אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

5 דרכים לשיפור העסק

1.   הוצאות

את ההתנהלות הכלכלית והריווחיות של העסק לא מתחילים לבדוק בהכנסות, אלא להפך. קודם כל – מהן ההוצאות? האם הן מוצדקות? איך אפשר לקצץ בהוצאות?

פעמים רבות עסקים נגררים למגוון הוצאות שאינן חיוניות. הבעיה היא שאנחנו כל כך רגילים לדפוסי הההתנהגות הכלכליים שלנו שקשה לנו לקלוט עד כמה הוצאה מסוימת היא למעשה די מיותרת…  זה כוחו של הרגל. חשוב לעשות אחת לתקופה rethink על כל הוצאות העסק, לראות כל הוצאה באור חדש – ככזו שאפשר גם למצוא דרך לוותר עליה. צמצום וייעול ההוצאות הוא הצעד הראשון בדרך לריווחיות.

 

2.   תמחור

הגורם המשמעותי ביותר בקביעת ההכנסות של העסק הוא תמחור השירותים / המוצרים שלנו. חשוב להבין שכל שוק עובר שינויים, ועם הזמן, מחירים ישנים הופכים ללא רלוונטיים. תמחור חכם צריך לקחת בחשבון גם את זה. מאידך גיסא, לא נרצה לוותר על לקוחות וותיקים וטובים שלנו, לכן לפעמים התמחור צריך להיות גמיש ולהתאים את עצמו ללקוח, כך שלקוח וותיק ישלם פחות וכו'.

לפעמים יש בעלי עסקים שחוששים להעלות מחירים בגלל החשש מאובדן לקוחות. צריך לדעת שפעמים רבות החשש אינו מוצדק, אפילו להפך – לקוחות שרואים שהמחירים עולים קולטים את השדר "אנחנו מוצלחים, אנחנו חזקים, ולכן העלינו מחירים" – וכך באים אליכם עוד יותר לקוחות. כמובן, תמיד צריך להיזהר ולהתייעץ עם מומחים בתחום.

 

3.   תפוקה

כמה אנחנו מספיקים לייצר בשעה? ביום? בחודש?

זה לא חייב להיות לייצר, כמובן. זה יכול להיות להגיש דו"ח, לנתח משהו או להזין נתונים. הרעיון הוא – מהי התפוקה שלנו פר זמן מסוים.

גם תפוקה במקרים רבים היא תולדה של הרגל, וקיבעון מחשבתי. התרגלנו שזה המקסימום, שזה קשה מספיק… נופתע לגלות, שדברים שנראו בלתי אפשריים הופכים מובנים מאליהם כשמתרגלים אליהם! צריך לפתוח את הראש ולהאמין בעצמנו שאנו מסוגלים להפיק הרבה יותר. לדעת להתחייב, לא באופן פזיז ולא מחושב, אבל כן באופן של נתינת אמון.

כשנקשה על עצמנו עוד יותר, לא יהיה לנו יותר קשה – פשוט משימות קודמות ייראו קלות יותר…

 

4.   מוטיבציה

מוטיבציה משפיעה על הכל: על האמון בעצמנו, התפוקה, ההוצאות.

האם יש לנו מוטיבציה לנהל את העסק? האם לעובדים שלנו יש מוטיבציה לעבוד?

אם התשובה היא 'לא מספיק' כדאי שנבחן דרכים להעלות את המוטביציה. זה יכול להיות חידוש קטן ומרענן בסדר הקבוע, אתגר או צ'ופר, וכל דבר שיתרום לאווירה ולהנעה בעסק שלנו.

 

5.   המשאב היקר ביותר לעסק – עובדים

במהלך השנים גייסנו עובדים בכל מיני אופנים. אחת השאלות המשמעותיות – האם גייסנו את רוב העובדים המשמעותיים באמצעות חברה מקצועית? או שאולי מדובר בכל מיני קרובי משפחה וחבר-מביא-חבר? כדי לשמר את העובדים שלנו, וכדי להפיק את המקסימום – מומלץ להיעזר בחברות כוח אדם וכן גם אאוטפלייסמנט שנותנות מענה מדויק ומקסימלי לצורך של החברה שלנו.

תרגיל