אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

ההטבות והיתרונות בביטוח רכב לעובדי מדינה

אין זה סוד שהשתייכות לקבוצת עובדים גדולה יכולה להניב לחבריה הטבות ויתרונות רבים, ולא רק במשא ומתן מול המעביד בנוגע לשיפור תנאי העבודה.

התאגדות מעניקה לחברי הקבוצה גם כוח צרכני עצום מול חברות פרטיות בקבלת מוצרים ושירותים בהנחות משמעותיות. עובדי המדינה הם דוגמא להתאגדות עובדים חזקה, שמצליחה להשיג עבור חבריה שפע של הטבות, הנחות ותנאים משופרים ברכישת מוצרים ושירותים. אחד הבולטים שבהם הוא ביטוח רכב.

 

המכרז השנתי לביטוח רכב לעובדי המדינה

מדינת ישראל היא המעסיק הגדול ביותר במשק, עם כ-290,000 עובדים במגזר הציבורי: משרדי הממשלה השונים, רשויות הממשלה והשלטון המקומי. עבור כל אלו מוציא מדי שנה החשב הכללי שבמשרד האוצר מכרז לביטוח רכב, אליו ניגשות חברות הביטוח הגדולות והמובילות בארץ.

מדובר במכרז נחשק ביותר, שכן חברת הביטוח שתזכה בו תוכל למכור פוליסות ביטוח למאות אלפי נהגים. גם אם פוליסות אלו יינתנו בהטבה כספית וגם אם תבטח נהגים צעירים או כאלו בעלי היסטוריית תביעות, הנמצאים בסיכון גבוה יותר למעורבות בתאונה, הרי שמדובר בעסקה משתלמת שתניב לחברת הביטוח רווחים רבים.

כביש

ואכן, מדי שנה מתחרות ביניהן חברות הביטוח על הזכות לבטח את עובדי המדינה בביטוח חובה, ביטוח צד ג' וביטוח מקיף לרכב. ישנם מקרים בהם במכרז תזכה יותר מחברת ביטוח אחת, כאשר חברות שונות מעניקות את המחיר הזול ביותר עבור פוליסות הביטוח השונות (למשל: חברה X תזכה במכרז לביטוח חובה וחברה Y תזכה במכרז עבור ביטוח מקיף וצד ג'). לעתים חברות שונות יזכו במכרז עבור דגמי רכבים שונים.

 

היתרונות בביטוח רכב לעובדי המדינה

כיאה לקבוצה צרכנית גדולה, קבוצת עובדי המדינה נהנים מביטוח רכב בתנאים משופרים בהשוואה להצעות הניתנות ללקוחות פרטיים. בין התנאים וההטבות הבולטים הניתנים במסגרת זו ניתן למצוא:

  • תעריפי ביטוח מוזלים, לעתים בעשרות אחוזים בהשוואה לאותה הפוליסה שנמכרת לצרכן בודד.
  • כיסוי ביטוחי רחב יותר, כמו למשל: ביטוח מלא לחלפים מקוריים וחדשים לרכבים חדשים, גבול אחריות מורחב כלפי צד ג', הגנה משפטית, שירותי דרך וגרירה, אספקת רכב חלופי ועוד.
  • תעריפי השתתפות עצמית נמוכים יותר.
  • תנאי הצטרפות משופרים: אין בדיקה של היסטוריית תביעות קודמות בביטוח רכב או בקשת אישור "היעדר תביעות", גם מי שיש לו היסטוריה של תביעות לא נדרש לשלם תוספת מחיר לפרמיה ואין תוספת מחיר גם לנהגים צעירים.
  • מוקד שירות ייעודי, המטפל אך ורק בעובדי המדינה, כמו גם עזרי שירות נלווים המותאמים רק להם: אתר אינטרנט, טפסים ייעודיים ועוד.

בוודאי שאלתם את עצמכם מדוע חברות הביטוח מסכימות להעניק הטבות כה מפליגות לעובדי המדינה, הן במחיר והן בתנאי ההצטרפות? התשובה הפשוטה היא שבביטוח קולקטיבי של מאות אלפי נהגים, הרווח לחברת הביטוח הוא גדול במיוחד, מבלי שנדרש מהחברה להשקיע כספים ומשאבים בשיווק, בפרסום ובמכירה.

גם אם בקבוצה ישנו אחוז שולי של נהגים בעלי סיכון גבוה יותר למעורבות בתאונה / תביעה, הרי שביחס לרווח הכללי שתניב מהעסקה, הרי שמדובר בסיכון קטן שלחברת הביטוח פשוט משתלם לקחת.

 

לסיכום

המכרז השנתי לביטוח רכב לעובדי המדינה מייצר עסקה שבה שני הצדדים יוצאים מורווחים: חברת הביטוח מרוויחה קבוצת לקוחות גדולה מאוד, שמניבה לה רווחים גבוהים. ועובדי המדינה נהנים מכוח צרכני שמאפשר להם לבטח את רכביהם בתעריפים מוזלים.