אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

ביטוח הנדסי – מה זה ומי צריך אותו?

תחום הביטוחים הוא עולם שלם שניתן ללמוד אותו במשך כל החיים. אם אתם עובדים עם ציוד מכני יקר, ציוד צ.מ.ה או שאתם עומדים לפני שיפוץ מאסיבי של הבית הפרטי או העסק שלכם, כדאי שתכירו את המונח ביטוח הנדסי. במדריך שלפניכם נסקור בקצרה את המונח ביטוח הנדסי, ונפרט מעט על סוגי הביטוחים שנקראים כך ומתי כדאי לרכוש אותם. 

 

מה זה ביטוח הנדסי במדינת ישראל?

ביטוח הנדסי, ממש ככל ביטוח אחר, נועד להגן על מזמין הביטוח מהפסדים שונים שהיו נגרמים לו במידה והציוד או הכלים שביטח לא היו מבוטחים. בישראל, ביטוח הנדסי מתייחס לביטוח של מכשירים וכלים יקרים, בין אם נגרם להם נזק ובין אם הם גרמו נזק לרכוש או למכשירים אחרים. בישראל ישנם מספר סוגים שונים של ביטוח שנקראים ביטוח הנדסי. מרבית המקומות שבהם נדרש הביטוח הזה הם אתרי בנייה מסוגים שונים, זאת משום שפועלים בהם כלים רבים ויקרים שעלול להיגרם להם נזק או שהם עלולים לגרום לנזק לרכוש שנמצא מסביבם.

ביטוח הנדסי

ביטוח על ציוד מכני ונזקים מכניים

הסוג הראשון של ביטוח הנדסי שעליו נדבר, הוא ביטוח הנדסי מכני. ביטוח זה מגן על המבוטח מנזקים מכניים שונים שנגרמים לציוד יקר מסוגים שונים. בדרך כלל מי שקונה את סוג הביטוח הזה הוא בעלים של מעליות, מכשירי יצור, מכשירי הדפסה, משאבות ומזגנים גדולים במיוחד. סוג ביטוח זה מגן מפני שחיקה טבעית של הציוד המבוטח, וגם מפני מקרים של נזק חמור וחד פעמי שנגרם משימוש לא נכון או מגורם חיצוני למכשיר.

 

ביטוח על ציוד צ.מ.ה

ביטוח ציוד מכני הנדסי או ביטוח צמ"ה הוא הסוג השני של הביטוח שנציג כאן. ביטוח זה נועד להגן על מכשירים הנדסיים שונים כמו מלגזות, דחפורים, במות הרמה, מנופים ועוד כלי עבודה רבים ושונים. ציוד זה מתאפיין בכך שהעלות שלו היא גבוהה במיוחד ויכולה להגיע לעשרות מיליוני שקלים לכלי עבודה בודד. לכן הביטוח על הציוד הזה הוא חשוב במיוחד וכדאי לבחור אותו בכובד ראש.

ביטוח הנדסי

ביטוח קבלנים ועבודה קבלנית

הביטוח האחרון בו נדון הוא ביטוח קבלנים. ביטוח זה מגן מפני נזקים שנגרמים לקבלן בשטח העבודה, וכמו כן הוא מגן מפני נזקים שנגרמו באשמתו של הקבלן. סוג ביטוח זה הוא הביטוח ההנדסי הנפוץ ביותר במדינת ישראל, וכמעט בכל אתר בנייה יש ביטוח אחד כזה או מספר ביטוחים שונים.

 

ביטוח הנדסי בישראל – סיכום

ביטוח הנדסי הוא שם מטרייה שניתן למספר ביטוחים שונים שניתן לרכוש בישראל ובעולם. ביטוחים אלה יכולים לכסות נזקים שנגרמים לציוד תעשייתי מסוגים שונים, לציוד צמ"ה, או לכסות נזקים שנגרמים באתרי עבודה מסיבות שונות ומשונות. חשוב מאוד לבחור את הביטוח ההנדסי שתרכשו בכובד ראש ובצורה זהירה.

ביטוח הנדסי