אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

מה הוא ביטוח סיעודי לצעירים?

למרות שביטוח סיעודי לרוב מקושר אל קשישים ואל מצבי זקנה למיניהם ואכן מרבית החולים הסיעודיים הם בגילאים מבוגרים יותר, גם צעירים יכולים להפוך סיעודיים עקב תאונת דרכים, מחלה או תאונת עבודה למשל. כך שיש הצדקה לרכישה מוקדמת של ביטוח סיעודי לצעירים על מנת לקבל כיסוי למימון העלויות האדירות של טיפול סיעודי בבית או במוסד אשפוז. בנוסף רכישת ביטוח סיעודי לצעירים מאפשרת לצבור זכויות ביטוחיות מגיל צעיר, בפרמיה נמוכה, לגילאים המבוגרים והיותר רלבנטיים לביטוח זה.

מי מוגדר צעיר

בישראל ניתן לרכוש ביטוח סיעודי החל מגיל 3, אך מבחינת ביטוח סיעודי לצעירים קהל היעד הרלבנטי הוא באופן כללי אנשים בגילאי 20-54, אלו גילאים שבהם ניתן לרכוש פוליסות מיוחדות לצעירים וגם גילאים שבהם באופן סטטיסטי אנשים נוטים פחות להפוך סיעודיים. נקודה חשובה לגבי ביטוח סיעודי לצעירים היא שאם קורה מקרה מצער שבו אדם צעיר הופך סיעודי – עקב תאונה ברוב המקרים – מרבית הסיכויים הם שהוא יחיה במשך שנים רבות במצב סיעודי מלא או חלקי. לכן בהחלט ישנה חשיבות גדולה לרכישת ביטוח סיעודי לצעירים כי בהיעדר ביטוח העלויות של טיפולים סיעודיים לאורך עשרות שנים הן פשוט אסטרונומיות ובפועל בלתי אפשריות למרבית המשפחות בישראל.

ביטוח סיעודי לצעירים מאפשר למבוטחים חדשים להצטרף לפוליסה עם מינימום שאלונים רפואיים, ללא החרגות וללא תנאים מיוחדים כפי שעשוי להיות בגילאים המבוגרים יותר.

תקופות כיסוי

בביטוח סיעודי ניתן לרכוש פוליסות עם כיסוי לתקופות מוגבלות של למשל 5 או 8 שנים וכמו כן פוליסות לכל החיים. עבור קשישים יתכן ויש היגיון מסוים לרכוש פוליסה קצובה בזמן שמציעה פרמיה זולה יותר, אך עבור צעירים מאוד מומלץ לרכוש ביטוח סיעודי לצעירים לכל החיים וללא הגבלת תקופה – זאת כדי לתת מענה למקרה מצער של עשרות שנים של מצב סיעודי וכמו כן המשך הפוליסה אם יוצאים מהמצב הסיעודי.

הכיסוי של קופת החולים וביטוח לאומי אינו מספיק

צעירים רבים דוחים את כל נושא הביטוח הסיעודי לגילאים הרבה יותר מבוגרים גם כי הם חושבים שלהם לא יקרה כלום, ודאי לא משהו כל כך קשה כמו הגעה למצב סיעודי, אך גם בגלל אשליה מסוימת שהכיסוי של קופת החולים והמדינה מספיק לקבלת הטיפול הטוב ביותר, כולל סיעודי. בפועל המציאות לחלוטין אינה כזו, הביטוח הלאומי מעניק סיוע קטן ביותר, תלוי הכנסה ומצב רפואי, של כמה שעות סיוע בשבוע וקופות החולים גם לא מציעות מימון מלא או סיוע מספק לצרכים של חולים סיעודיים. ביטוח סיעודי לצעירים מאפשר למלא את החלל הביטוחי והמימוני הזה ולהעניק למשפחה צעירה שקט נפשי וסיוע כלכלי מהותי בעת הצורך.

קיבוע פרמיה זולה לכל החיים

יתרון משמעותי של רכישת ביטוח סיעודי לצעירים בגל כמה שיותר צעיר היא קיבוע של מחיר הפרמיה בשיעור נמוך יחסית. בביטוח סיעודי ככל שמצטרפים לביטוח מוקדם יותר כך הפרמיה זולה יותר – הבדלים עצומים בין מבוטח בן 30 למבוטח בן 60 למשל. כאשר מצטרפים בגיל צעיר לפוליסה לכל החיים, משלמים על הביטוח הסיעודי את המחיר הזול יותר בכל התקופה, גם בגיל הזקנה.

צבירת זכויות בביטוח סיעודי

בביטוח סיעודי ככל שהמבוטח ותיק יותר בביטוח הוא צובר זכויות וסכומים שניתן להסתכל עליהם כעל חיסכון פנסיוני סיעודי. המשמעות היא שאם רוכשים למשל ביטוח סיעודי לצעירים או לילדים ומשלמים במשך מספר שנים מסוים ואז מפסיקים את הביטוח, צוברים ערך כספי מסוים (ערך סילוק) שמאפשר למבוטח לקבל פיצוי מסוים וחלקי במקרה של מצב סיעודי אפילו אם הפוליסה כבר לא פעילה ולא משולמת באופן שוטף.