אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

ביטוח דירה – טיפים שכדאי להכיר לפני שסוגרים

דירה היא למעשה הרכוש בעל הערך הרב ביותר שיש לרוב משקי הבית בישראל. למרות ערכה הרב של הדירה, בעוד ביטוחי רכב וביטוחים לאבדן כושר עבודה הם עניין שבשגרה, לא מספיק ישראלים בוחנים לעומק את נושא ביטוח הדירה שלהם. חשוב מאוד להכיר את ביטוח הדירה, ולדעת כיצד לבחור את הביטוח המתאים לכם ביותר. פרטים נוספים תוכלו למצוא ב-https://www.hommie.co.il.

 

נסו להתמקח על המחיר

ביטוחי דירה מציעים פעמים רבות כיסוי דומה. יש מגוון עצום של כיסויים, כאשר הכיסויים הבסיסיים נבנים בפיקוח ממשלתי מסוים, הקובע מהם הדברים אשר הביטוח יחזיר לכם עליהם כסף. כאשר בוחרים בביטוח דירה, חשוב מאוד לדעת שלמרות שהמחיר הוא די קבוע, ניתן לעיתים קרובות להתמקח ולשנות אותו מעט. חלק מהחברות יציעו לכם הנחה של ממש, ואילו חברות אחרות יציעו תוספות לכיסוי הביטוח, שירחיבו את ההגנה על הדירה שלכם ועל רכושכם. גם אם לא נעים לכם להתמקח, חשוב מאוד שתחפשו לאורך זמן את החברה הטובה ביותר, תשוו מחירים, ואל תתביישו להגיד לחברות השונות שאתם עושים זאת, ושההצעה שלהם אינה תחרותית מספיק.

 

בדקו האם הביטוח כולל ביטוח תכולה

ביטוח דירה לרוב מכסה את הדירה מפני נזקים אשר אינם קשורים להתנהגות הדיירים. נזקים אלו יכולים לכלול הרס של הדירה בשל עבודות שיפוץ לא אחראיות אשר אחד מהדיירים האחרים בבניין ביצע, תקלת תשתית גדולה במיוחד, או אירועים כמו שריפות. חשוב לדעת, ביטוח דירה אינו מכסה אירועי טרור, אך ניתן לעיתים לרכוש את הכיסוי כהרחבה אם ברצונכם לעשות זאת. אחד מהדברים אשר חשוב לדעת שביטוח הדירה אינו כולל, הוא ביטוח תכולה. תכולת הדירה כוללת לעיתים קרובות רכוש וריהוט בשווי גדול במיוחד, אשר לעיתים אפילו מתחרה עם ערכה של הדירה עצמה. ביטוח דירה סטנדרטי יעניק לכם כיסוי לערכה של הדירה בלבד, אך שום החזר על הנזק לרכוש הנמצא בה. לכן, כדאי מאוד לבדוק אם הפוליסה אשר מציעה לכם חברה מסוימת מכילה כיסוי לתכולת הדירה, ואם לא לנסות למצוא דרך לבטח את התכולה בנפרד, מאחר ובלי כיסוי זה, אם יתרחש אסון עדיין תאלצו להיפרד מסכומי כסף אדירים.

 

בדקו אפשרויות להרחבת הכיסוי

מעבר להרחבת הכיסוי לתכולת הדירה, כדאי מאוד לברר אפשרויות להרחבתו אפילו יותר מכך. יש מגוון עצום של אפשרויות להרחבת כיסוי ביטוח דירה, כאשר בחירת אפשרות ההרחבה הטובה ביותר תלויה בין השאר ברצונות שלכם, בביטחון שלכם בדירה, ובשינויים מתוכננים בבניין. בניינים אשר עומדים לעבור למשל תכנית שיפוץ נרחבת כמו תמ"א 38, עשויים לדרוש כיסוי ביטוחי שונה, אשר יעניק החזר בשל נזקים למבנה הדירות עקב העבודות המסיביות בשטח. כיסוי נוסף יכול להיות כיסוי מפני פריצות, או אפילו כיסוי מפני אירועי טרור, על פי שיקולכם והתקציב העומד לרשותכם.