אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

ביטוח חובה על אופנוע – כל המידע שצריך

כולנו יודעים שאופנוע הוא כלי רכב מוסכן, בכל יום ניתן לשמוע על עוד ועוד תאונות דרכים בהן מעורבים רוכבי אופנוע.

החל מתאונות קלות יחסית, למשל של החלקה ברמזור ועד לתאונות קטלניות אשר יכולות להיגמר בפציעות קשות ואף במוות.

בדיוק למקרים הללו, קיים במדינת ישראל חוק המחייב כל רוכב אופנוע לבטח את עצמו ואת האופנוע שלו באמצעות ביטוח חובה.

 

למה ביטוח החובה הוא חובה?

נתחיל ונדגיש, ביטוח החובה, כשמו כן הוא, חובה. אין אפשרות לוותר עליו, להמיר אותו בביטוח אחר או להסתדר איכשהו. הסיבה לכך הינה פשוטה מאוד, תאונות קורות, לא משנה אם אתה הרוכב הזהיר ביותר בעולם. גם אם אתה תנהג בדיוק כחוק, תשמור על כל כללי הזהירות הסביבה שלך יכולה להיות לא זהירה ולכן תאונה יכולה לקרות.

במקרים של אופנועים, הפציעות מתאונות קשות יותר. גם כאן הסיבה ברורה ופשוטה. האופנוע הוא כלי רכב פתוח, לרוכב ולמורכב אין הגנה של שלדת רכב או כרית אוויר ולכן הם חשופים הרבה יותר. לכאן גם ניתן להכניס את הסטטיסטיקות המדברות על אי הזהירות בה רוכבים רוכבי האופנוע בישראל. שני אלו יחד יוצרים לנו סביבה עם הרבה תאונות וסכנות.

 

מה כולל ביטוח החובה

ביטוח החובה מכסה את ההוצאות והעלויות במקרה של תאונה לכם, למורכב או להולך רגל. ההוצאות המוכרת משתנות לפי סעיפי הביטוח, אך בכלליותן ניתן לציין הוצאות רפואיות הכוללות, אשפוז, פינוי, טיפולים מיוחדים, שיקום וטיפול תרופתי. נוסף לכך הביטוח מכסה אובדן כושר עבודה.

 

המחיר מה איתו

בואו נדבר על הפיל (העצום) שנמצא במרכז החדר, מחיר הביטוח. מדובר על ביטוח יקר, אם משווים לביטוח רכב מדובר על פערים משמעותיים.

רוכבי אופנוע רבים מתלוננים על הנושא ומנסים לשנות אותו, אך לצערם, חברות הביטוח אינן ששות להוריד את המחירים וחלקן אף לא מוכנות לבטח בביטוח חובה לאופנוע. המחיר הגבוה הינו תוצאה ישירה של הסיכון שלוקחת חברת הביטוח בעת ביטוח הרוכב.

כפי שכבר ציינו וברור לכולם, רכיבה על אופנוע מסוכנת בהרבה מנהיגה ברכב וגם הפגיעה בעת תאונה הינה קשה משמעותית. כתוצאה ישירה מכך, הטיפול הרפואי יקר משמעותית. חברות הביטוח הינן גופים רווחים, אשר רוצים לשמור על הרווחים שלהן ואף להגדיל אותם כמה שניתן. לכן, הן לא רוצות לקחת סיכון שיצטרכו לשלם סכומים גדולים למבוטחים שלהן.

 

ה"פול" ביטוח

ה"פול הינה חברת ביטוח שהוקמה בידי המדינה, זאת בכדי לבטח נהגי אופנוע ונהגים שחברות ביטוח פרטיות אינן רוצות לבטח. הסיכון בביטוח כזה בשביל המדינה הינו גבוה. לכן הדרישה למחיר הינה בהתאם. בדרך כלל מחירי הביטוח הינם זהים בין המבוטחים השונים, עם כי קיימים שינויים הנובעים מגיל והיסטוריית המבוטח, נפח האופנוע ונתונים נוספים.

ישנן חברות ביטוח פרטיות המבטחות דרך ה"פול" או במחירים של ה"פול". נוסף לכך, ישנן גם חברות המבטחות ללא קשר ל"הפול" ויוצאות במבצעים שונים. שימו לב שבדרך כלל ביטוחים אלו יכללו מרכיב של השתתפות עצמית.

עכשיו אחרי שיש לכם את כל הידע על ביטוח החובה, כל שנותר הוא לפנות לאתר מצבר לרכוש את המצבר לאופנוע הנכסף שלכם ולהנות (וגם קצת להיזהר לא יזיק).