אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

איך תעשו ביטוח לדירה מכונס נכסים

 

רכישת דירה מכונס נכסים יכולה להיות משתלמת מבחינת המחיר אך עם לא מעט סיכונים.

כפי שעושים כשרוכשים דירה רגילה, יש לבטח גם דירה מכונס נכסים ולשים לב להדגשים שונים.

איך עושים ביטוח לדירה מכונס נכסים? על כך במאמר הבא.

 

מהם היתרונות לרכישת דירה מכונס נכסים?

רכישת דירות מכונס נכסים יכולה להיות החלטה כלכלית שתשפר את המצב הכלכלי שלכם מכיוון שמדובר בדירות הנמכרות במחירי מציאה הנמוכים ממחירי השוק. על מנת לרכוש דירה כזו מומלץ לפנות למשרד תיווך, לחתום על הסכם תיווך ולחכות שהמתווך ימצא לכם את הדירה עם המחיר המשתלם ביותר המתאימה לצרכים שלכם. מבחינה משפטית יש לבדוק שהדירה אינה משועבדת ולרשום הערת אזהרה בטאבו לאחר שיש אישור על הסכם המכר. גם את התשלום על הדירה מעבירים רק לאחר האישור. כשמדובר בדירה מכונס נכסים תקבלו דו"ח של שמאי וכך תהיה לכם הערכה של המחיר שלה. כונס הנכסים צריך לעשות עסקה הוגנת ולכן יש פחות סיכוי ש"יעבדו עליכם". במידה ומשתבשת העסקה הכונס יחזיר לכם את הכסף וזהו יתרון גדול.

 

איך עושים ביטוח לדירה מכונס נכסים?

ביטוח דירה נעשה בדרך כלל עם לקיחת המשכנתא בין אם מדובר על דירה מכונס נכסים ובין אם על רכישת דירה רגילה. הביטוח הוא אמצעי הגנה של הבנק לדירה המשועבדת במקרה של שריפה, אסון טבע, ליקויים במבנה וביטוח חיים. מרכיבי הפוליסה מתייחסים למבנה בכל הקשור לנזקים בצנרת, בקירות, חלונות, דלתות וכד'. ביטוח החיים מתייחס לבעלי הדירה במקרה של מוות. בנוסף, ניתן לעשות בלי קשר לבנק ביטוח תכולה המכסה על נזקים וגניבה הקשורים למכשירים חשמליים, תכשיטים, חפצי אומנות ועוד על פי הערכת שמאי. ביטוח נוסף הוא ביטוח צד ג' המעניק כיסוי על פגיעות של צד שלישי בבית. למשל, אם אחד האורחים שלכם החליק בדירה שלכם הוא יהיה מכוסה מבחינת הביטוח. מכיוון שהדירה מכונס הנכסים עלתה פחות מהמקובל מומלץ להשקיע מבחינת הביטוח כדי לכסות כמו שצריך על הדירה.

 

אלו סיכונים יש ברכישת דירה מכונס נכסים?

במקרים מסוימים תהליך רכישת דירה מכונס נכסים אורך זמן רב מכיוון שכרוכה בכך בירוקרטיה רבה ואישורים מהרשויות השונות. חשוב לדעת שבמקרה שמתחרטים על העסקה תאלצו לשלם קנס לא קטן של 10% מהמחיר שהוצע לו. בניגוד לכך, אם קונה אחר זוכה לרכוש את הדירה מחזירים למי ששילם את הפיקדון את כל התשלום. בדירות של כונס נכסים מציעים הצעות ומתחרים עם מועמדים נוספים על המחיר ולכן חשוב לא לעבור את התקציב אותו אתם מציבים לעצמכם. בזמן ההתמחרות מוסרים דמי פיקדון שיכולים לקבל חזרה אם אינכם זוכים, אך התהליך לוקח זמן רב ועד לאישור של ההוצאה לפועל אין ביטחון גם אם זכיתם בעסקה.

 

סגירת עסקה