אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

איך נקבעת גובה הפרמיה בביטוח צלילה?

מה זה פרמיה?

פרמיה הם בעצם דמי הביטוח הקבועים שמשלם המבוטח לחברת הביטוח ותשלום הפרמיה הוא תנאי לקיימות פוליסת הביטוח. זאת אומרת שללא תשלום הפרמיה החודשי חברת הביטוח שומרת לעצמה את הזכות לבטל את פוליסת הביטוח שלכם.

 

למה חשוב לעשות ביטוח צלילה.

כשמדובר בספורט אתגרי קיים סיכון גבוהה יותר להיפגע או להיפצע. במהלך הצלילה הרבה דברים יכולים חלילה להשתבש. השהות מתחת למים יכולה להיות מסוכנת ולפעמים יש סיכונים כמו: תקלה בצינור החמצן, אם יורדים או עולים אטמוספרות מהר מידי או פציעה שנגרמה תוך כדי הצלילה. אי אפשר לדעת אם או מתי עלולה להתרחש תקלה בצלילה ובדיוק בגלל זה, אם אתם בוחרים לקחת חלק בספורט המיוחד והמסוכן הזה אתם צריכים כיסוי מלא מחברת הביטוח. פוליסת הביטוח לצלילה מיועדת לצוללנים שעוסקים בצלילה כפעילות ספורטיבית ולא לצורך ביצוע עבודה.

 

האם ניתן לצלול ללא ביטוח צלילה?

התשובה לשאלה הזו היא חד משמעית לא. כל צולל מכיר את הנוהל ובמיוחד עם ההגבלות הישראליות בתחום, חוק הצלילה בישראל קובע חובת ביטוח צלילה. ברגע ההגעה למועדון הצלילה אתם תישאלו אם יש לכם פוליסת ביטוח תקפה. התשובה לכך חייבת להיות כן אך מעבר לכך תצטרכו גם להציג אותו ולהוכיח שאכן יש לכם ביטוח צלילה בתוקף ולא תוכלו לצלול מבלי האסמכתא.

 

חשוב לוודא לפני שרוכשים ביטוח צלילה:

יש מגוון רחב של סוגי פרמיות הנכללות בפוליסות הביטוח כמו: פרמיה נטו, פרמיה ברוטו, פרמיה מינימלית, פרמיה משתנה, פרמיה מלאה ופרמיה מוחזרת. גובה הפרמיה בפוליסה עצמה נמדדת על כמה פרמטרים:
1.חברת הביטוח – חברת הביטוח קובעת את גובה הפרמיה לפוליסת הביטוח לפי חישוב ההשתתפות העצמית, עלות מימוש הפוליסה במידת הצורך, היקף הסיכונים ועוד. הפרמיה משתנה מחברה לחברה והמחיר משתנה מפוליסה לפוליסה. וסוגי הפרמיות שתשלמו במסגרת הביטוח משתנות לפי שיקול החברת הביטוח.

  1. 2. סוג הביטוח – קיימים כמה סוגים שונים של פוליסות ביטוח לצלילה ספורטיבית. קיימת אופציה לרכוש פוליסת צלילה מקומית או פוליסה בינלאומית לתקופה קצרה או ארוכה. ניתן לרכוש פוליסות ליום, יומיים, שבוע, חודש, שנה או לכמה זמן שתחפצו. ברוב המקרים פוליסות לתקופת זמן ארוכה יותר יהיו משתלמות יותר מפוליסות קצרות אך בחירת הפוליסה נתונה לבחירת המבוטח.
    3. מה כולל הביטוח – כמובן שתנאי פוליסת הביטוח לצלילה ספורטיבית משתנה מחברה לחברה ומפוליסה לפוליסה אבל חשוב מאוד לוודא שפוליסת הביטוח שבחרתם מכסה אתכם במקרים של חילוץ, פינוי, אשפוז, מוות וטיפול רפואי במצב של נכות או נזק גופני שנגרם למבוטח עקב תאונת צלילה.סיכום: מפני שפוליסות הביטוח כוללות מס׳ פרמיות שונות שחלקן כלולות בכל פוליסה כמו פרמיה נטו ופרמיה ברוטו אך חלק יכולות לא להיכלל כלל כמו פרמיה מוחזרת. לכן לפני שמחליטים איזה ביטוח צלילה ולרכוש ודרך איזה חברת ביטוח בהתאם לחוק הצלילה במדינת ישראל חשוב להתייעץ עם בעל מקצוע ולעשות סקר שוק בין חברות הביטוח בישראל.

 

צוללן