אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

האם יש ביטוח הדואג לכסות אתכם מנזקי טבע?

אמנם אנחנו חיים במדינה בה מזג האוויר נחשב יחסית מתון ולמרבה המזל המדינה שלנו נטולת תופעות טבע הרסניות כמו הוריקנים או צונאמי. אבל השנים האחרונות הוכיחו שגם מזג האוויר הישראלי יכול לגרום לנזקים לרכוש במיוחד בעונת החורף האחרונה שהביאה איתה גשמים וסערות שהובילו להצפות ולאבדות.

בשנים האחרונות אנחנו אפילו עדים לתכיפות גוברת של רעידות אדמה באזורינו ולכן חשוב שתדעו האם הביטוח שלכם מכסה נזק הנגרם מגורמי טבע.

 

ביטוח דירה

לאלו מכם שיש ביטוח דירה, אתם יכולים לנשום לרווחה. לרוב, ביטוח הדירה הסטנדרטי כולל גם ביטוח מבנה וגם ביטוח תכולה. אבל לא כל ביטוח דירה כולל גם ביטוח תכולה ולכן כדאי לבדוק זאת.

בנוסף, ביטוחי הדירה אמנם מגנים עליכם מנזקי סערה כמו שלג, ברד, שיטפון וכו'. אבל לא במקרים של חדירת גשם מהתקרה והקירות, כך שהפוליסה לא מכסה כל מקרה של נזק מגשם.

כמו כן, כדאי לדעת שביטוח המבנה כולל גם אזורים שהם מחוץ למבנה כמו המרפסות שלכם, מחסנים, שערים, גדרות דודי שמש וכו'.

פוליסת הביטוח של בעלי עסק בניגוד לשל דירות לרוב אינה כוללת פיצוי בגים נזקי סערה ולכן אם אתם רוצים שהביטוח שלכם יכלול זאת עליכם להרחיב את הפוליסה כדי להוסיף כיסוי זה ולשלם יותר.

 

איך פועלים כאשר יש נזקי סערה?

אמנם ביטוח אכן נותן לכם איזשהו ביטחון ומקום לפנות אליו כדי לקבל את הפיצוי המגיע אליכם, אבל חברות הביטוח לא ממהרות לשלם. הרבה פעמים הן ינסו להוכיח שהנסק הנגרם הוא לא מהסערה וגם כאשר הם מוכנות לשלם כנראה שיהיו חילוקי דעות ביחס לכמות הנזק והן ינסו לצמצם את שווי הפיצויים.

זאת הסיבה העיקרית שבגללה יש הרבה תביעות נגד חברות ביטוח.

 

לכן יש כמה פעולות שכדאי לפעול על פיהם במקרים כאלו:

  1. יש ליצור קשר בדחיפות עם חברת הביטוח מייד לאחר הפגיעה.
  2. יש חובה לנסות לצמצם את הנזק ולהציל רכוש. חברת הביטוח לא תשלם לכם פיצוי על רכוש שניתן היה להציל בעזרת פעולה פשוטה כמו -להרים מהרצפה.
  3. מצד שני חשוב לא לנקוט בפעולות כדי לצמצם את הנזק. הכוונה כאן היא לא לנסות להציל רכוש שאתם לא יודעים כיצד. הרבה פעמים במקרים אלו אתם יכולים לגרום לנזק יותר חמור ואף בלתי הפיך וחברת הביטוח לא תפצה על כך.
  4. מומלץ לצלם ולתעד בעצמכם את כל הנזקים שנוצרו כדי להראות בהמשך לשמאי.
  5. בנוסף, תמיד כדאי להביא חוות דעת של שמאי שלא מטעם חברת הביטוח, אם אתם רואים שהדו"ח של שמאי מטעם חברת הביטוח לא באמת משקף את הנזק.

 

להתכונן לפני הפעם הבאה.

אמנם גם אם יש ביטוח אף פעם לא נעים לסבול מנזקים והתהליך לקבלת פיצויים יכול להיות ארוך ומייגע ולעיתים אתם לא מקבלים פיצוי הולם ולכן תמיד עדיף לנקוט בפועלות מניעה.

בין אם זה לנקות את המרזבים , לבצע סגירת מרפסת לחורף או לגזום ענפים או אפילו להזיז רהיטים או עציצים שעלולים לעוף ברוח.