אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

ביטוח ליועצים עסקיים? האם יש דבר כזה?

ייעוץ עסקי מהווה כלי יעיל במיוחד עבור בעלי עסקים רבים.

עם זאת, כשמסתכלים על כך מהצד השני מבינים שהיועץ העסקי עצמו נחשף לסיכון שמא הוא יואשם בחוסר הצלחה עבור עסק איתו הוא עבד בעבר.

כעת נשאלת השאלה – האם ישנו ביטוח עליו יוכל היועץ לסמוך במקרה כזה? ובכן, לחסרי הסבלנות שביננו אספר שהתשובה היא כן, ושיש לכך תועלת לא מבוטלת לשני הצדדים.

 

אז על מה בעצם מדובר?

הביקוש לייעוץ עסקי הולך וגובר בשנים האחרונות – ובצדק. כדי להישאר עסק רלוונטי ומתפקד באקלים הכלכלי הישראלי נדרש הרבה יותר ממוצר או שירות טוב, ועל כן פנייה ליועץ עסקי או לחברה ליעוץ עסקי נעשית כדאית במיוחד. הייעוץ העסקי נוגע בתחומים רבים, דוגמת ייעוץ לחדשנות, ייעוץ לשיווק עסקי, ייעוץ בתחום רשיון העסק ועוד נושאים רבים ומגוונים, אשר תוכלו למצוא באתר של חברת מעוף – הסוכנות לעסקים קטנים.

מנגד, יש לזכור כי לא תמיד הכל עובד לפי התכנית; ישנם מצבים בהם הייעוץ העסקי לא מסייע כראוי לבעל העסק או שלחלופין בעל העסק לא מבצע כראוי את ההוראות שקיבל, וכתוצאה מכך העסק לא משגשג או משתקם כמצופה. יש לזכור כי הייעוץ העסקי כרוך במערכת יחסים אדוקה וארוכה בין היועץ ובין הלקוח, ולכן יש להניח שטעויות אנוש יתרחשו במהלכו. במקרה כזה, על מנת להישמר מתלונות או תביעות למיניהן, ישנו הביטוח ליועצים עסקיים.

 

בשביל מה צריך ביטוח ליועצים עסקיים?

מעל הכל, עצם קיומו של ביטוח המגן מפני תביעות מטעם מקבל השירות נותן ליועץ העסקי את השקט הנפשי לפעול מתוך מקצועיות וניסיון ולא מתוך פחד. הידיעה שבין היועץ העסקי לבין הלקוח לא עומד איום כלכלי עבור היועץ מועילה גם למערכת היחסים בינו לבין מקבל הייעוץ. אין שני לשקט נפשי.

נוסף על כך, ניהול של תביעה בגין פגם בשירות – בין אם היה ובין אם לא היה – מהווה נורת אזהרה עבור בעלי עסקים אחרים המתעניינים בשירותו של יועץ העסקים הנתבע. לפיכך, העובדה שההתעסקות בנושא עוברת לחברת הביטוח הינה יתרון הסברתי ושיווקי עבור היועץ העסקי.

 

במה תורם הביטוח ליועצים עסקיים לעסקים עצמם?

נתחיל מהשורה התחתונה, השקט הנפשי והתעסוקתי של היועץ העסקי הוא אינטרס מובהק גם של מקבל השירות – בעל העסק.

יש לזכור כי יועץ עסקי, בדומה לבעל העסק עצמו בסופו של דבר, צריך לעבוד לפי אסטרטגיה מסודרת וארוכת טווח ולא לחפש "פתרונות פלא" כדי להשביע את רצונו של בעל העסק לטווח הקצר. כאשר מעל הליווי העסקי מרחפת האפשרות לתביעת היועץ העסקי, סביר להניח שהוא ירצה להימנע מכך ולספק טיפים בדבר הצלחה קצרת טווח, על חשבון קיום התהליך המסודר המייצר שקט לטווח הארוך.

 

מנהל מבוטח