אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

ביטוח בשביל להיות בטוח

לנסוע לחו"ל זה כיף. המשימות הקטנות האלה, המשימות שאנחנו רושמים לנו ברשימת הדברים שחייבים לזכור לפני הנסיעה – הזמנת בתי מלון, רכישת חבילת סלולר לחו"ל, המרת רישיון נהיגה לרישיון בינלאומי. מרגישים שאולי יש משהו ששכחתם? ואולי לא שכחתם, אלא פשוט העדפתם להתעלם ממנו מעט?

כן, אנחנו מדברים על ביטוח נסיעות לחו"ל. יש לנו נטייה לחשוב, שמדובר בבזבוז כסף רציני ושבגדול, אם קורה משהו – נמצא דרך להסתדר. והכל טוב ויפה עד שבאמת מגיעים לאותו רגע הצורך ומבינים שאם היינו חושבים לעומק על העניין  – לא היינו מתלבטים בכלל לפני רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל.

לכן, על מנת שרכישת ביטוח נסיעות לחו"ל תהפוך להיות סעיף חובה בהכנות לנסיעה לחו"ל – הכנו לכם מדריך מקוצר למה זה כה חשוב ואיך עושים את זה נכון. ביטוח נסיעות לתאילנד הוא חובה חברים.

 

 למה אנחנו נוטים להתעלם מהצורך ברכישת ביטוח?

כאמור, רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל מרגישה לנו מעט כבזבוז זמן. בעיקר אם אנחנו צעירים, בריאים וחזקים – קיימת נטייה טבעית להגיד "לי זה לא יקרה" ולמה לבזבז כסף נוסף על דבר "כה לא נחוץ".

כמובן שככל שאנחנו עולים מבחינת הגיל, השקפת העולם שלנו משתנה ואנחנו מבינים שאנחנו לא חסינים לבעיות בריאותיות כאלה ואחרות שיכולות לצוץ בזמן השהייה שלנו בחו"ל. וזה עוד מבלי לדבר על תאונות למיניהן. כל זה גורם לנו להבין הצורך שלנו להיות מכוסים בצורה המיטבית מבחינת הוצאות כספיות.

ביטוח בשביל להיות בטוח

 מה יכול להשתבש בחו"ל?

יותר קל להגיד מה לא ישתבש. אבל אם נתייחס לעניין ברצינות הנדרשת, שפעת ומחלות חום, קורונה שאולי מרגישה כאילו היא חלפה מן העולם, איך היא עודנה איתנו, אבעבועות רוח (ניסיון אישי) ושאר דברים קטנים וגדולים ולא נעימים.

וזה, עוד מבלי להגיד בכלל מילה על אנשים שמתעסקים בספורט אתגרי. למרות שגם סקי רגיל ותמים בהרי האלפים בעונת החורף, זה דבר שעלול להשתבש וגפיים שבורות זה הדבר הכי פחות חמור שאפשר לחוות במקרים כאלה.

 

 כיצד ביטוח נסיעות לחו"ל יכול להקל עלינו במקרה הצורך?

חשוב לזכור שברגע שאנחנו לא אזרחים של מדינה שהגענו אליה כתיירים, אנחנו הופכים להיות מעט בלתי נראים מבחינת מערכת הבריאות המקומית. אנחנו לא באמת מכירים את האופן שבו מערכת בריאות קונקרטית מתנהלת, לא מבינים אל מי פונים על מנת להגיע לרופא וזה עוד מבלי להזכיר את עלויות הביקור, הטיפול או רכישת התרופות.

ביטוח בריאות בא לעזור לנו במקרה הצורך, הוא זה שיסביר לנו אל מי לפנות, יאפשר לנו לקבל החזר כספי או ישלם במקומנו במקרה של ביקור רופא או אשפוז והוא יסבסד לנו את התרופות שאנחנו עלולים להזדקק להן. במקרה של תאונות כאלה ואחרות (ואנחנו לא מדברים פה רק על תאונות של ספורט אתגרי, אלא גם על תאונות דרכים "פשוטות) ביטוח הנסיעות שעשינו, ידאג לנו ולעיתים קרובות יאפשר הטסה לארץ להמשך טיפול במגרש ביתי.

ביטוח בשביל להיות בטוח

 מה הדברים שחשוב לדעת בעת רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל

להבין מה בדיוק ביטוח נסיעות שרכשנו מכסה לנו – ביטוח בסיסי לא מכסה מקרים של ספורט אתגרי לדוגמא ויש צורך לבחור באופציה זו, אם ברצונכם לעסוק בו בביקורכם בחו"ל. בנוסף, ביטוח נסיעות בחו"ל מאפשר לנו לכסות את עצמנו במקרה של אובדן המזוודה (תחום מאוד אקטואלי כפי שלמדנו בקיץ שעבר), במקרה של שינוי בתאריכי נסיעה (קיצורי נסיעה מסיבה בריאותיות), במקרים של גניבת ציוד – דוגמת טלפון נייד, מחשב או מצלמה יקרה.

 

 מה חשוב לציין בעת רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל

הצהרת בריאות שחותמים עליה, היא הצהרה חשובה ויש צורך לציין בה בכנות מוחלטת האם אתם סובלים מאי אילו מחלות כרוניות, היריון ושאר נקודות חשובות היכולות להשפיע על כיסוי הבריאותי ועל ההחזרים שנקבל במקרה הצורך.

 

ונקודה לסיכום

ביטוח נסיעות לחו"ל עדיין מרגיש לרבים כבזבוז זמן וכסף יקרים, אך כדאי לזכור שכאשר נוסעים למדינה זרה, נמצאים במרחק רב מכל מה שמוכר ורגיל בבית ובמקרה הצורך עדיף לא להוסיף למצב בריאותי שהתדרדר מצב חרדה – מצב שבו אתם לא יודעים אל מי לפנות ולא ממש סגורים כיצד תוכלו לממן את ההוצאות הצפויות עקב הטיפול. תהיו בטוחים.

ביטוח בשביל להיות בטוח