אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

ביטוח רכב לנכה

 ביטוח רכב הינו דבר שנדרש מכלל הציבור הישראלי.

ביטוח החובה נדרש מתוקף החוק, בעוד כיום חברות הביטוח מציעות סוגים שונים של ביטוחים משלימים וכיסויים מיוחדים, בהתאם לנהג, לרכב ולהיקף השימוש.

בתוך כל זה, נכנס גם ביטוח רכב לנכה, אשר שונה במקצת מביטוח רכב לנהג רגיל.

במאמר שלפניכם, נדון בנושא ביטוח הרכב לנכה.

 

מהו ביטוח החובה בכלל?

ביטוח הרכב הבסיסי נדרש מתוקף פקודת ביטוח רכב מנועי אשר נחקקה בנוסח החדש בשנת 1970, אשר מוכרת לכל עו"ד תעבורה לעומק. שם, מוגדר כי כל בעל רכב או כלי ממונע אחר חייב לבטח את הרכב שלו בביטוח חובה שמכסה את האחריות לנזקי גוף שייגרמו לנהג, הנוסעים, הולכי הרגל או נוסעי רכב שנפגע, במידה והנהג מעורב בתאונת דרכים. על כל אלו, ישנם ביטוחים משלימים, כמו ביטוח מקיף או צד ג', ביטוח לרכב חברה וכד'. אחד מסוגי הביטוחים האלו הינו ביטוח רכב לנכה.

 

ביטוח רכב לנכה – למי הוא מיועד?

אמנם המילה נכה עשויה לעורר קונוטציה של אדם המוגבל לכיסא גלגלים, ובחלק מן המקרים זה נכון, אולם כיום, כ-10% מן האוכלוסייה מוגדרים כנכים, עם דרגות נכות שונות, ואין זה בהכרח משויך לנכות כזו או אחרת. לאור העובדה שמדובר בנתח אוכלוסייה גדול יחסית, חברות הביטוח מציעות פוליסות שונות המותאמות לצרכים השונים של המבוטחים.

 

ביטוח רכב לנכה – מה הוא כולל?

כאמור, הפוליסות משתנות ממבוטח למבוטח, בהתאם לצרכיו המשתנים, בהתאם לסוג הרכב, האבזור הייחודי ומהערכות שמותקנות על הרכב, ועוד. למשל, דוושות ידניות לאדם בעל פגיעה בגפיים התחתונות, או מנוף המשמש להרמת כיסא גלגלים, וכד'. מדובר במערכת יקרות שאמורות להיות מכוסות בביטוח הרכב, לרבות החלפה של חלקים ותיקונים שונים, ולכן, פרמיית הביטוח עשויה להיות יקרה יותר.

 

ביטוח רכב לנכה – הנחות

כפי שצוין לעיל, לעיתים ההבדלים בין ביטוח רכב לביטוח רכב לנכה עשויים להיות גבוהים לאור המאפיינים של ביטוחי הרכב לנכה. יש לציין כי ברוב המקרים נכים זכאים להנחות גם בביטוח הרכב. אנשים בעלי אחוזי נכות, בין אם נכות צה"ל ובין אם לאו, מוכרים בביטוח לאומי וזכאים להנחות שונות, כתלות בנסיבותיהם האישיות.

 

אם כך – מה אפשר לעשות?

לא תמיד המבוטחים מודעים לכל הפרטים לעומק, וחשוב מאוד לדרוש את כל ההנחות וההטבות המגיעות לפי החוק, הן מסוכן הביטוח והן מידי עורך דין תעבורה שאתם עשויים לעבוד עימו. כיוון שההבדל בין ביטוח רכב לנכה ללא הנחה לבין ביטוח רכב לנכה עם הנחה עשוי להסתכם באלפי שקלים לכל פרמיה, מומלץ להיוועץ באיש מקצוע, בדרך כלל עו"ד תעבורה, אשר בקי ברזי החוקים השונים וידע להגיד לכם בדיוק מהן זכויותיכם. כך, לא תגיעו למצב שבו אתם משלמים יותר ממה שאתם נדרשים לשלם, כיוון שאינכם מכירים את החוק לעומק.

 

רכב מבוטח