אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

האם צריך לקחת ביטוח על הלוואה חוץ בנקאית

הלוואה חוץ בנקאית, היא הלוואה הניתנת מאחת משלל החברות המציעות כיום הלוואות, מחוץ לכותלי הבנק – כמו חברות ביטוח, חברות אשראי ועוד.

גם על הלוואות כאלה, אנשים בוחרים לקחת ביטוח על ההלוואה, שמטרתו היא למעשה להבטיח הגנה מעשית, במקרה שלא תצליחו לעמוד בהחזרת ההלוואה.

אי החזרת ההלוואה, תכניס אתכם לריביות גבוהות וחסרות מוצא, ולכן רבים חושבים על רכישת ביטוח להלוואה חוץ בנקאית.

לפניכם הכל על האם צריך לקחת ביטוח על הלוואה חוץ בנקאית.

 

מה היא בדיוק הלוואה חוץ בנקאית?

הלוואה חוץ בנקאית כשמה כן היא, הינה הלוואה שלא נלקחת מהבנק אלא מגורם חיצוני. חברות רבות מציעות כיום הלוואות, כמו חברות אשראי, חברות ביטוח שונות, חברות המיועדות לנתינת הלוואות וכדומה – וההלוואות מטעם כל אלה, נכללות תחת הכותרת הלוואות חוץ בנקאיות. הלוואה חוץ בנקאית נעשית רבות מאחר והבנק לא אישר את ההלוואה, אך לרוב הלוואה חוץ בנקאית תינתן בריבית גבוהה יותר מן הריבית הבטוחה של הבנק.

 

ביטוח על הלוואה חוץ בנקאית – מה הכוונה?

כיום, ניתן לקחת ביטוח על הלוואות, כלומר לשלם תשלומים חודשיים לחברת ביטוח, במטרה שזו תגן עליכם במקרה בו לא תצליחו לעמוד בהחזר ההלוואות כפי שסיכמתם עם החברה המלווה או הבנק. גם עבור הלוואות חוץ בנקאיות, רבים בוחרים לבצע ביטוח, כדי להבטיח שבכל מצב – הם לא ייכנסו למצב בו הם לא יכולים להחזיר את ההלוואה. אי החזרת הלוואה, היא מצב מסוכן בו אתם הולכים וצוברים ריביות, ונכנסים לבור כלכלי שאתם לא יכולים לצאת ממנו ללא עוד עזרה ולא הלוואה. כדי להבטיח שלא תיכנסו למעגל הזה, ביטוח להלוואות מציע את שירותו.

 

איך עובד ביטוח הלוואות לרוב?

כל חברת ביטוח, תציע לכם פוליסה ומסלול שונה של ביטוח הלוואות. האופן הבסיסי והמוכר של ביטוח הלוואות, הוא שהוא נמצא שם כדי להציל אתכם במצב בו אינכם יכולים למממן את המשך התשלומים החודשיים עבור החזרת ההלוואה. כלומר, במידה והגיע מועד התשלום להחזרת ההלוואה ואתם לא מחזיקים במספיק כסף נזיל – חברת הביטוח שכיסה אתכם, תשלם במקומכם את ההלוואה, עד שתוכלו להמשיך להחזיר אותה בעצמכם. זה הרעיון הכללי של ביטוח הלוואות, אך חשוב לבחון היטב את העסקה והביטוח שמוצע לכם, שכן כל חברה תציע מסלול ואותיות קטנות אחרות.

 

אז האם צריך לקחת ביטוח על הלוואה חוץ בנקאית?

התשלום לביטוח עבור הלוואה חוץ בנקאית, היו לא הכרחי כלל ולא נעשה לעיתים קרובות מדי בישראל, אך בכל הנוגע למשכנתא, מדובר בעניין נפוץ מעט יותר. הביטוח להלוואות נועד עבור אנשים שנמצאים בסכנה ממשית לא להצליח להחזיר את ההלוואה בכל חודש בחודשו. לעומת זאת אנשים אשר מחזיקים בחסכונות רבים ותמיכה כלכלית, לרוב לא יעדיפו לעשות ביטוח שכן אולי הם לא יראו צרוך בהגנה שכזו.

שטרות של דולרים