ביטוח בתנאים מוזלים. קבוצות אלו בעלות כוח קנייה גדול ולחברות הביטוח משתלם להציע תנאים טובים יותר לקולקטיב מאשר ליחידים. על כן מעסיקים רבים הנעזרים בייעוץ ארגוני בוחרים באפשרות זו המאפשרת הוזלה משמעותית ותנאים משופרים לעובדים כחלק מפיתוח ארגוני.

פוליסת בריאות קבוצתית מציעה למעסיק פרמיה בעלות נמוכה יותר עבור העובדים וכן משפרת את סיכויי החברים בקבוצה לקבלת פיצויים שכן כוח הקבוצה חזק הרבה יותר מכוח פרטיים המגישים תביעה נגד חברת הביטוח.

 

איך ניתן לרכוש פוליסת בריאות לעובדים באופן קבוצתי?

כדי להשיג את ההטבה המשתלמת ביותר עבור העובדים בתנאי תשלום נוחים חשוב לפנות למספר חברות ביטוח ולבקש הצעות מחיר. באמצעו השוואת מחירים ביחס לזכויות הניתנות במסגרת הפוליסה ניתן יהיה למצוא את האפשרות השווה ביותר מצד העובדים ומצד המעסיק.

 

ביטוח בריאות לעובדים – שתהיו בריאים

ביטוח בריאות לעובדים ועובדים זרים מטעם המעסיק מג עליו מתשלומים גבוהים בכל מקרה של פציעה או מחלה בקרב העובדים. ניתן למצוא אפשרויות רכישה שונות כדי להוזיל עלויות ומנגד לקבל תנאים ביטוחיים משתלמים עבור המעסיק ועובדיו.

ביטוח בריאות