אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

דבר ראשון, בלי פאניקה! מה עושים בעת הכשת נחש?

אין לכם מושג איך, אבל אתם מוצאים את עצמכם בקרבת נחש, אתם לא מצליחים לחשוב ולהיזכר במה שצריך לעשות וכבר אתם חשים בדקירה של הכשת נחש. הדבר הראשון שחשוב לדעת במצב כזו הוא לפנות לעזרה רפואית. כאן ריכזנו עבורכם מידע בתקווה שהוא יעזור לכם ובתקווה גדולה עוד יותר שלא נצטרך להגיע למצבים כאלו ותמיד נראה את הנחש רגע לפני ההכשה ונצליח להזמין לוכד נחשים שילכוד אותו וימנע את כל הסרט הזה. אז בואו נתחיל.

 

מתי העונה של הנחשים?

מקובל לחשוב שנחשים מסתובבים רק בקיץ, אך זה לא בהכרח נכון. אמנם נחשים אוהבים את הטמפרטורות הגבוהות והעונה שלהם היא בין סוף אפריל תחילת נובמבר. בימים חמים הנחשים יסתובבו ויטיילו, אך זה יכול להיות גם בימים קרים יותר. באופן כללי, בעונת החורף הנחשים נכנסים לשנת חורף וכך הם נמים את שנתם במקום מסתור שמצאו לעצמם. אם מישהו הפריע להם את מנוחתם, הם בהחלט יצאו לחפש מקום אחר, ובואו נקווה שזה לא יהיה כשאתם בסביבה. כך או כך, חשוב לדעת מה עושים כאשר רואים נחש ומה נכון לעשות במקרה של הכשה.

 

מה נכון לעשות כשרואים נחש?

ברגע שאתם מגלים נחש בקרבתכם, חשוב לקפוא ולא לזוז, לשמור על קשר עין עם הנחש, לא להפנות לו גב מצד אחד, ומצד שני לשמור על מרחק סביר ככל הניתן. אם יש עליכם מצלמה, נצלו זאת וצלמו או הסריטו את הנחש ופנו באופן מידי אל לוכד נחשים מקצועי, מוסמך ומומחה כמו רז הלוכד.

 

מה עושים לאחר הכשת נחש?

אתם או היקרים לכם הוכשו על ידי נחש. מה עושים במקרה כזה?  אז ככה:

דבר ראשון חשוב להתקשר לקבלת עזרה רפואית, אתם יכולים לפנות למד"א והצלה. (101 או 1221).

חשוב לשמור על רוגע ולהרגיע את מיט שהוכש. דאגו שהוא לא יזוז והמקום שהוכש יהיה מקובע. אם אתם מרגישים קשיי נשימה ודופק, כדאי לבצע החייאה על מי שהוכש. לרוב, כבר ברגע שתתקשרו למד"א נציג יכוון אתכם במה שנכון לעשות.

שימו לב, הנחש הכיש מישהו, אך הוא לא נעלם. כדי למנוע הכשה נוספת וכדי לטפל ביעילות בהכשה, חשוב לדעת איזה נחש הכיש אתכם ולכן, חשוב לפנות ללוכד נחשים מומחה ומקצועי שילכוד את הנחש וכך הפרוטוקול הרפואי יותאם לרמת הרעילות של הנחש.

 

לסיכום

כאשר רואים נחש אסור לזוז ולהרעיש. חשוב לשמור על קשר עין ולעקוב אחרי מסתור הנחש. ברגע האפשרי יש לפנות אל לוכד נחשים מקצועי ומוסמך כדי לייעל את הטיפול הרפואי וכדי למנוע הכשה חוזרת. בבחירת לוכד נחשים חשוב לפנות דווקא אל לוכד מקצועי ומוסמך אשר מכיר את התחום ויכוון אתכם במה שנכון לעשות גם כאשר הנחש לא נמצא.

נחש