אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

ביטוח חיים למשכנתא – לא רק לבנק, זה גם בשבילכם

משכנתא היא הלוואה גדולה אותה נוטלים מהבנק לצורך רכישת דירה. היות ומדובר על הוצאה הצפויה ללוות את הלקוח לאורך שנים, כדאי לצמצם מראש את הסיכון למצב בו לא ניתן להחזיר את ההלוואה.

במילים אחרות, במידה וחלילה מתרחש אסון ואחד מנוטלי ההלוואה נפטר ישנה אלטרנטיבה והיא ביטוח חיים למשכנתא.

בניגוד לסוגי ביטוח אחרים, הוא נועד על מנת לשמור על הבית, על רמת החיים ועל התקציב המשפחתי. הבעיה היא שהבנקים עצמם מחייבים את הלקוחות לרכוש את הביטוח ולכן הוא נתפס בתור הוצאה לא מחויבת המציאות.

האמת היא שזהו אחד הכלים החשובים, המהותיים והקריטיים ביותר להתנהלות כלכלית של אזרחים במדינה דמוקרטית. זהו ביטוח חיים שהוא לא רק עבור הבנק אלא בעיקר בשבילכם, וזאת בשל מספר סיבות מרכזיות.

מהי המטרה?

באופן כללי, המטרה של הפוליסה היא להעניק כיסוי להחזר הלוואות במקרה בו הלווה נפטר. כך יכול הבנק להבטיח את כספו וכך יכולים בני המשפחה להבטיח כי הנכס יישאר ברשותם. בסופו של דבר, הביטוח הוא עבור הלוואה אשר מממנת בית.

לא מדובר על ביטוח לרכב, לציוד, לכסף מזומן או לתכשיטים. הביטוח מכסה את הנכס הכי חשוב שיש לכל אחד מאיתנו בחיים. בעזרת ביטוח מן הסוג הזה ניתן להימנע מהוצאות בלתי צפויות של החזרי משכנתא גבוהים. מעבר לכך, זהו מרכיב בסיסי בביטוח משכנתא יחד עם ביטוח מבנה למשכנתא.

ביטוח משכנתא מהווה כאמור תנאי מוקדם לקבלת ההלוואה מהבנק, כאשר גם הפוליסה משועבדת לטובתו כל עוד המבוטח ממשיך לשלם את המשכנתא. יתרה על כך, לקוח הנוטל מספר הלוואות משכנתא נדרש לרכוש ביטוח נפרד עבור כל אחת מהן.

לא כדאי להתייחס אל הוראה זו כחיסרון אלא כיתרון. אף אחד לא רוצה לחשוב על מצב בו אחד מבני המשפחה נפטר ונפגעת האפשרות להחזיר את המשכנתא, אולם מצבים מן הסוג הזה קורים ולכן המדינה והבנקים באים לטובת הלקוחות.

פרמטרים לקביעת המחיר וההבדל מול ביטוח חיים

מבחינת עלות, המחיר של הביטוח נקבע על פי סכומי הביטוח הנקובים בפוליסה. השקלול נעשה על פי פרמטרים קבועים כגון סכום המשכנתא אותה הלקוח נטל, אורך תקופת ההלוואה וגובה הריבית. ככל שהמשכנתא גבוהה, ארוכה ויקרה יותר, כך עלות הביטוח תגדל.

יש להדגיש כי קיים הבדל בין ביטוח חיים למשכנתא לבין ביטוח חיים רגיל. ביטוח משכנתא אינו נועד להחליף את ביטוח החיים וממלא פונקציה שונה לחלוטין. בעוד ביטוח חיים רגיל מגן על בטחונה הכלכלי של המשפחה במקרה פטירה, ביטוח משכנתא מכסה את ההלוואה אותה סיפק הבנק בגין רכישת הדירה.

עצות לבחירת חברת ביטוח

הדרך הנכונה ליהנות מהיתרונות היא לבחור היטב את חברת הביטוח. כמו בהוצאות אחרות הקשורות אל רכישת דירה, גם כאן יש לבצע השוואה ולבדוק את התנאים הספציפיים של כל פוליסה.

הביטוח יכול להגיע לסכומי כסף גבוהים ויש לתת עדיפות לחברה עם גב כלכלי יציב. אצל רוב החברות ניתן לרכוש את הביטוח עד גיל 65 כאשר תקופת הביטוח היא עד גיל 85, אולם מומלץ לבצע בדיקות נוספות לפני שמתחייבים למסלול מסוים.

לסיכום, ביטוח חיים למשכנתא הוא כלי משמעותי העומד לרשות נוטלי משכנתאות בארץ. הביטוח נועד לכסות אתכם במקרה בו אחד מהלווים נפטר, עלותו משתלמת ואפשר להשיגו בתנאים נוחים.