אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

ביטוח עבודה בגובה – איך ניתן להשיגו וכמה יעלה לכם

ביום שבת טיילתי בפארק הירקון, וראיתי התקהלות מכובדת של אנשים. מאחר וכבר מותר להתקהל, נתתי לסקרנות להוביל אותי לעבר מושא העיניים הרבות.
עמד שם איש, שהלך על חבל. מעשה מרשים לכל הדעות, ומלא אומץ. הוא התרכז בנקודה אחת באופק, הישיר מבט והתקדם באיטיות. קהל שלם של אנשים נשים וטף עקב אחריו במבטם, בהשתאות ובפחד, וכשהוא איבד יציבות לרגע, נשימתם נעתקה בבת אחת.
למזלם, ובעיקר למזלו, הלוליין הצליח להתייצב חזרה, ונשאר על החבל.
באנחת רווחה הרשתי למבטי לטייל קצת לאורך הפארק, וראיתי אדם נוסף, שהולך על חבל זהה, אך מסביבו לא היה ולא צופה אחד.
ומה יצר את ההבדל?
דבר אחד.  החבל עליו צעד האיש הראשון, היה מתוח מעל פני המים.

בעבודות רבות יש ממד של אחריות, של סיכון מסוים, והשקעה, וראוי שיתוגמלו כראוי.
בעבודות שמתקיימות בגובה , של עשרות מטרים, הסיכון גדול בעשרות מונים.
וכמו כל מהלך שמרכיב בתוכו סיכון, יש לנהל אותו בחוכמה ובאחריות. והדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא דרך רכישת ביטוח עבודה בגובה
.

 

ומה זה בעצם בדיוק עבודה בגובה?

ההגדרה המדויקת של "עבודה בגובה" היא:

כל עבודה, לרבות גישה למקום עבודה, שכתוצאה ממנה עלול עובד ליפול לעומק העולה על 2 מטרים ומעבר לכך, גם עבור עבודה המתבצעת מעל משטח עבודה בלא גידור או מעקה תקני.

 

איזה סוגים של עבודות בגובה יש?

אנחנו כאן כדי לשפוך קצר אור.
יש מגוון רחב של עבודות שמצריכות ביטוח עבודה בגובה, החל מניקוי חלונות של גורדי שחקים, דרך שיפוצים בגובה, תיקון גגות והתקנת דודי שמש, עבודה על מנופים ,כיסוח וגיזום צמרות עצים ועוד.

אז הגדרה לעבודה בגובה- יש. אם הגעתם עד כאן, אנחנו מניחים שכבר הבנתם את העסק שלכם דורש ביטוח עבודה בגובה , או לא. ואם העסק שלכם אכן נכנס להגדרה של עבודה בגובה, אל תתמהמהו. זה יכול להציל חיים. קדימה, לדרך. לצד ההגדרה חשוב מאוד לעשות לעובדים שלכם הדרכת עבודה בגובה על מנת שהביטוח יתפוס.

 

איך בוחרים?

להשיג ביטוח עבודה ניתן על ידי פנייה לאחת מעשרות חברות הביטוח שעובדות בישראל. כדי להבטיח שהביטוח שלכם אכן יעיל ויעניק לכם רשת ביטחון בגבהים, מומלץ לבחור בחברה מובילה, עם ניסיון וותק בתחום.
שיקול נוסף בבחירת החברה הוא כמובן עלות דמי הניהול. עליכם להיות צרכנים חכמים ולא לזרוק כסף לרצפה. אם כבר מדברים על כסף, לא נשאיר אתכם באוויר- ואנחנו כאן כדי להסביר בשקיפות מלאה כמה זה אמור לעלות לכם.

 

כמה זה עולה לי ?

המחיר משתנה בין חברות הביטוח השונות, ובעיקר בין היקפי עסקים, ומתחלק ל2: ביטוח לעובדים בלבד, וביטוח צד ג'. ביטוח לעובדים בלבד אמור לעלות באזור ה500 שקלים לשנה עבור עובד. ביטוח שכולל צד ג' יכול להגיע סכום של תוספת של 15000 בשנה מעבר לביטוח הבסיסי, אבל אל תוותרו עליו כל כך מהר, הוא יכול לעזור לכם במצבים שתזדקקו מאד לעזרה.

 

לסיכום

עבודה בגובה היא עבודה מסוכנת. על זה אין עוררין ואנחנו לא צריכים להסביר לכם למה. לכן חשוב מאוד שיהיה לכם ליוו מקצועי כמו עם חברת צמח בטיחות שיעזרו בהדרכות, באישורי בטיחות ובשלל שירותים נוספים.
אחרי שהבנו מהי עבודה בגובה ואיזה סוגים של עבודות נכנסים תחת ההגדרה הזו, הבנו איך משיגים ביטוח וכמה הוא אמור לעלות, נשאר רק לעשות את זה. אל תחכו, החיים שלכם ושל העובדים שלכם יקרים.

 

מנקה