אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

ביטוח עבודות חשמלאי – רק לחשמלאי מוסמך

תקלות חשמל בבית עלולות לחשוף אתכם לסכנות התחשמלות, שריפה ותופעות אחרות שאותן חייב לבצע רק חשמלאי מוסמך עם ביטוח ואחריות.

המאמר יעסוק בביטוח עבודות חשמל באמצעות חשמלאי מוסמך.

 

ביטוח עבודות חשמלאי

לחשמלאים מוסמכים יש פוליסת ביטוח אחריות מקצועית כדי להגן על הלקוחות ממפגעי חשמל ומתקלות במהלך עבודתם. ישנם מקרים בהם החשמלאים מתקנים את התקלות אך לא תמיד מצליחים לפתור את הבעיה. במקרים אחרים ייתכן והתרשלו בתיקונים בתום לב. במידה ובחרתם בחשמלאי שאינו מוסמך, לא תהיה אחריות על התיקונים ולא ביטוח, ואתם חשופים לנזקים בגוף וברכוש. כדי להימנע מתביעות של לקוחות ועל מנת לבטח את ההסתברות של תקלות היכולות להזיק ללקוחות, החשמלאים עושים ביטוח. ניתן להרחיב את הפוליסה גם לביטוח צד ג', תשלום פיצויים לאובדן מסמכים או חוסר יושר והרחבה של גילוי הנזק עד חצי שנה מיום התיקון. בשל פריצות שיש בתחום החשמל, רק חשמלאים מוסמכים רשאים לעשות ביטוח כזה וזאת מכיוון שרק להם רישיון לעסוק בעבודות חשמל.

 

רישיון לעבודות חשמל

בין אם בוחרים חשמלאי מוסמך בבאר שבע ובין אם בוחרים חשמלאי מוסמך מאזור אחר בארץ, מחובתכם לבקש ולראות את רישיונותיו ולבדוק שהם בתוקף, גם אם קיבלתם עליו המלצות חמות. חשמלאי מוסמך צריך לשאת רישיון מהמדינה בו רשומה הדרגה שלו. חשמלאים עם דרגה 3 יכולים לבצע עבודות חשמל במתח גבוה, בעלי דרגה 2 רשאים לבצע עבודות חשמל בבתים פרטיים במתח נמוך ועוזרי חשמלאים יכולים לעבוד רק בפיקוח של חשמלאי מורשה או לשאת רישיון מעשי, אך לא לכל בעיות החשמל. על מנת לבדוק אם הרישיון של החשמלאי בתוקף ומהי הדרגה שלו, ניתן להיכנס לאתר של משרד העבודה והרווחה ולבדוק זאת לפי שמו המלא או מספר תעודת הזהות לו. בכל אופן, אל תבלבלו בין טכנאי לחשמלאי. כאשר אתם מזמינים מתקין למכונת כביסה למשל, מספיק טכנאי שבדרך כלל מספקת החברה בה רכשתם את המכונה. הוא איננו רשאי לעסוק בתיקוני חשמל.

 

מה מתקן חשמלאי מוסמך?

חשמלאי מורשה בדרגה 2 יתקן את כל התקלות הנוגעות לארון החשמל בבית, להארקה, קצר בחשמל, התקנת חשמל ושקע תלת פאזי, החלפת שקעים, מתגים ופקקים והוספת נקודות חשמל. על מנת להחליף שקעים או גופי תאורה בבית לא צריך להזמין חשמלאי וניתן לעשות זאת לבד. גם קבלן הבונה בית מגורים חייב להזמין חשמלאי מוסמך לצורך הרכבת החשמל בדירות והעבודות הקשורות לחשמל המרכזי בבניין. בסיום עבודתו החשמלאי חותם על טופס 103 וחברת החשמל צריכה לאשר את עבודתו. גם בבתים בהם עוברים מחשמל חד פאזי לתלת פאזי, העבודות של החשמלאי צריכות להיות מאושרות על ידי חברת החשמל. לסיכום, חשמלאי מוסמך חייב להיות בעל רישיון מקצועי, מנוסה ואמין ובעל ביטוח ואחריות.

 

תיקון שקע