אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

ביטוח לבניין משותף – מה מכסה ומה לא

ההגדרה הבסיסית והפשוטה ביותר לבניין משותף הוא מתחם שבו מתגורר יותר מדייר אחד. כלומר מקום מגורים כלשהו שבו נמצא לפחות אדם אחד שחי בו. ביטוח דירה מעניק יתרונות רבים. ביטוח דירה בעצם מעניק למי שבוחר בו כיסוי לנכסים שונים. כלומר במידה ומתרחש נזק במקום המגורים הביטוח הוא זה שאחראי לשלם ולממן את הטיפול בנזקים שנעשו לנכס. אך מה בנוגע לחלל שבו לא מתגורר רק אדם אחד והוא משותף לכל הדירות שנמצאות באותו אזור מגורים? ביטוח בניין משותף הוא הפתרון המושלם עבור המקום המשותף לכל דיירי הבניין או אזור המגורים המשותף.

 

ביטוח לבניין משותף מהו

מטרתו המרכזית של ביטוח בניין משותף היא בעצם לכסות פגיעה שנעשית במקום המגורים המשותף של כל בניין. אך לאותו ביטוח בניין משותף קיימות מספר רב של גרסאות המוצעות לציבור הרחב.

  1. הגרסה הבסיסית ביותר – בגרסה מסוג זה הביטוח יכסה את האזורים המשותפים בלבד בהם נעשה הנזק ויש לשלם לפתירתו.
  2. הגרסה המורחבת – גרסה זו נמצאת בתנאי. התנאי לעניין הוא שלפחות 60 אחוזים מתושבי הבניין ישלמו לחברת הביטוח על מנת לכסות את הנזקים שעלולים לקרות. בתמורה לאותו התנאי תיתן חברת הביטוח ביטוח וכיסוי לכל דירות הבניין. במסגרת הביטוח הספציפי הזה יכללו נזקי אש שונים, נזקי מים, רעידות אדמה ופריצות לבניין ולחללי המגורים האישיים.

 

חיוניות הביטוח לבניין משותף

כמובן שלא קיים אף חוק במדינת ישראל אשר מחייב כל דיירים של כל בניין לרכוש ביטוח בניין משותף. אך, יחד עם זאת מומלץ במיוחד לרכוש ביטוח מסוג זה. חשוב להבין כי בכל גודל של בית, מהקטן ביותר שתמצאו ועד הגדול ביותר שיהיה אין אף הבטחה לאפס נזקים במקום המגורים. כל מקום מגורים יכול להיות מוצף בסכנות שונות מסוגים רבים ולכן חשוב להיות מוכנים לכל מצב.

עלות הנזקים שנגרמים בסופו של דבר יכולה לעלות על התשלום שלכם לחברת הביטוח לבניין המשותף. בנוסף לכך, מוטב לשמור על שלום בית בבניין ולהימנע מחילוקי דעת שונים שיכולים להיווצר בין דיירים בבניין בעקבות היווצרות נזק כלשהו. הביטוח יאפשר לנזקים שונים להתרחש, כמו שיש לנו בחיים כלל מבלי הצורך ללקיחת אחריות מצד אחד מדיירי הבניין.

לפרטים נוספים: https://ar-kal.co.il.

 

אחריות דייר הבניין לנזק

חשוב להבין שגם במידה ולבניין שלכם יש חברת ניהול במקום ועד בית האחריות לשמירה על מרחב הבניין היא עדיין עליכם. לעיתים חברת הניהול יכולה לתבוע אתכם ולהאשים אתכם בנזקים (אפילו אם אתם רק מתגוררים בהשכרה בנכס). עליכם לשים לב טוב מאוד באיזו פוליסת ביטוח אתם בוחרים ולהבין כי האחריות המשותפת לביטוח בניין היא על כל תושבי הבניין.

 

זכרו את החשיבות הגבוהה לביטוח בניין משותף

על אף שחשיבותו של ביטוח לבניין משותף צויינה לאורך המאמר עליכם להבין שהכוח הוא בידיים שלכם. אם תבחרו לפעול תוכלו להגיע למקומות טובים גם ביחסים עם דיירי הבניין וגם במצב של נזקים חלילה. בהצלחה!

בניינים